Denon 2011 Blu-ray spilleren (nå omdøpt til DENON DBP-2012UD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 93
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2011 Blu-ray spilleren (nå omdøpt til DENON DBP-2012UD)

Hei,

Hi-Fi Klubben får i september inn den nye Denon DBP-2011 Blu-ray universal spilleren som også skal kunne spille CD, DVD, etc. i tillegg til Blu-ray og dette er en spiller jeg nå vurderer. Prisen skal ligge på rundt sekstusen kroner. Noen andre som vurderer denne spilleren ?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skal jeg se mer på. Med denon pleier du alltid få god cdspiller og lyd, samt god bd spiller. Så dette er lovende.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Hei,

Hi-Fi Klubben får i september inn den nye Denon DBP-2011 Blu-ray universal spilleren som også skal kunne spille CD, DVD, etc. i tillegg til Blu-ray og dette er en spiller jeg nå vurderer. Prisen skal ligge på rundt sekstusen kroner. Noen andre som vurderer denne spilleren ?
    Eg trudde "alle" blu-ray spillere kunne spille av CD og DVD

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Er vel ikke akkurat sommerens store sensasjon det, nei

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av det nye med 2011 fremfor gamle 2010 er vel at

2011 får
    Quick start (spilleren blir ikke så treg som tidligere modeller)
    SACD / DVDA
    3D (om det er ut fra eske eller ved firmware senere på høsten/nærmere jul ?)
    Wifi
    Anchor Bay ABT 2015 (2010 har Anchor Bay ABT 1030)

Marantz kommer med samme type spiller som heter
    Marantz UD-7005 som erstatter BD 7004

Denon BDP 2010------->Marantz BD 7004
    Denon BDP 2011------->Marantz UD 7005

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hygen,

Takk for svar !

DVD spillere jeg har hatt fra før er Denon 2800 og 2930 - hvordan tror du denne blir rent bildemessig i forhold ? Det som var en liten hake med 2930 var at den var for treg i oppstarten, noe som i grunn ikke gjorde meg... Jeg har måttet bytte ut denne pga. noe feil med mpg chippen, så derfor hadde det vært greit å høre andre formeninger om denne Blu-ray spilleren.

Hehehe.. Jeg er ikke så teknisk av meg så jeg beklager "sommerens store sensasjon" blemma - skal prøve å ikke la det gjenta seg... :lol:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hygen,

Takk for svar !

DVD spillere jeg har hatt fra før er Denon 2800 og 2930 - hvordan tror du denne blir rent bildemessig i forhold ? Det som var en liten hake med 2930 var at den var for treg i oppstarten, noe som i grunn ikke gjorde meg... Jeg har måttet bytte ut denne pga. noe feil med mpg chippen, så derfor hadde det vært greit å høre andre formeninger om denne Blu-ray spilleren.
    Hva jeg tror er at den blir meget bra ...også på DVD og bedre enn spillerene du har

Nå er jo ikke spilleren i salg ennå + hva ABT 2015 vil kunne gi ?
    Er jo en helt ny brikke fra Anchor Bay så det ligger ingen ytelses referanser til den på nettet ennå.
    Anchor Bay » ABT2015 » Low cost HDMI 1.3 Video Processor
    Video decoder kvalitet varierer også på BD spillere men de fungerer uten problem å med en BD spiller i den prisklassen ville jeg ikke bekymre meg for kvalitet bilde de gir
    SACD vet jeg ikke om de kan bitstreame DSD eller om spilleren bare har mulighet til konvertere til PCM eller multichannel analogt ut
    (har ikke funnet manual på den nye Denon eller Marantz spilleren ennå så jeg kan utforske)
    Hovedsakelig info om nye Denon BD spiller på nettet er også USA modell å nødvendigvis ikke identisk med Europeiske BDP 2011 (men om det er forskjell er det ingen større forskjeller man bør frykte...

husker ikke helt men forskjellen forrige Denon DBP-2010UDCI og Europa BDP 2010 var vel rs232 manglet på Europa modellen
    (UDCI...Brukerdefinert Customer Interface )

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interresant. Da trenger jeg ikke rane banken for å få råd til 4010 alikevel... Har flere DVD-A og SACD som ikke har vært spilt på lenge. Kanskje det kommer en 4011 også??

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertelig takk nok en gang Hygen !

Jeg synes det er leit at Denon ikke lengre lager spillere i denne prisklassen i premium silver (sølv med litt gult skjer i) og helt lukket (uten luftehull) slik 2800 var... Jeg likte også romsligheten (størrelsen) og diskskuffen på den. 2930 ble en noe skuffelse for meg da den kun kom i sort, var mindre, veldig enkel diskskuff - og veldig treg oppstart i tillegg.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de åpne kassene skyldes bla. heftigere prosessor for å takle Blu-Ray.
    1611 får visst også 3D-støtte

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende spiller... er som mange påpeker her.. Denon spillerene er døtrege i oppstart og eject :P.

Hmm.. burderte egentlig ny CDspiller etter at jeg solgte min... men bruker jo allerede digitalt system.. så trenger bare en spiller som leser av plata :P. SACD og DVDA(Spessielt) er veldig velkomment .

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et litt grønt spørsmål fra meg som ikke er helt teknisk innsikt som mange av dere her inne, men er det slik at en ikke trenger å ha CD spiller når en har en universalspiller som dette som tar bl.a. CDer i tillegg ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et litt grønt spørsmål fra meg som ikke er helt teknisk innsikt som mange av dere her inne, men er det slik at en ikke trenger å ha CD spiller når en har en universalspiller som dette som tar bl.a. CDer i tillegg ?
    Trenger

Det er CD spiller på den ja

Trenger er ut fra lyden du ønsker
    Har du feks reciver kan du overføre CD med HDMI kabelen (eller eldre reciver) kan du overføre CD lyden med optisk / coaxial kabel så utfører reciver digital til analog converteringen

Det sitter også digital til analog convertering i spilleren så du kan overføre lyden til forsterker/reciver osv med vanlig RCA phono kabel

Forskjell her blir hvilken lydsignatur reciveren har på sin dac /behandling/bevaring av analog lyd osv mot bd spillerens lydsinatur på dac /behandlinge/bevaring osv

Som en mulighet nr 3 kan man også kjøpe ekstern DAC som daigital til analog converterer CD lyden fra lyd sendt digitalt ut fra spiller til DAC (optisk / coax) for alternativ til lydsignatur

med mulighet 4 kan man ha egen CD spiller om man vil eller SACD/CD spiller , SACD/DVDA/CD/DVD spiller osv
    (som også har sin egen lydsignatur)

Nei i utgangspunktet trenger du ikke egen cd spiller
    (om du trenger er hvordan lyden fungerer for deg)
    hifi kan være lidenskap eller galskap eller en blanding så hvor du er i lydverden får du ta grep ut fra det.....men start med BD spilleren du å prøv først

(vurderer du å kjøpe spilleren Peer tror jeg det lønner seg å skrive seg på liste hos din HFK for blir salget av 2011 på samme måte som BDP 2010 så kan du risikere å ikke få spiller før på vårparten år 2011 om man ikke forhåndsbestiller)

Marantz UD 7005 vil ha annen analog lydsignatur enn Denon , annen front på spiller men ellers meget lik Denon 2011
    (vil tro du også får den i silver men uten gult i siden SR 7005 (reciver) serien kommer i silver /black))
    Marantz UD7005 and UD5005 Networked Blu-ray Disc Players - eCoustics.com

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hygen !

Jeg er på listen i Hi-Fi Klubben på denne spilleren. Var innom dem i går og fikk ordnet det.

Takk for info vedrørende CD spiller ! Jeg har en Denon CD spiller fra før så da beholder jeg den inntil videre.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi Klubben melder at leveringen av Denon DBP2011 kommer til å drøye til minst månedsskifte september/oktober.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mars 2011!?

Ser ut til at hfk ikke får den for salg før i mars 2011

DENON DBP-2011UD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tar litt tid på denne DVD spilleren. Jeg fikk en beklagende tekstmelding fra Hi-Fi Klubben at den er utsatt til over nyttår - februar 2011... Så uansett om det blir februar eller mars så blir det å smøre seg med en god posjon tålmodighet

Er det noen som har hørt noe om årsaken til denne utsettelsen ?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Vel, forskjellen er at Denon spillerne spiller av CD og DVD meget bra.
    De kommer med Dacs og prosessor for dette, med unntak av Denon1800 og Denon 1610 som bare hadde Dacs.

Ser de nye spillerne er ute nå, koster ikke så mye heller.
    Ser Denon 1911 har SACD med god Dac. Samt 3D

Du får SACD, gode dacs, og en meget god bildeprosessor og 3D for skarve 6 laken på Denon2011.

Har lyst på en sånn...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon kaller forsinkelsene...... uforutsette produksjons utfordringer
    Litt dumt blir det jo for de som vil ha siste utvikling/muligheter med spillere.
    Denon har jo ligget ca 1/2 år etter de fleste andre å nå vil de da ligge ca 1 år etter .
    For de som ønsker mest mulig av siste nytt på spillere er det ikke positivt for Denon eller kjøpere at mange andre kommer med siste innen bd spillere februar/mars 2011
    Eneste jeg leste ang Denon var at spillerene skulle komme 3D ut fra eske i 2011 mot de som egentlig ble annonsert august/september (før forsinkelsene kom) 2010 skulle få 3D ved firmware oppdatering senere på året.

Blir Denon spillerene forsinket blir vel kanskje Marantz forsinket å da

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Du får SACD, gode dacs, og en meget god bildeprosessor og 3D for skarve 6 laken på Denon2011.

Har lyst på en sånn...

3D er ikke spesielt viktig for meg. Tviler på at standarden har satt seg før 4-5 år, uansett. Men det må nevnes den har DVD-Audio også:-D. En skikkelig universalspiller, og antagelig min neste spiller.

Hvis den blir rask og samtidig enkel å gjøre sonefri på DVD, så må jeg si den frister. Denon er bygget som tanks og har umåtelig gode kvaliteter.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •