Denon 2011 Blu-ray spilleren (nå omdøpt til DENON DBP-2012UD) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 93 av 93
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep
    Den vil nok ikke kunne gjøres sonefri i det hele tatt.
    Denon har sluttet med muligheten for at spillerne deres kan gjøres sonefrie, derfor :

Oppo BDP-93 eller en annen spiller som lett lar seg gjøre sonefri.

Deck
    Det ser ut til at Denon DBP-2012UD har implementert Cinavia. M.a.o. styr unna!

Deck

(Gjør et søk på Cinavia hvis du vil vite mer, men kortversjonen er at du ikke lenger kan spille av dine egne kopier av dine egne DVDer.)
    Merkelig er det da at jeg fikk en e-post fra HiFi Klubben:

"Vi har nå endelig fått tak i sonemod til Denon DBP2012."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Merkelig er det da at jeg fikk en e-post fra HiFi Klubben:

"Vi har nå endelig fått tak i sonemod til Denon DBP2012."
    Ja, nå kan den gjøres "sonefri på DVD", med software, men "sonefriheten" forsvinner ved oppgradering av firmware via nettet, dvs at du må ta med deg spilleren ned til HFK får å få lagt inn ny firmware. Og når de som lager bluray disker (filmstudioene) stadig legger inn ny "drit" på platene sine, må firmware oppdateres ofte.

Har ventet siden juni 2010 på sonefri firmware til min Denon DVD-A1UD.

Ble så lei av å vente at jeg kjøpte meg en Oppo BDP-95 isteden.

Og Cinavia har overhodet ingenting med sonefrihet å gjøre.

Deck

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonemod firmwaren er konstruert slik at du kan oppdatere spilleren i ettertid uten å miste sonefriheten.. Iallefall foreløbig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Sonemod firmwaren er konstruert slik at du kan oppdatere spilleren i ettertid uten å miste sonefriheten.. Iallefall foreløbig.
    Det er jo positivt for eiere av DBP2012. Hadde den ikke hatt Cinavia, hadde det jo vært en spiller jeg kunne anbefale til venner/bekjente/kolleger, men sånn som det er pr idag, vil jeg ikke anbefale noen spillere som har Cinavia.

Deck

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt det store problemet, ifølge Wiki så er det "hele" 7 filmer på Blu-Ray og 5 filmer på DVD i 2011 som innehar denne kopibeskyttelsen.

Om du da brenner en kopi av din egen film så er det vel ikke værre en at du ikke tukler med lydsporet hvor kopibeskyttelsen ligger..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt det store problemet, ifølge Wiki så er det "hele" 7 filmer på Blu-Ray og 5 filmer på DVD i 2011 som innehar denne kopibeskyttelsen.

Om du da brenner en kopi av din egen film så er det vel ikke værre en at du ikke tukler med lydsporet hvor kopibeskyttelsen ligger..
    Min bror har allerede opplevd hvordan Cinavia virker.

Hans sønn hadde bursdag tidligere iår (9 år), de satt å så på "Karate Kid" bluray (på PS3), min bror filmet med sitt videokamera (Panasonic et eller annet)), mens noen av gutta så film, spilte andre av dem Nintendo DS osv. De spiste kake og hadde det moro. Min bror filmet vel ca 2 timer den kvelden. Lyden til "Karate Kid" kom med på deler av opptaket til min bror.
    Da vi senere skulle se "filmen" han hadde tatt av bursdagen (forøvrig brent til DVD) spilt av via PS3 merket vi Cinavia effekten. Etter en stund (husker ikke nøyaktig) kom en beskjed kom opp på skjermen:

Audio outputs temporarily muted. Do not adjust the playback volume. The content being played is protected by Cinavia™ and is not authorized for playback on this device. For more information, see Cinavia Consumer Information Center. Message Code 3.

Fordi lyden fra "Karate Kid" innholder Cinavia, blir også filmen min bror
    laget infisert av Cinavia på de tidspunktene hvor lyden fra "Karate Kid" ble plukket opp av microfonen på min brors videokamera!

Derfor advarer jeg alle som spør meg, IKKE kjøp spiller som har Cinavia.

Deck

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så til dere folk der hjemme som har planer om å filme en bursdagsfest eller lignende sammenkomster samtidig som en av veldig få filmer som er beskyttet med Cinavia står på med lyd på i bakgrunnen: IKKE finn på å kjøp noen Blu-Ray spillere som støtter denne kopibeskyttelsen! Det er bare å glemme PS3 som spillkonsoll..

Men helt seriøst så er dette et så snevert problem at det er totalt uvesentlig for folk flest, jeg ikke enig i at denne spilleren skal frarådes alle og enhver, selv om jeg selv skulle ønske slike ting ikke ble implementert..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så til dere folk der hjemme som har planer om å filme en bursdagsfest eller lignende sammenkomster samtidig som en av veldig få filmer som er beskyttet med Cinavia står på med lyd på i bakgrunnen: IKKE finn på å kjøp noen Blu-Ray spillere som støtter denne kopibeskyttelsen! Det er bare å glemme PS3 som spillkonsoll..

Men helt seriøst så er dette et så snevert problem at det er totalt uvesentlig for folk flest, jeg ikke enig i at denne spilleren skal frarådes alle og enhver, selv om jeg selv skulle ønske slike ting ikke ble implementert..
    Jeg avslutter herved diskusjonen her for min del.

Deck

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har satt deg litt mere inn i dette, hvorfor kommer du ikke med noen flere konkrete problemstillinger før du avskriver diskusjonen helt?

Det jeg kan tenke meg vil bli problematisk er om Cinavia blir implementert i dedikerte mediaspillere, da vil hybridspillere fra feks: Dune, Max osv kanskje forsvinne helt.. Så det er ganske opplagt at disse selskapene vil prøve å unngå dette.

Et annen problemstilling er om denne kopibeskyttelsen vil være å finne i alle filmer ettervært, og de som har rippet alle filmene sine inn på disk/server vil ha gjort masse jobb for ingenting når de skal bruke dette videre med en ny BD spiller som har Cinavia.

Jeg tror Cinavia først og fremst er skapt for å unngå filming på kino, men
    filmbransjen vil alltid forsøke å tvinge forskjellige typer kopisikring på forbrukerene og Cinavia vil antageligvis være å finne på alle Blu-Ray spillere og filmer i framtiden.
    Kjøper du deg en Blu-Ray spiller uten Cinavia, javel? En firmware oppdatering så kan det være gjort, og du vil ikke kunne spille av kopien av din egen film eller streame den til BD spilleren din.

Hvis Cinavia får veldig mye oppmerksomhet så skremmer dette kanskje forbrukeren til å tviholde på sin gamle Blu-Ray spiller og dermed stuper muligens både salg og utviklingen av nye spillere.

PS3 er åpenbart den spilleren der problemene er mest utbredt, men det finnes allerede en måte å komme seg rundt kopisikringen på, og flere løsninger vil komme i framtiden.
    Ripper du filmer til PC jobber Slysoft med en programvare som forbigår kopibeskyttelsen..
    Problemene er størst for piratene som laster ned og bruker PS3 som mediaserver..

Det er fortsatt ingen grunn til å lavære å anbefale alle og enhver å kjøpe en DBP-2012 kun fordi det kan oppstå problemer med backups. Det er en utmerket spiller på alle måter..

Om du skal holde på å spille av ripper fra harddisk kan man likesågodt spille de av fra en HTPC så vil du aldri ha problemer med slike ting.

Flere problemstillinger/synspunkter?

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg avslutter herved diskusjonen her for min del.

Deck
    Ja, det tror jeg ikke er så dumt gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har satt deg litt mere inn i dette, hvorfor kommer du ikke med noen flere konkrete problemstillinger før du avskriver diskusjonen helt?
    Kan vel ha noe med svaret ditt antar jeg.

Det jeg kan tenke meg vil bli problematisk er om Cinavia blir implementert i dedikerte mediaspillere, da vil hybridspillere fra feks: Dune, Max osv kanskje forsvinne helt.. Så det er ganske opplagt at disse selskapene vil prøve å unngå dette.

Et annen problemstilling er om denne kopibeskyttelsen vil være å finne i alle filmer ettervært, og de som har rippet alle filmene sine inn på disk/server vil ha gjort masse jobb for ingenting når de skal bruke dette videre med en ny BD spiller som har Cinavia.

Jeg tror Cinavia først og fremst er skapt for å unngå filming på kino, men
    filmbransjen vil alltid forsøke å tvinge forskjellige typer kopisikring på forbrukerene og Cinavia vil antageligvis være å finne på alle Blu-Ray spillere og filmer i framtiden.
    Kjøper du deg en Blu-Ray spiller uten Cinavia, javel? En firmware oppdatering så kan det være gjort, og du vil ikke kunne spille av kopien av din egen film eller streame den til BD spilleren din.
    Så vidt jeg vet er det mulig å implementere Cinavia via FW oppdatering, men det kan man omgå.

Hvis Cinavia får veldig mye oppmerksomhet så skremmer dette kanskje forbrukeren til å tviholde på sin gamle Blu-Ray spiller og dermed stuper muligens både salg og utviklingen av nye spillere.
    Hva er negativt med å beholde en spiller som er i orden? Unødvendig forsøpling er da bare negativt :-D

PS3 er åpenbart den spilleren der problemene er mest utbredt, men det finnes allerede en måte å komme seg rundt kopisikringen på, og flere løsninger vil komme i framtiden.
    Ripper du filmer til PC jobber Slysoft med en programvare som forbigår kopibeskyttelsen..
    Problemene er størst for piratene som laster ned og bruker PS3 som mediaserver..
    Det er vel fortsatt lov til å ta en kopi av egen kjøpt disk, til eget bruk i Norge.
    For familier med barn/tenåringer kan det være kjekt med egne kopier til dem, slik at ikke orginalen blir ødelagt

Det er fortsatt ingen grunn til å lavære å anbefale alle og enhver å kjøpe en DBP-2012 kun fordi det kan oppstå problemer med backups. Det er en utmerket spiller på alle måter..
    Det er en bra spiller, på alle måter unntatt en :-D

Om du skal holde på å spille av ripper fra harddisk kan man likesågodt spille de av fra en HTPC så vil du aldri ha problemer med slike ting.

Flere problemstillinger/synspunkter?
    Opplevelsen med DVD'en hos min bror, fikk meg til å finne ut så mye som mulig om Cinavia og virkningene det har idag, og de virkningene det kan ha i fremtiden.

Med 1049 DVD, 110 bluray og 1124 LD'er (pr dd) i samlingen hvorav 0 med Cinavia (kjøper som sagt ikke produkter infisert av Cinavia), og ca 78 % av DVD/BD rippet til HD (spilles via Boxee/Dune/Oppo) er jeg personlig ikke umiddelbart redd for virkningene av Cinavia, men når det finnes spillere som ikke har implementert Cinavia, hvorfor kjøpe en som har det?

Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Ja, det tror jeg ikke er så dumt gitt
    Siste post på formet for meg.

Ha det bra.

Deck

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har fått sin spiller gjort om til sone-fri på DVD siden ? Jeg har som sagt fått tilbud fra HiFi Klubben om å komme ned til butikken med spilleren for at de skal gjøre det for meg, men det er litt kronglete med tanke på tid og vei - så jeg lurte på om denne operasjonen med CD og trykking er vanskelig å gjøre selv hjemme (også for en lite teknisk person) ?

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom HiFi Klubben i Oslo Sentrum, og det var gjort veldig raskt.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •