Problemer med DVDlyd på Pioneer LX52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med DVDlyd på Pioneer LX52

Har ett svært så irriterende problem i stua mi... Når jeg spiller DVD på min LX52 Blu-ray spiller kommer lyden lenge etter bildet.. hvis jeg pauser dvd'en innimellom retter det seg sånn høvelig.

Men så jævli irriterende!!:twisted:
    Noen tips om hva det kan være?

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et problem med Pioneer Blu-ray spillere.
    Jeg har samme problemet med min LX91.
    Retter seg som regel best ved å spole litt tilbake.
    Problemet er foresten mye værre ved avspilling av DivX/XviD.
    ..og disse spillerne skal liksom være "High-end"??
    Har hatt jævlig med problemer med spilleren min.
    Siste gang jeg kjøper Pioneer!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å siden Pioneer spillerene blir dømt nedenom og ned

så er man sikker på at man bruker HDMI versjon som støtter automatisk lip sync hele veien frem så man ikke bruker kabler uten lipsync støtte
    eller
    Enkelte HDMI lavkvalitetskabler /kabler med feil/skade kan gI lipsync feil så har man prøvd andre kabler
    eller
    At tv feks støtter lipsync ut fra hvordan man kopler opp å ikke alle tver støtter lipsync
    eller
    At reciver , spiller står som automatisk lipsync eller har man valgt manuell så bør man ha innstillt riktig
    eller
    Om man velger analoge utganger så må disse også lipsync korrigeres
    eller
    Har man kURO så har man kallibrert komponentene sammen etter instruksjon i manualer
    eller
    avspiller man video filer som feks DivX så er ikke disse i utgangspunktet så ute av sync så en spiller ikke greier å rette det opp
    eller
    er kanskje DVD film hjemmelaget å så usynkronisert i lyd bilde at en spiller ikke får rettet opp 100%
    osv
    osv

Feil på utstyr kan skje men også brukeren kan gjøre feil
    Er vel ikke mye omtalte sync problem med Pioneer utstyr men selvsagt kan feil oppstå.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Det er et problem med Pioneer Blu-ray spillere.
    Jeg har ikke det problemet med min BDP-320 og det hadde jeg heller ikke med min tidligere BDP-51FD spiller.

Hvis jeg skal ha ny spiller i fremtiden, så blir det sannsynligvis en Pioneer :-D

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Har aldrig hatt problemer med min lx52

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har heller ikke jeg opplevd noen gang!
    Har LX 82 og BD 320
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    så er man sikker på at man bruker HDMI versjon som støtter automatisk lip sync hele veien frem så man ikke bruker kabler uten lipsync støtte
    eller
    Enkelte HDMI lavkvalitetskabler /kabler med feil/skade kan gI lipsync feil så
    Hvilken hdmi-versjon snakker vi om her? Jeg har en Panasonic bd80 koblet via hdmi til en Sony Bravia 40W5500. Opplever at lyden er ørlite usynkron. Noen som vet om disse bluray spilleren og tv'en er utstyrt med den hdmi-versjonen som støtter automatisk lipsync?

Bruker følgende hdmi-kabel: HQ HQ HDMI male 1,5m HDMI-Kabel 19p Han - 19p Han 1,5 m av høy kvalitet - TV OG BILDE - Kabel og kontakt - HDMI - HDMI-kabel

Er dette en "lavkvalitetskabel" som kan gi lipsync feil? Trenger i såfall tips om en bedre kabel som ikke er for dyr.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyden oppkoblet mot forsterker via coaxial.
    Hadde problemet vært på selve DVD platene, så måtte man ha korrigert med lipsync, men siden problemet løser seg ved å trykke på pause, eller ved å spole litt tilbake, så ligger feilen i spillerne.

Problemet har vært på ALLE Pioneer Blu-ray spillere som jeg har vært borti (320, LX52, LX91 osv.).
    Enten er det en uheldig kombinasjon av innstillinger, eller så er det bare ikke alle som legger like godt merke til det.
    For min del, så finner jeg det skikkelig irriterende!

I tillegg så låser LX91 seg hvis den ene HDMi utgangen er tilkoblet DVi når komponenten med denne inngangen er avslått..
    ..Greit nok; DVi er en "gammel" standard, men det SKAL være kompatibelt.

Jeg har også vært borti problem med smelling og knitring i lyden når Dolby Digital og DTS har vært satt i modus 1.

Når man så legger til en drøss med "Cannot play disc" meldinger til rekken med andre problemer, så er det lov å være misfornøyd.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Jeg har også vært borti problem med smelling og knitring i lyden når Dolby Digital og DTS har vært satt i modus 1.
    Er det noen grunn for at ikke modus 2 velges

Hvorfor ikke bruke HDMI ?

Problemet har vært på ALLE Pioneer Blu-ray spillere som jeg har vært borti (320, LX52, LX91 osv.)
    Du har vel neppe brukt HDMI

Bruker du ikke HDMI må du risikere å måtte innstille endel + også innstille riktig

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hawri
    Har ett svært så irriterende problem i stua mi... Når jeg spiller DVD på min LX52 Blu-ray spiller kommer lyden lenge etter bildet.. hvis jeg pauser dvd'en innimellom retter det seg sånn høvelig.

Men så jævli irriterende!!:twisted:
    Noen tips om hva det kan være?
    Men har du satt lipsync-funksjonen i auto (lydinnstilling), evt. forsøkt å korrigere det manuelt?

Har ingen slike problemer med min 320.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tankene og meningene rundt dette, sitter nå på jobb og har ikke mulighet å teste noe de nærmeste dagene... mn mest sannsynlig ligger da problemet i HDMI kablene. Noen som har noe info om hvilke HDMI kabel versjoner som støtter lipsync??

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen grunn for at ikke modus 2 velges
    Jeg kjører normalt modus 2, men jeg testa modus 1 en gang pga. ett eller annet som jeg ikke husker i farten.
    Hvorfor ikke bruke HDMI ?
    Fordi at jeg ikke har skaffa meg en forforsterker med HDMi ennå.
    Du har vel neppe brukt HDMI
    Bruker Monster Cable HDMI 1000 kabel mot TV'n min. (1080p/24 / Deep Color)
    Samme sync problemene der.
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Men har du satt lipsync-funksjonen i auto (lydinnstilling), evt. forsøkt å korrigere det manuelt?
    Lipsync står alltid i auto hos meg, men jeg har funnet ut at det faktisk hjelper å sette den i manuell og rett tilbake i auto, men hva er poenget?.. Det blir det samme som å sette filmen på pause, eller å spole litt tilbake..
    Man tvinger bare spilleren til å "hente seg inn" på en måte, noe den burde gjøre av seg selv med det samme filmen starter.

--

EDIT:

Hmm..
    Kom til å tenke på en ting:
    Jeg har nesten utelukkende R1 DVD'er..
    Kan det være at sync problemene gjør seg mer gjeldende der enn på R2 plater av en eller annen merkelig grunn?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr vel nødvendigvis ikke at BD spiller er årsak til sync problem
    (selv om det k a n være det)

Fleste sync problem er vel tv problem
    video prosessingstid og diagital til analog konvertering av lyd som blir tisforskjøvet
    (at det retter seg når du setter film i pause , spoler tilbake osv vil jo være at du starter med nytt startpunkt ....for avspilling........for tv sin behandling av lyd/bilde

Har du hatt sync problem med alle spillere
    BDP320, LX52, LX91
    Ville kanskje årsaken helle til tv problem ?
    Er jo uvanlig at man kommer over sync problem med HDMI (spiller-->tv)
    såfremt autosync er på og hdmi 1.3 kabel eller bedre

Det er jo solgt uendelig mengder Pioneer bd spillere å er vel egentlig første sync problem jeg har hørt om (denne tråden i dag)

Det er ikke det at sync ikke kan oppstå men spillere med problem blir jo firmware oppdatert om noe ikke er riktig
    (du har vel ny firmware)
    LX91 er jo gammel å feil burde vært rettet for lenge siden om sync var et problem / er et problem (selv har jeg aldri hørt om lx91 sync problem pga spiller)

Den eneste bd spilleren jeg faktisk har hørt og vet har sync problem er
    Phillips BDP 9500 men det gjelder analogt ut å også hovedsakelig fordi spilleren ikke har sync innstilling til denne lyden

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har aldri hatt usynkron lyd på min pioneer bd320, koblet med kjipo hdmi-kabel til onkyo 805, både lyd og bilde er helt upåklagelig her.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr vel nødvendigvis ikke at BD spiller er årsak til sync problem
    (selv om det k a n være det)

Fleste sync problem er vel tv problem
    video prosessingstid og diagital til analog konvertering av lyd som blir tisforskjøvet
    (at det retter seg når du setter film i pause , spoler tilbake osv vil jo være at du starter med nytt startpunkt ....for avspilling........for tv sin behandling av lyd/bilde

Stemmer det.

Husker jeg byttet HDMI-inngang bak på min LX 5090 TV fra en Sony BDP S550. Dette medførte at jeg fikk ganske stort lipsyncproblem. Det forsvant da jeg justerte innstillingene på HDMI-inngangen på TV. Husker ikke i farta hva jeg gjorde. Så man kan ikke automatisk konkludere med at det er BD spilleren som er årsak til problemet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, sync problemet er som sagt det samme enten jeg kjører lyden på TV'en (via HDMi) eller på forsterkeren (via coaxial).
    Og det gjelder kun for DVD og DivX/XviD, ikke Blu-ray.
    Har forøvrig siste firmware på spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo uvanlig at man kommer over sync problem med HDMI (spiller-->tv)
    såfremt autosync er på og hdmi 1.3 kabel eller bedre
    Igjen gjelder dette en Panasonic bd80 spiller og Sony Bravia 40w5550 tv: Jeg har sett i manualene og kan ikke finne ut hvordan jeg setter autosync på. Noen som vet?

Min hdmi-kabel er 1.3a så den burde være bra.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Igjen gjelder dette en Panasonic bd80 spiller og Sony Bravia 40w5550 tv: Jeg har sett i manualene og kan ikke finne ut hvordan jeg setter autosync på. Noen som vet?

Min hdmi-kabel er 1.3a så den burde være bra.
    Nå var det i hovedsak trådstarters LX Pioneer spiller og Tomaso som både har LX reciver og lx bd spiller jeg svarte til
    Disse Pioneer har innstillinger for auto/manuel lip sync
    Med HDMI kompatibelt utstyr hele veien kan man da få auomatisk korrigering.

Selvsagt har en DMP BD 80 HDMI 1.3 fordi den kan bitstreame HD lyd
    (noe man må ha HDMI 1.3 eller 1.4 for å få gjort)
    Jeg leste manual til 80 men fant ikke ut noe om auto lip sync
    (kan jo være en skjult egenskap som skal fungere bare allt er HDMI 1.3 kompatibelt / eller har ikke funksjonen selv med HDMI 1.3 ?)
    BD 80 har noe som heter audio delay til den analoge multikanalskyden
    Dete er samme som også fleste recivere har å har med avstand høytaler---lytter , er bilde/lyd forskjellen liten kan man ved analog lyd kunne forskyve tisdforsjell så man får ok sync.

Det meste man eier å har som har med bilde , lyd vil ha en liten tidsforskjell men bare den er innenfor toleransegrenser for det vi kan oppfatte vil vi ikke merke det.

En ting for feks coaxbrukere som nesten garantert gir forskjell er de som kopler coax fra avspiller til tv for så coax ut fra tv til reciver
    (da vil lyden i reciver garantert være feil)
    Skal man bruke reciver kopler man direkte spiller--->reciver

Jeg har ikke satt meg inn i Sony bravaria sync eller Panasonic VIERA ,Pioneer KURO osv om man ved feks valg av
    fabrikanter og sync.
    panasonic bd og panasonic tv ?
    Sony bd og sony tv kan få sync ?
    men mener kuro har slik mulighet
    men fungerer jo i såfall ved produkter fra samme fabrikant

Åsaken til sync fra bd eller dvd er rett og slett video behandling / lydbehandling å om noe i hovedsak da bruker så lang tid på lydbehandlingen at lyden blir hengende etter

Jo mindre lydbehandling jo mindre sjangse for at lyden henger etter men det selges millioner av Pioneer BD spillere og Panasonic BD spillere så skulle det være seg at feks HDMI fra spiller og rett til tv skal gi lydforsinkelser ville det bli et fryktelig hyl fa alle millioner brukere

På BD spillere HDMI overført lyd/bilde , HDMI bilde+lyd optisk/coax og sync problem på dvd/bd film har jeg liten tro på at spillere gir så usyncronisert lyd/bilde at man merker det
    (fra spiller til tv eller spiller til reciver med bilde passthrough)

Var sync problem med x type spillere ville jo det bli et enormt grisehyl over hele verden da det selges millioner av de ulike spiller modellene (garantert ville firmware kommet for å endre tidsforskjellen på lyd så den ble mere riktig)

Noen tv*r har sync innstilling så man må lese manual til den å se (audio delay /sync)

Første jeg ville sjekket var om tv var årsaken til sync problem (som er det mest sansynlige)
    (letteste er vel å ta spilleren under armen å besøke andre å prøve på deres tv ....om man ikke har flere tv i huset )
    De fleste sync problem er tv apparater å viser det seg å være årsaken kan man justere sync med enkelte spillere men har man ikke sync på spilleren eller sync mulighet til den utgangstypen man bruker kan man velge annen lyd ut fra bd..feks analogt ut fra spiller og inn i tv for å se om sync bedrer seg....ofte har selv de billige bd spillerene sync til analog ut)

er sync problem mellom spiller og reciver har man ofte en eller annen form for justering for å korrigere lip sync.
    Alternativ her er også andre typer tilkopling av lyd istedenfor (der man har mulighet for å se om sync endrer seg)
    Ang spiller til reciver så har man også en del innstillinger til lyd som teoretisk kunne gi sync problem pga økt behandling av lyd i reciver.
    Teoretisk men har ikke hørt at folk har merket at lyden henger etter ved forskjelling mixing i spiller
    (største teoretiske mulighet til sync jeg ville tro er der spillere er innstillt til å decode lyd , legge til lyder for så encode den tilbake til codec for så sende bitstream....altså mere bahandling ,lengere tid )

Ang Divx og slike formater er det jo slik at laster man ned eller lager slike filer selv kan de være fryktelig usyncronisert i lyd/bilde
    Dette skal man jo rette opp når man lager slike filer eller man kan rette opp sync senere på sin pc så innholdet blir riktig i video fila

Om enkelte BD spillere har problem med slike filer ?
    Har vel lest om mange problemer og spillere men om årsaken ligger i spiller , videofil , tv eller bruker ?
    Uansett har man en usyncronisert videofil i utgangspunktet så vil heller ikke HDMI auto sync repparere sync problemet
    (HDMI auto sync er for at riktig forhold lyd/video på disc , fil skal beholdes)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være noen ide å koble Blu-ray spillern(LX52) rett inn i TV'n(5090H) istede for å gå gjennom reciever(LX52)??

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hawri
    Kan det være noen ide å koble Blu-ray spillern(LX52) rett inn i TV'n(5090H) istede for å gå gjennom reciever(LX52)??
    Kan ?
    Kan hende det blir bra eller like ille............jeg tror din tv er årsak
    Har selv vsx lx 52 , pioneer tv , sony lcd , og testet mange bd spillere (også pioneer) men aldri sync problem

Du har HDMI 1.3 spiller , reciver , de støtter begge auto lip sync og forhåpentligvis bruker du HDMI 1.3 kabler eller bedre
    Din tv er sikkert HDMI 1.3 motakelig men er usikker på om den har funksjonen automatisk lipsync

Uansett
    om du setter audio delay.........ON
    omtalt side 61 i manual svx lx52 (reciver)
    å ikke auto sync fungerer hele linja spiller--->reciver--->tv så hjelper det ingen ting eller spiller noen rolle om det står på on eller off

Det er altid x anall begrensninger på innganger og utganger HDMI på recivere.
    Sånn best garanti ville jeg koplet spillern på BD inn og brukt HDMI 1 ut om det kan hjelpe ved auto lip sync

Det du bør gjøre er å sjekke audio delay å teste om en justering hjelper deg.
    (kan jo være at den har blitt justert feil engang i tiden ved uhell også)
    omtalt side 60 manual til din reciver
    (trykk reciver på fjernkontroll.....velg knappen audio parameter......bla frem til delay)
    (ja det vil fungere på lyd digitalt HDMI )

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •