Sonefri Blu-ray spiller ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonefri Blu-ray spiller ?

Hei !

Jeg hører at alle Blu-ray spillere har en sonesperre og at denne ikke er knekt enda. Kan noen forklare meg hvorfor denne sperren ikke er mulig å løse ?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer ikke. Er flere Bluray spillere å få kjøpt bla. på ebay.com. Oppo BDP83 er også mulig å bestille her i norge ferdig chippet fra bla httech.no oppo bdp-83.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den oppo spilleren sånn at du må velge sone selv? Husker jeg hadde en dvd spiller for mange år siden. Der måtte jeg manuelt velge sone selv og det var kun den valgte sonen som virket. jeg vil ha bluray spiller som leser alle soner automatisk slik som dvd spilleren min gjør. Først da vil jeg kalle en spiller sonefri. Finnes det?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Er den oppo spilleren sånn at du må velge sone selv? Husker jeg hadde en dvd spiller for mange år siden. Der måtte jeg manuelt velge sone selv og det var kun den valgte sonen som virket. jeg vil ha bluray spiller som leser alle soner automatisk slik som dvd spilleren min gjør. Først da vil jeg kalle en spiller sonefri. Finnes det?
    Spilleren er fortsatt sonefri selv om du må manuelt skifte mellom Blu-ray sonene, og det finnes ingen spillere så vidt jeg vet som skifter sonene automatisk på Blu-ray. Men det finnes spillere (Oppo) som skifter sone ved å bare taste en tast på fjærnkontrollen...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne sperren i hard ware, eller i soft ware - og hvordan er det mulig å ha en hard ware sperre ? Dette med sonesperre er jo ikke noe heldig om en ønsker å kjøpe filmer på Blu-ray i bl.a. Japan, Hong Kong og USA...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil ha bluray spiller som leser alle soner automatisk slik som dvd spilleren min gjør.
    Det finnes sone 1 DVD'er som ikke virka på enkelte av spillerene som hadde automatisk soneskift mener jeg å huske..

Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Dette med sonesperre er jo ikke noe heldig om en ønsker å kjøpe filmer på Blu-ray i bl.a. Japan, Hong Kong og USA...
    Her er vel de fleste enig, men det har seg sånn at filmselskapene tjener store penger på å selge rettigheter til andre land med senere release datoer på kino og bluray..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Spilleren er fortsatt sonefri selv om du må manuelt skifte mellom Blu-ray sonene, og det finnes ingen spillere så vidt jeg vet som skifter sonene automatisk på Blu-ray. Men det finnes spillere (Oppo) som skifter sone ved å bare taste en tast på fjærnkontrollen...
    Man kan selfølgelig kalle spilleren sonefri hvis man vil. man kan jo spille alle soner. Jeg har ikke prøvd noen slike bluray spillere men på den gamle dvd spilleren min fungerte det på følgende måte: Jeg valgte hvilken sone jeg skulle se. Valgte jeg sone 1, kunne jeg bare se sone 1 og ikke noen andre soner, valgte jeg sone 2 kunne jeg kun se sone 2 og ingen andre. Hvorfor det? Jo fordi de sonene er sperret Spilleren er med andre ord ikke sonefri, den har en eller annen form for sperre som sperrer de sonene man ikke velger. Da er den etter min mening ikke sonefri, vil vel heller kalle det multi sone eller noe sånt

Kall meg gjerne kverulant

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan selfølgelig kalle spilleren sonefri hvis man vil. man kan jo spille alle soner. Jeg har ikke prøvd noen slike bluray spillere men på den gamle dvd spilleren min fungerte det på følgende måte: Jeg valgte hvilken sone jeg skulle se. Valgte jeg sone 1, kunne jeg bare se sone 1 og ikke noen andre soner, valgte jeg sone 2 kunne jeg kun se sone 2 og ingen andre. Hvorfor det? Jo fordi de sonene er sperret Spilleren er med andre ord ikke sonefri, den har en eller annen form for sperre som sperrer de sonene man ikke velger. Da er den etter min mening ikke sonefri, vil vel heller kalle det multi sone eller noe sånt

Kall meg gjerne kverulant

Hei Dimacruz.

Kall det gjerne multisone slik OPPO BDP-83 oppfører seg med sonefri hardware installert.

Men det ene sekundet du bruker på fjernkontrollen ved å skifte sone ved avspilling av Blu-ray plater (den er helt sonefri med DVD) sparer du inn igjen ved den raske oppstarten av selv "trege" Blu-ray plater med Java.

OPPO`en har lettvint tilgang til alle justeringer under avspilling, CD, DVD, Blu-ray eller hva du putter i den (USB kortleser, USB minnepinn eller harddisk) med noen få tastetrykk uten at platen eller programmet stopper. Du justerer samtidig som du ser filmen på skjermen.

Les mere på denne linken Unofficial OPPO BDP-83 Frequently Asked Questions

Hilsen slostrilen som selv har kjøpt OPPO BDP-83

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har fått kjøpt BD spillere som er reginfrie DVD , BD med bare endring med fjernkontroll
    feks Tecsonic BHD8866 , United DVD8900B osv
    Dette er kinaprodusert lavprisspillere som ble solgt på smartclub , coop osv

Tror man lovelig ikke kan ommgå regionsperre så derfor er normalt spillere laget for ikke å kunne endre region på Blu Ray med hack
    (slike regler var med dvd før i tiden også men tror de har tatt et strammere grep om bd og beholde regioner)

Det vil si at DVD går greit på de fleste spillere da det er bare drevet som region endres med hack men på BD er jeg ganske sikker på at man må firmware endre spiller for at man kan bruke hack på Blu Ray (firmware finnes ikke til bd)

enkelte få BD spillere kan sonefri gjøres på DVD av butikker men varer bare til spilleren blir oppdatert med firmware

Det er vel ganske sikkert at man kan firmware endre en BD spiller til å være regionfri men ingen slik pirat firmware er å få tak i å ikke kommer produsenter med slik firmware

ICOS (regionfri på dvd og bd)
    Alternativ er å kjøpe ICOS modifiserte spillere
    (de fleste spillere kan modifiseres , denon , onkyo , sony , panasonic osv)
    eller
    Sende sin kjøpte spiller for ICOS modifisering
    eller
    kjøpe ICOS mod til sin spiller å montere selv

Tror aldri man vil finne BD hack i fremtiden da det er mye større sikkerhet rundt BD + er jo penger dette dreier seg om å mister man region kontroll helt mister produsenter av film/spillere innrekt

Sony er vel største pådriver til BD region (ikke fri) å så mye makt de har innen Blu Ray styrer de vel dette

men ca 70% av BD disc er regionfrie så det er jo ikke mange tittler fra feks USA som ikke går i en Norsk BD spiller

Confirmed Region Free Blu-Ray Movies Coding List For PS3 & BluRay Players

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •