Nødvendig med dyr DVD/CD??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nødvendig med dyr DVD/CD??

Leste en test av en haug med dvd spillere av diverse merker og modeller.

ma: CD/DVD » Test av DVD-spillere til audio

Er en omfattende test, så vi kan jo stille spørsmålteikn med om prisen vi betaler for en hi-end er verdt da?
    ============
    Liten test fra meg og den gamle dvd-spilleren min.

Min dv-585A kjøpte eg for nokre år siden, til ca 1300,-
    Mot min CD25.2 så er den ikkje langt unna alså..
    Riktignok kvalitetforskjell, men likevel.
    Her er minusa som pioneeren ikke er så god på..

-Detaljer kommer ikke så godt frem, men kommer brukendes frem.
    -Bassen er litt ullen og udefinert i bånn
    -På piano f.eks runder den av pianoanslagene så dei blir mer tamme/penere
    -Går ikke dypt nok?
    -lydbildet er ikke dypt nok
    -bredden er ikke nok
    -Holografien er ikke på topp og sånt, MEN det er ikkje gale når en tenker på prisen og at det er en dvd spiller til kun 1300 som er noen år nå.

Alt i alt funker den greit til lytting.
    No var det vel Pioneer dv300 som vant testen over, selv om den ikke var så god som referansen hans. Men når den er bedre en min, ja da Må det vere et megakupp.

======

Noen andre som har opplevd noe slikt..no er da jo skjedd en heil del siste åra. Lyd og Bilde skrev jo nylig at en kinoforsterker som en får for 4-5000,- kostet for få år siden minst 25 :smile:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Leste en test av en haug med dvd spillere av diverse merker og modeller.

ma: CD/DVD » Test av DVD-spillere til audio

Er en omfattende test, så vi kan jo stille spørsmålteikn med om prisen vi betaler for en hi-end er verdt da?
    ============
    Liten test fra meg og den gamle dvd-spilleren min.

Min dv-585A kjøpte eg for nokre år siden, til ca 1300,-
    Mot min CD25.2 så er den ikkje langt unna alså..
    Riktignok kvalitetforskjell, men likevel.
    Her er minusa som pioneeren ikke er så god på..

-Detaljer kommer ikke så godt frem, men kommer brukendes frem.
    -Bassen er litt ullen og udefinert i bånn
    -På piano f.eks runder den av pianoanslagene så dei blir mer tamme/penere
    -Går ikke dypt nok?
    -lydbildet er ikke dypt nok
    -bredden er ikke nok
    -Holografien er ikke på topp og sånt, MEN det er ikkje gale når en tenker på prisen og at det er en dvd spiller til kun 1300 som er noen år nå.

Alt i alt funker den greit til lytting.
    No var det vel Pioneer dv300 som vant testen over, selv om den ikke var så god som referansen hans. Men når den er bedre en min, ja da Må det vere et megakupp.

======

Noen andre som har opplevd noe slikt..no er da jo skjedd en heil del siste åra. Lyd og Bilde skrev jo nylig at en kinoforsterker som en får for 4-5000,- kostet for få år siden minst 25 :smile:
    Det kommer an på hvem du spør. Spør du meg : JA, min samboer : NEI.

Alt er relativt, hva er dyrt ?

Alt dreier seg vel om interesse (eller lidenskap ?) og lommebok. Kjøper man en CD-spiller til 1000 kr låter den vesentlig dårligere enn en til 5000. Men den til 10000 låter ikke dobbelt så godt som den til 5. Min erfaring når man kjøper nytt/eller går opp i prisklasse er at "den lyden har jeg ikke hørt før". Om det er verdt det ? Det blir opp til den enkelte....og lommeboken.

Jeg elsker musikk. Og jeg elsker god lyd. Men jeg må desverre tilpasse innkjøpene etter lommeboken :-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja

Jepp, eg og som fleste andre. ;-)

Ikkje da at eg vil selge cd spilleren min for å bruke dvd spilleren hehehe..nei tenkte ikkje sånn.. men utviklingen går fremover og det er jo bra. :-)
    Men prismessig fra dvd spilleren til 1300 og til cd spilleren, forsvarer det egentlig prisen lydmessig? Så og før kjøp av cd spilleren den gangen at den vart samenlignet med referansen til et par hifi blader i Norge til flere ti-tusner kroner..kanskje svaret er ja så langt, men mer i tvil vis en sku oppgradere til en i 20-30 tusen kroners klassen?
    Ivertfall litt artig med slike tester. :smile:

Men kjem nok og an på kva som passer sammen..F.eks Cambridge som broderen har ville eg ikke hatt på anlegget mitt, det vart altfor lyst på Hegelen, så da ville eg heller hatt dvd spilleren vis det stod mellom dei.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gjen :smile:

Hvor gammel er spillerne dine, og hva kostet de den gang du kjøpte de ?

Jeg hadde dedikert CD-spiller før, men idag har DVD- og BR-spillere overtatt...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha solgt - det har jeg forsåvidt gjort - alt som heter CDspillere, og i stedet brukt pengene på en DAC for å sprite opp stereolyden fra DVD/Blu-Ray-spiller. Snakker vi CDspiller til 5-10.000 som antydet ovenfor, finnes det haugevis med DACer som spiller minst like bra for langt mindre penger. Pluss at de er anvendelige til å håndtere andre av husets mange digitale kilder - som digital-TV, PC, nettradio etc. etc.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg ville ha solgt - det har jeg forsåvidt gjort - alt som heter CDspillere, og i stedet brukt pengene på en DAC for å sprite opp stereolyden fra DVD/Blu-Ray-spiller. Snakker vi CDspiller til 5-10.000 som antydet ovenfor, finnes det haugevis med DACer som spiller minst like bra for langt mindre penger. Pluss at de er anvendelige til å håndtere andre av husets mange digitale kilder - som digital-TV, PC, nettradio etc. etc.
    Jeg brukte en Doxa DAC på min DVD spiller og den løftet lyden merkbart, men følte den ble overflødig med BR-spilleren min (vel å merke når jeg bruker analogutgangene).

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - det du sier, bekrefter det jeg har opplevd: at Blu-Ray-spillere har overraskende god analoglyd. Jeg fraråder konsekvent folk som spør meg om råd, å kjøpe dedikerte CDspillere i dagens marked. Skal man ha grei basis budsjettlyd, kan man klare seg bra med en Blu-Ray-spiller - og skal man sprite opp lyden skikkelig, utover budsjettnivå, er det DAC som gjelds. Hvis noen er dum nok til å spørre meg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Ja - det du sier, bekrefter det jeg har opplevd: at Blu-Ray-spillere har overraskende god analoglyd. Jeg fraråder konsekvent folk som spør meg om råd, å kjøpe dedikerte CDspillere i dagens marked. Skal man ha grei basis budsjettlyd, kan man klare seg bra med en Blu-Ray-spiller - og skal man sprite opp lyden skikkelig, utover budsjettnivå, er det DAC som gjelds. Hvis noen er dum nok til å spørre meg.
    Enig, vel å merke hvis man kjøper en BR-spiller av rimelig god kvalitet....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Hei gjen :smile:

Hvor gammel er spillerne dine, og hva kostet de den gang du kjøpte de ?

Jeg hadde dedikert CD-spiller før, men idag har DVD- og BR-spillere overtatt...
    DVD er noen år..kostet 1300 etter pruting. :-)
    Music Hall CD25.2 er godt året. kostet veiledende 5990,-

http://www.frequence.dk/sider/music-hallcd25-2.pdf

http://audiofidelity.no/comlete_mags/30.pdf

Er nok på vei en Pioneer dvd i hus litt senere her og ja..sikkert i 4-5000 kr klassen :-) + Dac sikkert av eit eller anna seriøst merke.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GENERAL-TABBE fra meg..

Eg testet jo Pioneer dv-585A med rimligste? Monsterkabel..hahaha..
    Nå har eg lyttet på den igjen med kabelen som eg har fra min CD25.2 nemlig Chord Chameleon Silver

The world's No.1 home cinema, hi-fi and TV buying guide - from the experts at whathifi.com r-Plus/

Dere som vil kan lese og tester om cd-spilleren som eg bruker som referanse.

http://www.frequence.dk/sider/music-hallcd25-2.pdf

http://audiofidelity.no/comlete_mags/30.pdf

Så testen kort:

Det er jammen ikke så store forskjeller. Største er mangel på kontroll i lavbassen, men spiller lavbass.
    Ellers så spiller dv-585A med flott lyd. Kanskje mer forsiktig med en varm og rundere klang, detaljer er der alle sammen, luftig tenkte eg på mange ganger, overraskende luftig. Den spiller og med litt dybde.
    Så kan en begynne å tenke..
    CD25.2 som eg bruker til cd er ifølge testene over skrytt opp til å vere like god som 3-4 ganger prisen av det den koster (6000,-) og mot dv-585A til ca 1300,- er ikke forskjellen så stor nei. Riktignok får du en dypbass med mindre/manglende kontroll på men lengre oppover er den helt grei. Eg skal klare meg lett med den mens eg no sender inn cd-spilleren til rep fordi cd-skuffen svikter delvis. 8) :-D
    =======
    prøver å sende den inn.. Maxwell maser på at det sikkert ikke er dei som er impotør på den..Kjøpte den av Norsk Hifi Senter..og dei er konkurs pga sykdom og staten , uten å komme nærmere inn på det. Så da sier maxwell at den kan vere impotert av dei, men eg vet at Norsk Hifi Senter solgt den med maxwell som impotør.
    Dei samarbeidet en stund. Så vart det brudd i det.
    Det er og mawell som hadde den inne sist, med samme feil..så prøver å krangle meg til å få den reparert gratis. No skulle dei sjekke serie nr maste dei om. Men forsatt ikke fått svar fra dei..
    Dei er vanskelige..kjøpskviteringen fikk eg ikke igjen av dei forge gang heller, og forlanger kviteringen no..grr..
    No har dei og fått noen gamle mailer fra forge gang takke vere Norsk Hifi Senter. Merkelig at dei ikke har dette på data.. Vi får se..
    Skal ikkje vere enkelt.. Vet ivertfall at skulle eg drevet en seriøs butikk hadde eg drevet den noelunde som Norsk Hifi Senter. Kjempe service der. Synd dei er konkurs pga sykdom.
    ======

Så lurer litt på ny dvd blu ray, noen tips?
    -Må spille bra musikk. Lurt litt på Pioneer..

Pioneer BDP-LX52 vart det :-)
    Så gleder meg til å sjekke ut denne som har fått så gode omtaler :-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer BDP-LX52

Da var spilleren i hus.
    Ikke fått testet så mye, da det er ungestøy og litt støy fra ho mor :-D
    Men sånn med en gang ut av esken, koblet analog til anlegget, spiller denne musikk.
    Mye likt min cd spiller kanskje. Litt kaldere/tynnere men den må vel spille seg inn først, så trur det kjem seg på sikt.
    Dynamisk som fy.. stram og kontrollert bass, bedre en min cd spiller? nja..veit ikkje da endå.. kanskje.
    Lyttetest en kveld på uinnspilt bluray spiller mot Music Hall CD25.2 :-D

Hvem vinner? Dere må gjerne tippe..hadde vert litt gøy..
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller meget bra..litt mer utfyllende senere.
    Men fast og bra kontroll på bassen. Noen den gamle dvd ikke hadde.
    Luftighet og du ser langt inn på sena..stort rom.
    litt tynnere lyd i mellomtone og diskant...men er ikke innspilt enda.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å koble den til en Hegel DAC så har den et stykke igjen enda til :wink:
    Mot cd spilleren mangler den "kroppen" vil eg sei pluss den er ikke tung nok i bassen, fast men ikke nok tyngde og kraft.
    Høyttalere:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •