hegel hd10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: hegel hd10

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hegel hd10

nettop fått min hegel hd10 og er fornøyd med den.

det jeg lurer på er at bak på den er det en slaks knapp med et skrutrekker-spor som kan vris kvartveis til den delvis spretter ut.
    noen som veit hva denne er til og hvilken effekt det har?
    fant ike noe om det i brukermanualen.

tillegsspørsmål:

spiller av flac musikken min fra pc-en via en sub/coax kabel fra hovedkortet til dac-en, derifra vdh analoge kabler til en denon receiver, og deretter videre med vdh analoge kabler til en nad m25 som bi-amper b&w 683.

receiver og effekt bruker enkle fat lmc nettkabler, ikke dac-en.

noen som har noen formening og jeg klarer å utnytte potensialet av den gode dac-en i forrhold til utstyret jeg bruker for øyeblikket?

lett-forklart info fra folk med erfaring rundt dette settes stor pris på.

takk på forrhånd.

espen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under det skrutrekker-sporet sitter det en liten sikring, som du selv kan bytte visst det skulle skje ett-eller-annet.

Du har jo et fint annlegg, og hegelen bør så absolutt gi deg en solid oppgradering av lyden.
    Men om du utnytter hele potensialet til dac'n er jeg noe mer usikker på. Nå kjenne ikke jeg til receiveren din, men jeg vil nok tippe at du kan tjene mye på å bytte ut denne med en ren stereo forforsterker av god kvalitet. En stereo effektforsterker yter vel som oftest bedre enn surround forsterkere, så du har vel noe å gå på her også...

Vil forøvrig anbefale deg å kjøre bitperfekt streaming til dac'n. Fks. ved hjelp av asio eller WASAPI. Da slipper du at windows sin egen lydmikser tukler med signalet som dac'n skal omdanne til analog lyd. Google dette for å finne ut hvordan du setter dette opp.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar

Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Under det skrutrekker-sporet sitter det en liten sikring, som du selv kan bytte visst det skulle skje ett-eller-annet.

Du har jo et fint annlegg, og hegelen bør så absolutt gi deg en solid oppgradering av lyden.
    Men om du utnytter hele potensialet til dac'n er jeg noe mer usikker på. Nå kjenne ikke jeg til receiveren din, men jeg vil nok tippe at du kan tjene mye på å bytte ut denne med en ren stereo forforsterker av god kvalitet. En stereo effektforsterker yter vel som oftest bedre enn surround forsterkere, så du har vel noe å gå på her også...

Vil forøvrig anbefale deg å kjøre bitperfekt streaming til dac'n. Fks. ved hjelp av asio eller WASAPI. Da slipper du at windows sin egen lydmikser tukler med signalet som dac'n skal omdanne til analog lyd. Google dette for å finne ut hvordan du setter dette opp.
    ok, takker masse for svar.

bruker min denon 2808 receiver som forforserker. skal forhåpentligvis snart byttes ut med en nad m15hd forforserker.
    har et hjemmekino system på 5.2 kanaler så blir nok ikke aktuelt med et 2kanals oppsett som det ser ut nå

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur du om dette lydkortet?
    ESI MAYA44 PCI Lydkort - Musikklink AS

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Är det någon vänlig själ,som kan ge mig de exakta måtten på hd10? Enligt Hegel är den 28 cm bred och över 20cm djup,är den verkligen det?

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nu har jag änligen fått min HD10 och min SB Touch. Jäklar vilket bra ljud!:smile: Tycker nog att Spotify ger bättre ljud än Wimp. Âr lite "tjockare" ljud i Pimp...förlåt...Wimp menar jag!
    Men satan vilken härlig kombination Hegel Hd10-Parasound-NAD-B&W är...:razz:
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •