Blurayspiller med analog 7.1 lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blurayspiller med analog 7.1 lyd

Er på utkikk etter en blurayspiller med mulighet for analog 7.1 ut da jeg har en eldre reciever som ikke har HDMI, men mulighet for multichannel inn. Istedet for å måtte skifte reciciever tenke jeg da at det var enklest å bare finne en spiller med intern dekoding av de høyoppløste lydformatene.

Foreløpig har jeg funnet disse to som er aktuelle:

LG BD390 Blu-ray med trådløst nettverk og 1GB! - TV OG BILDE - DVD, Blu-ray og video - Blu-ray spiller

Panasonic DMP-BD80EG-K Blu-ray med Viera Cast nettverkstilkobling! - TV OG BILDE - DVD, Blu-ray og video - Blu-ray spiller

Synes etter å ha lest noen tester at Panasonic BD-80 virker mest aktuell, men ingen av disse er splitter nye ser jeg. Er dette kurante spillere eller er det kommet nye spillere i det siste som er vesentlig bedre?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Er på utkikk etter en blurayspiller med mulighet for analog 7.1 ut da jeg har en eldre reciever som ikke har HDMI, men mulighet for multichannel inn.Istedet for å måtte skifte reciciever
    Prisnivå man har eller ønsker ny reciver , kjøpe 5.1/7.1 multichannel analog kabler eller slippe , fordeler ved å decode i en reciver fremfor bd spiller , kjøp av bd spiller type og alder/pris vil vel for noen egentlig være lurest og best å bytte reciver fremfor å tviholde på gammelt (nødvendigvis ikke dyrere heller for mange tar man bruktpris gammel reciver + pris ny + pris bd spiller)
    (selvfølgelig også HDMI recivere med tilbud av ulike årsaker som utfasing , kampanjer osv)
    __________________________________________________ ___________________________________________

Spillerene du har nevnt er mest sanynlig i en periode de sluttselges til lave priser da de fases ut siden produsentene har kommet for lengst med nye spillere.
    (de to du har nevnt kostet opp mot 4000,- da de kom.....selges nå også billigere enn dine netonet eksempler)

Hva differansen er mellom en eldre bd spiller som fases ut av markedet til billig pris å en ny spiller fra fabrikant til vanlig ny pris vil variere men generelt er det økte muligheter , forbedringer med spiller.
    (forbedringer kan være oppstartshastighet , trådløst , stream format , disc / usb avspillings format , enkelte ny spillere kan styres med feks iphone , 3D mulighet , bedret drev , mere stillegående vifteosv rllrt forbrdret viftestyring osv)

Selve DAC og multichannel analog delen er meget lik i lyd på feks en Panasonic 2007 , 2008 , 2009 , 2010 modell innefor ca samme nypris ommeråde
    (nå var vel Panasonic kanskje litt dårlig eksempel da de har få 7.1 analog spillere samtidig men spillere som overlapper hverandre år etter år.
    dmp bd10 erstattet av dmp bd50 erstattet av dmp bd 55 , erstattet av dmp bd 80 erstattet av dmp bd85

Forskjell analog lyd blir ofte i forhold pris
    Lite , middels meget påkostet DAC , lydbehandling , ivareta analog lyd.
    (ofte vil en spiller med påkostet analoge utganger også ha påkostet brikker til bilde)

Spillere innenfor ca samme pris og DAC ytelse vil også ha ulik signatur på lyden.(selvsagt også forskjell dyre eller billigere v.s dyre)
    Stort sett vil man ha filter justering til analoge lyden på fleste BD spillere der man kan endre lydsignatur(fra skarp til varm lyd osv)
    (endre lyd kan man jo senere gjøre i reciver også med å farge den)

Hva man velger ?
    Det meste er personlige krav/ønsker som avgjør lyd , bilde , spillerens muligheter som kan passe for deg (for vi er ikke like i krav , oppfattelse , smak , eller tykkelse lommebok)

Alle fabrikanter så langt jeg vet (panasonic , denon , yamaha , lg , sony , marantz , oppo , osv osv )har 1 eller flere spillere med 7.1 multichannel analogt ut i salg....noen med utgående tilbudsmodeller , andre med nye eller snart nye modeller i salg

Om man skal feks ta Panasonic som et eksempel på lyd vil jeg ikke tro det er forskjell i kvalitet digital til analog convertering av lyd mellom gamle dmp bd 80 eller nye dmp bd85
    (peisforskjell utfaset/ny er pr i dag under 1000,- kr om man bare ser på utfaset/erstattningsmodell til Panasonic men om forskjeller har den verdi for deg i forhold forbedringer/nye muligheter med ny modell)
    (vil jo uansett ikke ligge de store forskjeller fra modell til modell der den ene fases ut og ny kommer i erstattning)

Man kan finne få unntak der spillere under 5000,- er litt mere påkostet analog lyd enn spillere generelt mellom 1-5000,- men ikke til under 3000,- tror jeg
    (da må du kjøpe en gammel spiller brukt men da følger det også noen negative ting med som lusetreg og minimalt med ekstra fuksjoner utenom ren cd , dvd , bd avspilling)

For mange vil en billig spiller med 7.1 analogt være mere enn bra da det er bra lyd selv i den prisklassen
    (om en billig spiller velges ville jeg også sett hva den tilbyr i tillegg til 7.1 analogt , om det har betydning , for det er forskjell mellom spillere)

Tester du leser er også oftest personlig oppfattelse......samme spiller kan være testet til meget bra et sted og som middels et annet sted
    (samme test sted kan også gi to helt ulike resultater som feks lyd og bilde som testet dmp bd 60 og dmp bd80 til helt ulike ytelser selv om det er helt identiske spillere med untak av at dmp bd 80 har 7.1 analog utganger
    (spillerene ble vurdert av 2 ulike personer til ulik tid) ......så ta ikke en test så alvorlig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •