Ny BD spiller, kanskje Pioneer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny BD spiller, kanskje Pioneer?

Hei, jeg skal kjøpe meg BD-spiller, og har egentlig lite peiling på disse.

Av utstyr som skal brukes har jeg
    Prosjektor: Sony VPL-HW15 SXRD
    Forsterker: Onkyo TX-SR608

Oppkobling vil være fra BD-spiller, via forsterker og ut til prosjektor med HDMI 1.3.

Hovedbruk vil være blu-ray og DVD (har samlet på DVD i over 10 år, så jeg har en god del filmer på dette formatet).

Har sett litt på Pioneer sine LX52 og LX53. Er disse bra? Hva er forskjellen, og bør jeg velge LX53 fordi denne er nyest?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer lager gode BD-spillere, punktum. Har en BDP-51FD som leverer gnistrende gode bilder på DVD og BD. Men Pioneer er ikke de eneste som lager gode BD-spillere. Dessuten kan Pioneer være i overkant dyre etter min mening, men tilbake får du topp lyd og bilde + lekkert design. Men om du har bestemt deg for å kjøpe en av de to, så må du bare finne ut forskjellene på de og gå for den som dekker ditt behov.

Skulle jeg kjøpt ny BD-spiller i dag hadde jeg muligens kjøpt meg toppmodellen til Philips; som muliggjør 2.35:1. Denne har fått meget gode omtaler. De siste spillerne til Panasonic skal også være gode, men har litt stusselig design IMO.

Lykke til med valg av BD-spiller.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre bilde prismessig enn BDP LX52 nedsatt koster i dag tror jeg neppe du finner
    (blir jo sluttsolgt billig om dagen da LX53 skal overta)
    Bakdelen med spilleren er at den er treg
    (power on , disc eject , load time)
    som alle Pioneer har vært

Så dyr blir vel ikke LX53 heller men hvorfor den blir så billig ny i forhold til det LX52 kostet da den kom?
    (blir dette en dårligere spiller enn LX52?)
    Hurtigstart har den nye LX53 så rask er den
    Er jo i salg nå så følg med på brukererfaringer/tester

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic DMPBDT300 er fantastisk! Rask, god på dvd, rå på blu-ray, 3D, 2 hdmi utganger osv... Hadde jeg kjøpt noe idag, så hadde jeg kjøpt den...

TEST: Panasonic Blu-ray-Player DMP-BDT300

Har selv for øyeblikket og den også er helt konge, men av det billigere slaget. Men til prisen får du knapt noe bedre.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic sin 3D-spiller hadde nok også jeg kjøpt, dersom jeg skulle kjøpt en god og fremtidsrettet spiller. Men jeg tror "is i magen" kan gi god uttelling mot siste halvdel av 2010
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men jeg tror "is i magen" kan gi god uttelling mot siste halvdel av 2010
    Er det 3D spiller man ønsker seg så tror jeg ikke vente litt er så dumt jeg heller.

Pioneer kommer med 2 modeller i år
    Denon med 2 (kanskje flere) i år
    Marantz med 2 (kanskje flere) i år
    Sony , Toshiba , LG , Phillips osv (noen er kanskje ute alt)
    så 3D spillere blir i mange prisklasser/ytelsesklasser

Ville vel lest endel tester (kanskje prøvd spillere)før jeg ville konkludert med hvem spiller som utpeker seg ang ytelse da testere å deres resultater er like ustabilt som været

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp selger/solgte ut Pioneer LX08 for under 4k.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kvalen
    Hovedbruk vil være blu-ray og DVD (har samlet på DVD i over 10 år, så jeg har en god del filmer på dette formatet).

Har sett litt på Pioneer sine LX52 og LX53. Er disse bra? Hva er forskjellen, og bør jeg velge LX53 fordi denne er nyest?

Hvis DVD er viktig, så er Pioneer de beste blant "normalt" prisede spillere til dette. Men vær obs på at de er vanskelig å få gjort sonefrie på DVD. Så dersom du har veldig mange sone 1 filmer, så bør du kanskje velge noe annet.

Lyd- og bilde er veldig bra, det er masse justeringsmuligheter, menyen ser eksklusive ut og mekanikken er som alltid solid.

Men hvorfor LX53, hvorfor ikke 330? Synes 1000 kr for ei frontplate i aluminium er litt drøy prisforskjell. Du ser ikke forskjell uansett.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer er solid bygget. Min overlevde 2 bd plater i skuffen samtidig, hørtes ut som en steinknuser. Sånn kan det gå når man er trøtt og er i en mørk kino.
    Ikke noe å anbefale da det var ett rent ******* å få den til å åpne skuffen etterpå.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Pioneer er solid bygget. Min overlevde 2 bd plater i skuffen samtidig, hørtes ut som en steinknuser. Sånn kan det gå når man er trøtt og er i en mørk kino.
    Ikke noe å anbefale da det var ett rent ******* å få den til å åpne skuffen etterpå.

Det er noe av grunnen til at jeg liker Pioneer. Har aldri hatt en mekanisk - eller slitefeil på noen produkter. Og jeg har hatt mye Pioneer;
    bilstereo, kassettspillere, radio, forsterker, receiver, BD spiller, TV i årevis - aldri en feil.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •