Denon 2011 Blu-ray spilleren (nå omdøpt til DENON DBP-2012UD) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 93
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Går fort i svingene

(som denon spilleren har)
    må være begrenset til 480i/576i (standard definition) oppløsning (komponent kan i utgangspunktet sende 1080p å har vært vanlig på bd spillere , så dette blir det slutt på pga AACS "Analog Sunset)

Det er vel ikke lov etter 31.12.10 å produsere eller legge ut ny (modell) spiller for salg som sender bedre oppløsning enn sd (480/576)og interlaced ut component video utgang
    sd 480i/576i coponent blir borte...altså component utgang fjernes på spillere )

BD produsenter gjør jo mye rart så det hadde egentlig ikke vært utenkelig at Denon hadde lagt ut to modeller
    BDP 2011 skulle jo få 3D med fi

Hva AACS "Analog Sunset" vil bety for de fleste.......ingen ting (da de bruker hdmi)

Strammes vel inn for muligheter til piratkopiering
    Managed copy er jo også lagt til så med ikke for lang tid fremover vil bd hd bli umulig å kopiere uten tillatelse (og kontroll) kanskje dvd dør da å filmbransjen får bedre konrtroll på sine produkter og inntekter

Vel, ser ikke det som en nyhet lenger. Lenge siden spillerne tilpasset seg dette. Denon2010 kan ikke skalere via component lenger iallefall.
    Du får 480i/576i ut fra komponent.... så kan du skalere det i receiver eller tv om du vil...
    Synes det viktigste er at de tilbyr 480i/576i for det er vel lettest for en skalerer å jobbe med dette...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, ser ikke det som en nyhet lenger. Lenge siden spillerne tilpasset seg dette. Denon2010 kan ikke skalere via component lenger iallefall.
    Du får 480i/576i ut fra komponent.... så kan du skalere det i receiver eller tv om du vil...
    Synes det viktigste er at de tilbyr 480i/576i for det er vel lettest for en skalerer å jobbe med dette...
    Har ikke ment det som en nyhet for AACS "Analog Sunset" ble vedtatt i 2009 å har hele tiden blitt publisert i lang tid på nettsider at vile tre i kraft etter 31.12.10 > Google

Tenkte ikke på scalering (sd video scalert opp)Danke for det er ikke HD
    men har hele tiden men ekte HD å da Blu Ray som format
    Blu Ray film skal ikke lengere kunne sendes med høyere oppløsning enn 480i /576i ut componentutgangen
    Det er meningen med AACS "Analog Sunset" (i lengere perspektiv skal component utgang fjernes)

Den nye Denon BDP 2011 som var ment skulle komme var ment man kunne sende BD film ut component opp til 1080p (det har vært helt vanlig på alle typer bd spillere før men kommer ikke på nye)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke ment det som en nyhet for AACS "Analog Sunset" ble vedtatt i 2009 å har hele tiden blitt publisert i lang tid på nettsider at vile tre i kraft etter 31.12.10 > Google

Tenkte ikke på scalering (sd video scalert opp)Danke for det er ikke HD
    men har hele tiden men ekte HD å da Blu Ray som format
    Blu Ray film skal ikke lengere kunne sendes med høyere oppløsning enn 480i /576i ut componentutgangen
    Det er meningen med AACS "Analog Sunset" (i lengere perspektiv skal component utgang fjernes)

Den nye Denon BDP 2011 som var ment skulle komme var ment man kunne sende BD film ut component opp til 1080p (det har vært helt vanlig på alle typer bd spillere før men kommer ikke på nye)
    Vet du hvordan det fungerer om man sender 576i fra bluray i component opp til fullHD med feks en tvskjerm?
    Blir signalet forringet ved at det nedskaleres til 576i før det sendes fra spiller i component, eller trenger man bare en god oppskalerer for å få bra HDbilde i så måte?
    Dette har jeg lurt på en stund....

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vet du hvordan det fungerer om man sender 576i fra bluray i component opp til fullHD med feks en tvskjerm?
    Blir signalet forringet ved at det nedskaleres til 576i før det sendes fra spiller i component, eller trenger man bare en god oppskalerer for å få bra HDbilde i så måte?
    Dette har jeg lurt på en stund....
    Ja, det blir definitivt forringet. Du taper masse bildeinformasjon, og TV-apparatet kan ikke gi den informasjonen tilbake i oppskaleringen etterpå.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis de endrer navnet fra Denon 2011 til 2012 - blir prisen justert også, med tanke på om de skal gjøre noe mer med den ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Så hvis de endrer navnet fra Denon 2011 til 2012 - blir prisen justert også, med tanke på om de skal gjøre noe mer med den ?
    Kan jeg ikke tenke meg, eneste forskjell blir vel at den er 3D ut av boksen, mot at den skulle vært 3D med oppdatering på den tidligere...

Jeg har ikke hørt om noen store forskjeller annet enn 3D utavboksen..

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk for et par dager siden en oppdaterings SMS fra HiFi Klubben om at spilleren er nå offisielt fått navnet omgjort (som nevnt tidligere i denne tråden) til 2012 og den vil være tilgjengelig fra dem i midten eller slutten av mars.

Da er det bare å smøre seg med bittelittegranne mer tålmodighet så kommer godspilleren i hus håper jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dbp-2012ud

Da er hfk sine sider oppdatert:
    DENON DBP-2012UD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Her er den også på Denon sine UK sider:
    DENON UK | DBP-2012UD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SACD vet jeg ikke om de kan bitstreame DSD eller om spilleren bare har mulighet til konvertere til PCM eller multichannel analogt ut
    (har ikke funnet manual på den nye Denon eller Marantz spilleren ennå så jeg kan utforske)
    I følge spec på Denon.co.uk kan den bitstreame DSD over HDMI. Det det ikke står noe om er hvorvidt den kan dekode DSD direkte uten å gå om PCM. DAC-en i spilleren er en Burr Brown PCM1795 som er noe usikkert om støtter nettop dette. PCM1796 støtter dekoding av DSD direkte.

Min forforsterker/prosessor støtter ikke DSD (har ikke engang HDMI), derfor er dette et poeng for meg. Ellers blir det en nedgradering på SACD-fronten i forhold til hva jeg har i dag.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt om denne Denon DBP-2012UD er i rute til "slutten av mars" ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt om denne Denon DBP-2012UD er i rute til "slutten av mars" ?
    Det siste jeg så er at den skal komme i Mars mnd, får bare smøre oss med tolmodighet. Disse går nok som varmt hvetebrød så det er fordel å forhåndsbestille om noen skal ha, ellers ender folk opp med lang ventetid desverre.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 april er leveringsdatoen ifølge Hifiklubben. Håper det ikke er en aprilsnarr for dere som venter på denne!

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tittet nettopp inn hos HiFi klubben sin hjemmeside, og det står nå at DENON DBP-2012UD spillerens dato på forventet levering er utsatt ytterligere. Den nye datoen er 15. mai 2011.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tittet nettopp inn hos HiFi klubben sin hjemmeside, og det står nå at DENON DBP-2012UD spillerens dato på forventet levering er utsatt ytterligere. Den nye datoen er 15. mai 2011.
    Det kan jo ha noe med katastrofen i Japan å gjøre. I såfall bør vi vise forståelse for det.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny leveringsdato; 01.06.2011! Det blir vel med denne som med modellen 2011; de får ikke levert den i tide så de kan kalle den for Denon 2012, var nemlig det som skjedde med 2011 modellen som aldri kom. Så om litt kan vi vel se modellen DBP-2013UD på nettsidene til Hifi-klubben? Og når kommer den?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Ny leveringsdato; 01.06.2011! Det blir vel med denne som med modellen 2011; de får ikke levert den i tide så de kan kalle den for Denon 2012, var nemlig det som skjedde med 2011 modellen som aldri kom. Så om litt kan vi vel se modellen DBP-2013UD på nettsidene til Hifi-klubben? Og når kommer den?

Må si jeg er glad for at jeg valgte en annen spiller når jeg ser sirkuset rundt denne spilleren som aldri kommer i salg. Nå er det 1 Juni, og brått blir den utsatt enda lenger. Hadde aldri akseptert slike forsinkelser stadig vekk. Noe av de samme problemene har HFK hatt med Cambridgeprodukter også. Slikt irriterer enormt når man skal svi av flere tusen kr.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon, AV-kongen, har veldig lite på Bluray fronten for tiden :P.

Men det finnes jo et hav å ta av da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk melding fra Hi-fi klubben om at jeg kunne hente min spiller i går. Får ikke henta den før på lørdag, men gleder meg til det.

Jeg vil tro at grunnen til at leveringsdatoen stadig blir utsatt er at det er mye forhåndsbestilling på denne. Vil kanskje tro det kan være andre som allerede har fått den? Det kommer hvertfall til å bli bra, så mangler bare ny TV nå...

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jon_H
    Jeg fikk melding fra Hi-fi klubben om at jeg kunne hente min spiller i går. Får ikke henta den før på lørdag, men gleder meg til det.

Jeg vil tro at grunnen til at leveringsdatoen stadig blir utsatt er at det er mye forhåndsbestilling på denne. Vil kanskje tro det kan være andre som allerede har fått den? Det kommer hvertfall til å bli bra, så mangler bare ny TV nå...

Det var ikke en dag for tidlig spør du meg, forsinkelsene rundt denne spilleren har nærmest minnet om en parodi. Jeg var selv en av de som vurderte spilleren straks, men som mistet tålmodigheten underveis i forsinkelsene. Så kan man jo spekulere i om dette er HFK sin feil på noe vis, eller kun Denon som leverandør.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det var ikke en dag for tidlig spør du meg, forsinkelsene rundt denne spilleren har nærmest minnet om en parodi. Jeg var selv en av de som vurderte spilleren straks, men som mistet tålmodigheten underveis i forsinkelsene. Så kan man jo spekulere i om dette er HFK sin feil på noe vis, eller kun Denon som leverandør.
    Mulig de som ventet på 2011 har måttet vente lenge ja, men jeg får den på den datoen jeg ble forespeilet når jeg bestilte den, så da vil jeg kanskje tro at de som bestiller den etterhvert nå også vil få det. Riktignok snakket HFK om at denon sin fabrikk ble rammet av jordskjelvet i japan. Jeg vil kanskje tro det bare er rammet av strømutkoblinger isåfall(?), men uansett at det kunne bli litt mer utsettelser på spilleren framover...
    Er nok mulig at DENON sliter litt ja

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •