Koble sammen Pioneer DVR opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble sammen Pioneer DVR opptaker

Utrolig greit med en harddisk opptaker der en kan ta opp en film fra TV, fjerne eventuell reklame, brenne filmen til DVD og se filmen fra TV helt uforstyrret. Men;

Har jeg kjøpt katta i sekken, ved ny anskaffelse av Pioneer DVR-560H-K harddisk DVD opptaker?

Skulle jeg hatt en opptaker med flere HDMI porter og eventuelt andre egenskaper?

Vil tilkoblinger og opptakerens innhold dra full nytte av mitt utstyr?

Hvordan kobler jeg i så fall følgende utstyr sammen for optimal utnyttelse av enhetene?

Utstyr:
    TV: Samsung PS50B565
    FORSTERKER: Sony Multi Channel AV Receiver STR-DG820
    DEKODER: Get Box HD PVR
    HARDDISK OPPTAKER Pioneer DVR-560H-K

Detaljer TV tilkoblinger bak:
    Component IN, Audio (AUDIO L/R) and video (Y / Pb / Pr) inputs for Component.
    PC In (AUDIO / PC).
    EXT 1, EXT 2 SCART.
    Headphone.
    Digital Audio OUT (OPTICAL).
    AUDIO OUT (AUDIO L/R).
    ANT IN.
    HDMI IN 1, 2(DVI), 3.
    DVI AUDIO IN.

Detaljer FORSTERKER tilkoblinger bak:
    OPTICAL IN.
    OPTICAL VIDEO 1 IN.
    OPTICAL SAT IN.
    COAXIAL DVD IN.
    HDMI SAT IN.
    HDMI DVD IN.
    HDMI BD IN.
    HDMI VIDEO 1 IN.
    HDMI OUT.
    FM / AM ANTENNA.
    COMPONENT VIDEO SAT IN.
    COMPONENT VIDEO DVD IN.
    COMPONENT VIDEO 1 IN.
    COMPONENT VIDEO MONITOR OUT.
    AUDIO INPUT/OUTPUT White, Red, Black.
    VIDEO/AUDIO INPUT/OUTPUT White, Red, Yellow.
    DMPORT.

Detaljer DEKODER bak:
    ANTENNE INN.
    LOOP OUT (Analogt tv-signal).
    ETHERNET (Fremtidig bruk).
    S/PDIF (Digital lyd).
    AUDIO (Analog lyd L/R).
    COMPONENT (Y/Pb/Pr).
    HDMI.
    SCART til VCR.
    SCART til TV.
    USB (Fremtidig bruk).
    RJ 45 (Fremtidig bruk).

Detaljer OPPTAKER bak:
    ANTENNA IN.
    ANTENNA OUT.
    AUDIO/VIDEO IN (L/R).
    S-VIDEO IN.
    AV2 (INPUT 1/DECODER SCART).
    HDMI OUT.
    DIGITAL OUT COAXIAL.
    COMPONENT VIDEO OUT.
    S-VIDEO OUTPUT.
    AV1 (RGB) - TV SCART.
    G-LINK

Takker for og håper på svar. Regner med at andre vil ha nytte av detaljer vedrørende hvordan slikt kan kobles sammen for best nytte.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bruker1
    Utrolig greit med en harddisk opptaker der en kan ta opp en film fra TV, fjerne eventuell reklame, brenne filmen til DVD og se filmen fra TV helt uforstyrret. Men;

Har jeg kjøpt katta i sekken, ved ny anskaffelse av Pioneer DVR-560H-K harddisk DVD opptaker?

Skulle jeg hatt en opptaker med flere HDMI porter og eventuelt andre egenskaper?

Vil tilkoblinger og opptakerens innhold dra full nytte av mitt utstyr?

Hvordan kobler jeg i så fall følgende utstyr sammen for optimal utnyttelse av enhetene?

Utstyr:
    TV: Samsung PS50B565
    FORSTERKER: Sony Multi Channel AV Receiver STR-DG820
    DEKODER: Get Box HD PVR
    HARDDISK OPPTAKER Pioneer DVR-560H-K

Detaljer TV tilkoblinger bak:
    Component IN, Audio (AUDIO L/R) and video (Y / Pb / Pr) inputs for Component.
    PC In (AUDIO / PC).
    EXT 1, EXT 2 SCART.
    Headphone.
    Digital Audio OUT (OPTICAL).
    AUDIO OUT (AUDIO L/R).
    ANT IN.
    HDMI IN 1, 2(DVI), 3.
    DVI AUDIO IN.

Detaljer FORSTERKER tilkoblinger bak:
    OPTICAL IN.
    OPTICAL VIDEO 1 IN.
    OPTICAL SAT IN.
    COAXIAL DVD IN.
    HDMI SAT IN.
    HDMI DVD IN.
    HDMI BD IN.
    HDMI VIDEO 1 IN.
    HDMI OUT.
    FM / AM ANTENNA.
    COMPONENT VIDEO SAT IN.
    COMPONENT VIDEO DVD IN.
    COMPONENT VIDEO 1 IN.
    COMPONENT VIDEO MONITOR OUT.
    AUDIO INPUT/OUTPUT White, Red, Black.
    VIDEO/AUDIO INPUT/OUTPUT White, Red, Yellow.
    DMPORT.

Detaljer DEKODER bak:
    ANTENNE INN.
    LOOP OUT (Analogt tv-signal).
    ETHERNET (Fremtidig bruk).
    S/PDIF (Digital lyd).
    AUDIO (Analog lyd L/R).
    COMPONENT (Y/Pb/Pr).
    HDMI.
    SCART til VCR.
    SCART til TV.
    USB (Fremtidig bruk).
    RJ 45 (Fremtidig bruk).

Detaljer OPPTAKER bak:
    ANTENNA IN.
    ANTENNA OUT.
    AUDIO/VIDEO IN (L/R).
    S-VIDEO IN.
    AV2 (INPUT 1/DECODER SCART).
    HDMI OUT.
    DIGITAL OUT COAXIAL.
    COMPONENT VIDEO OUT.
    S-VIDEO OUTPUT.
    AV1 (RGB) - TV SCART.
    G-LINK

Takker for og håper på svar. Regner med at andre vil ha nytte av detaljer vedrørende hvordan slikt kan kobles sammen for best nytte.

Flott maskin osv, men du kan bare ta opp TV signaler fra den innebygde ANALOGE tuneren, dvs du må ha tilgang til et kabelnett med ANALOGE tv signaler....så hvis du lurte på hvorfor markedet ikke kryr av bokser med innebygd harddisk og digitale tunere, så er det fordi retighetshavere ikke vil at det skal være sånn med digital TV. Derfor får du bokser som har innebygget harddisk men som ikke kan kopiere det du tar opp digitalt...men du kan kopiere ut analogt...Fra Canal Digital-Viasat og Riks TV...
    Det finnes vel noen få unntak, men det vet de som har avanserte og ikke godkjente paraboltunere...og de som etter mye slit og penger og bortkastet tid har klart å sette opp et PC opplegg som fungerer...og i flg det man kan lese på dette forumet, så er det ikke mange av dem...
    Og ja du har kjøpt katta i sekken...
    Som du ser av boksen din så kryr det av outputs, den eneste input er S-VHS...og SCART

PS den er fra 2007 eller 2008...skjedd mye på TV fronten siden den gang....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ... Takk for den "katten".

Men når jeg først har denne, som i utgangspunktet skal erstatte en gammel ustabil Pioneer 520H som greit nok har kunnet spille inn filmer fra de digitale kanalene, ønsker jeg tips på hvordan jeg best kan koble dette sammen.

Skjønner utfra det du sier at det ikke vil nytte med flere ut/inn HDMI på en annen opptaker, og at dette muligens ikke finnes heller. Slik det er med den gamle kan jeg ikke se de digitale kanalene gjennom opptakeren da opptakeren svartner helt etter en stund og ikke kan slås på før etter en time eller to. Tror den har fått noe tordenværskader.

Men altså hvordan koble dette sammen?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les om du har et problem eller husk det til senere om et problem oppstår......du har jo ikke Sony Bravaria tv nå men vet jo aldri hva du senere kopler reciveren til.....om du har modell reciver som omtalt ?.
    TV og projeksjon Â*|Â* STR-DG820Â*|Â*Sony Europe kundestøtteportal
    __________________________________________________ _____________________________________________

Jeg skriver 2 valg for oppkopling nedenfor så kan du velge en av dem (eller andre forslag du får)
    __________________________________________________ ____________________________________________
    oppkopling.......valg 1

Scart fra Get Box HD PVR til Pioneer DVR-560H-K
    (dette for opptak fra decoder som kan lagres / brennes på DVD)

HDMI ut fra Pioneer DVR-560H-K og inn HDMI DVD INN Sony STR-DG820

HDMI ut Get Box HD PVR og inn HDMI SAT INN Sony STR-DG820

HDMI ut STR-DG820 og inn Samsung PS50B565 TV

Det er noen ting jeg ikke har sjekket å det er om din Pioneer DVR-560H-K bitstreamer DD 5.1 og DTS over HDMI så du får denne lyden decodet i reciveren ved avspilling av Kjøpe DVD eller DVD du har laget med denne lyden på (ekte surround)
    Viser det seg at DD 5.1/DTS ikke kan bitstreames HDMI legger du bare til en coax lydkabel mellom Pioneer DVR-560H-K og inn Sony STR-DG820 coax dvd inngang for å få med denne lyden.
    Hvorfor GET decoder til reciver er at da kan du ta ut DD 5.1 lyden via HDMI for decoding i reciver og HD video kan pass through HDMI ut reciver til tv
    (regner også med at SD video sendinger fra reciver 576i blir pass through reciver til tv som scalerer bilde opp så du slipper å veksle i inntillinger reciver mellom sd/hd sendinger.
    __________________________________________________ _____________________________________________

oppkopling....Valg 2

Scart fra Get Box HD PVR til Pioneer DVR-560H-K
    (dette for opptak fra decoder som kan lagres / brennes på DVD)

HDMI ut Get Box HD PVR rett til HDMI inn Samsung PS50B565 TV

HDMI ut fra Pioneer DVR-560H-K rett til HDMI inn Samsung PS50B565 TV
    (tv har vel 4 HDMI inn så det blir ingen problem)

For å få DD 5.1 fra HD sendinger decoder må du kople
    S/PDIF (optisk digital lydkabel) fra Get Box HD PVR til optisk digital inngang Sony STR-DG820

det samme må du gjøre for å få DD 5.1 / DTS fra DVD plater avspillt på DVD spilleren
    Coaxial digital lydkabel fra Pioneer DVR-560H-K til Coaxial DVD digital inngang Sony STR-DG820

(alternativ 2 gir deg da mulighet til helt å slå av reciver når du ser på tv eller du slår på reciver når du ønsker stereo eller surround over høytalerene til reciver ..når du ønsker ekte surround fra HD kanaler , ekte surround fra DVD plater , eller avspiller stereo lyd fra kanaler , disc , film fra hdd som du enten ønsker avspillt i stereo eller simmmulert til surround ved feks dolby pro logic II valg på reciver)

Begge forslag gir full utnyttelse av HDD opptak HD kanaler , SD opptak , DVD avspilling både lyd og bilde
    (det sitter en scalerer i reciver jeg ikke har lagt til å brukes i oppkoplingsvalg 1 for å forenkle bruk av utstyr + jeg tror ikke du vil se forskjell scalering reciver/tv)
    (oppkoplingsvalg 2 blir allt som har med bilde sendt utenom reciver å den er bare satt til lydbehandling der du ønsker mere lyd enn tv lyd)

Om du har kjøpt katta i sekken tror jeg ikke da du ikke har stort andre valg til å få opptak på dvd disc uten å blande pc inn i oppsettet.
    Du får jo ikke HD kanalene på DVD disc men du får vel tatt dem opp på din HD PVR

Oppkoplingsvalg jeg har satt krever selvsagt innstillinger for best utnyttelse men alt står i manualer til komponenter.

..... å velkommen som ny bruker på avforum....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fantastisk hjelp!

Har nå skaffet nødvendige kabler, satt opp etter alternativ 2 og testet. Fungerer helt utmerket.

For de som trenger tilsvarende hjelp med hvordan kable sammen utstyr, så husk i tillegg å sette antennekabel inn på dekoderen, fra vegguttaket, pluss en antennekabel mellom dekoderen og DVR opptakeren.

Har også testet at det fint går å spille inn filmer fra de digitale kanalene, men som tidligere nevnt i analog kvalitet. Men dette er nok for en hyggekveld med TV-film uten irriterende reklameavbrudd. Reklamen er det bare jeg som ser, når den redigeres vekk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •