Audio sync problemer, harman kardon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Audio sync problemer, harman kardon

Hei!

Etter å ha lip-sync`et blu-ray spilleren min flere ganger har jeg nå "brukt opp" muligheten til lip-syncing. Etter hvert som jeg har brukt maskinen, har jeg måttet sync`e flere ganger og nå klarer jeg ikke å stille inn mer, fordi funksjonen stopper på 130 ms eller noe sånnt. Hva kan jeg gjøre?

Behovet for lip-sync`ing har vært størst ved avspilling av DVD-er. Audioen begynner å henge litt etter bildet, også har jeg måttet justere den fortere for å ta igjen. Nå klarer jeg ikke stille audioen fortere lengre fordi jeg har nådd den maksimale justeringsnivået. Beklager for rotete/dårlig forklaring! :???: Noen som forstår problemet og kanskje har en løsning for meg ?

Håper noen kan hjelpe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål: Kjører du lyden direkte til tv via hdmi sammen med bildet eller går lyden gjennom egen forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio

Edit: Hei! Takk for svar. Audio og bilde går direkte fra bluray spilleren til receiver, hvor bildet går videre til tv via hdmi...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paallode
    Edit: Hei! Takk for svar. Audio og bilde går direkte fra bluray spilleren til receiver, hvor bildet går videre til tv via hdmi...
    Jeg spurte fordi jeg lurte på om du hadde samme problem med lip sync som på min Panasonic BD spiller. Vanligvis kan problemer med lip sync oppstå - som hos deg - når lyden går en annen vei enn bildet.

Hos meg har jeg imidlertid både bilde og lyd direkte til tv via hdmi, og opplever allikevel litt forsinket lyd. Dette skal egentlig ikke være mulig da hdmi 1.3 har automatisk synkronisering mellom lyd og bilde...

Håper noen andre har et svar på akkuratt ditt problem. Selv har jeg ikke funnet noe svar på mitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppdatering?

Harman Kardon

Vet min avr355 har også det problemet.. Skal se nå, har en film jeg skal se ikveld, dog uten forsterker, men rett fra Sony bdp350 til Sony 46HX700....
    Min forsterker er levert inn til rep...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re.

Får håpe du finner ut av problemet ditt du også Takk som spør i hvert fall !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re.

Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    oppdatering?

Harman Kardon

Vet min avr355 har også det problemet.. Skal se nå, har en film jeg skal se ikveld, dog uten forsterker, men rett fra Sony bdp350 til Sony 46HX700....
    Min forsterker er levert inn til rep...

Hei!
    Skal prøve med oppdateringen først hvis ikke får jeg høre med soundgarden tenker jeg. Sa service-folka noe om hva som kunne være problemet da du leverte den inn ?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av paallode
    Hei!

Etter å ha lip-sync`et blu-ray spilleren min flere ganger har jeg nå "brukt opp" muligheten til lip-syncing. Etter hvert som jeg har brukt maskinen, har jeg måttet sync`e flere ganger og nå klarer jeg ikke å stille inn mer, fordi funksjonen stopper på 130 ms eller noe sånnt. Hva kan jeg gjøre?

Behovet for lip-sync`ing har vært størst ved avspilling av DVD-er. Audioen begynner å henge litt etter bildet, også har jeg måttet justere den fortere for å ta igjen. Nå klarer jeg ikke stille audioen fortere lengre fordi jeg har nådd den maksimale justeringsnivået. Beklager for rotete/dårlig forklaring! :???: Noen som forstår problemet og kanskje har en løsning for meg ?

Håper noen kan hjelpe
    Jeg har både HK AVR 460 og Panasonic DMP 60 Blu-ray spiller, og har hatt
    AVR 255 og Panasonic DMP 50 før og ALDRI hatt noen probelemer med lip sync...
    Er spilleren din oppdatert med siste firmware?
    Hva slags HDMI kabler bruker du? Jeg bruker SUPRA og Monster.......
    HK 460 har en liten oppdatering som kom i begynnelsen av juni, men hadde ikke med sync å gjøre....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •