Problemer: LG BD570 + dinosaur(HK AVR-7000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer: LG BD570 + dinosaur(HK AVR-7000)

Har børstet støv av min Harman Kardon avr-7000 i forbindelse med kjøp av Blueray spiller. Har en 46 tommer Sony - og følte av lyden ble spak sammenlignet med bildet og dermed kom dinosauren opp fra en bod i kjelleren. B&W høytalerene fikk også se dagens lys - og nå står en pent brukt men 10 år gammelt surroundanlegg i stua.

koblet optisk kabel fra BD spilleren til AVR'n. (hadde ikke digital kabel liggende).

Jeg får flott stereo lyd. om jeg kjører Tone test så får jeg test lyd i alle fem høytalere. men surround får jeg ikke..

Forsterkeren støtter DTS og Digital ... men dog 10 år gammelt ... er ikke BD spilleren bakover kompatibel. Gir den kun DTS HD ?

Er muligens innlysende svar her men de siste 10 årene har produsert 3 unger ikke polering av hifi kunnskapene :/

Videre så kjøpte jeg s-video kabel for å ha on-screen display på tv ... ingen s-video inngang å finne på tv'n

i verste fall at jeg ikke kan bruke HK'n som prosessor - kan jeg bruke den som rent effekt trinn og er det i så tilfelle noen rimelige prosessor trinn der ute ?

mvh
    hans martin

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skulle fungere veldig bra det har brukt den løsningen selv på avr 7000
    og det fungerte kjempe bra . bd spiller gir ut både dts og dd via optisk selv om bd plata har dts master hd.
    dts mater hd blir ned konvertert til dts over optisk.og lyden blir bedre en DVD i samme versjon .
    du for sjekke innstillingene på bd spilleren og se om digital lyden ut ikke er stilt til hdmi. men optisk. slå av lyd over hdmi ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til tidligere i dag . i menyen til BD spilleren var det haket av for PCM og jeg fikk opp alternativet DTS re-encoded. Ble bra liv i stua - Så jupp du hadde rett - dette burde fungere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •