Kjøpe bluray spiller - trenger annbefalinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe bluray spiller - trenger annbefalinger

Skal ikke ha Ps3, den skal selges nå.

Det som er viktig for meg:

1 ting bare egentlig. Et bedre bilde og lyd opplevelse enn hva PS3en gir. 7.1 støtte er ikke et must, jeg kjører selv per nå 2.1 og blir vel maks 5.1 i fremtiden.

Ellers er mkv fil støtte en bonus bare, samme gjelder 3D støtte.

Hva annbefaler dere ?

Tenkte å bruke absolutt maks 3000kr tenker jeg.

Så hold dere imellom 2-3000kr

Takker og bukker på forhånd.

P.S hvis det er noe som koster like over 3000kr som er et hakk bedre, så ta gjerne med den i annbefalingen

edit: har sett på Pioneer 320
    Elkjøp - Pioneer Blu-ray-spiller

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten alle nye BD spillere som har HDMI 1.4 og skal kunne støtte 3D gjør ikke det ut fra esken men vil få firmware senere i år
    Priser er vel + - 3000,- men de som er mere enn 3000,- av spillere jeg har nevnt lengere ned på siden er ikke mye over.
    Er jo i hovedsak ikke de minste modellene som har 3D og mkv så derfor ikke de helt lave prisene.
    Flere 3D/mkv støttede spillere har også multichannel analog utganger å dette gjør også priser høyere enn om tilsvarende spillere hadde vært levert uten.
    De helt enkle/billige spillerene bør man forvente kommer med 3D/mkv støtte men kanskje ikke før høsten/vinteren

Du får sjekke noen av disse spillerene.
    Noen er i salg pr i dag , andre kommer snart

LG BX580
    om den støtter 3D ut fra eske eller får det med firmware senere i år?......(mkv skal den støtte men.........med stream eller USB/disc å da filstørelse FAT 32 eller NTFS ?)

Panasonic DMP-BDT300
    om den støtter 3D ut fra eske eller får det med firmware senere i år?......(mkv skal den støtte men.......... med stream eller USB/disc å da filstørelse FAT 32 eller NTFS ?)

Samsung BD-C6900
    om den støtter 3D ut fra eske eller får det med firmware senere i år?......(mkv skal den støtte men.......... med stream eller USB/disc å da filstørelse FAT 32 eller NTFS ?)

Sony BDP-S770 tror jeg ikke er i salg men kommer snart.
    3D og mkv men 3D ut fra eske/firmware og hvordan mkv kan avspilles?

Toshiba BDX3000 3D ut fra eske/firmware ? mkv....tror det men er ikke sikker.

BDP7500 S2/12 3D ut fra eske/firmware.....skal vel støtte mkv men hvordan.

Dyrere spillere har ogsså 3D muligfhet og mkv støtte (5-6 000,- + )
    Oppo BDP 83
    Marantz UD 7005
    Denon BDP 2011
    Pioneer kommer med 2 modeller senere i år

Er sikkert flere modeller jeg ikke har tatt med også......

Pioneer BDP 320 støtter ikke 3D eller mkv
    spilleren er forholdsvis treg så ønsker man raskere tilsvarende spiller heter den nye BDP 330 og har quick start (ikke 3D men støtter vel mkv men på hvilken måte?)

Anbefale
    Det er ikke så stor forskjell ytelse på spillere til 2-3 000,- så viktigst er det å se hva de har av muligheter osv som kan være interesant for deg
    (bildejusteringsmuligheter , tilkoplinger , lys fjernkontroll , lysdemping display , trådløst nettverk og tilkopling , støtte av hvem type video/lydfiler og hvordan , SACD/DVDA om man ønsker og hvordan spiller ser ut , Panasonic er vel kanskje eneste med 2 HDMI ut for de med HDMI 1.3 eller eldre reciver + + +)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Takk for et godt og utfyllende svar.

Er kanskje lurt for meg å skaffe meg en bluray spiller med 2 hdmi, med tanke på at jeg har Yamaha V3900 her og den har vel bare 1.3.

Er vel Panasonic som er aktuelt da, og er jo supporter av panasonic fra før så får vel bli en slik tenker jeg

Står mellom panasonic Bdt300 som du nevnte eller panasonic bd85.

Kommer litt an på hvordan prisene justerer seg. Ser bdt300 ligger til 4000 på elkjøp.

edit: Hmm.. ser ut som bd85 har bare 1 hdmi. Kanskje bare vente til bdt300 synker litt i pris den hadde 2.

Er den eneste jeg får opp som har 2 også, av alle produkter uansett merke, på prisguiden

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    Hei.

Er kanskje lurt for meg å skaffe meg en bluray spiller med 2 hdmi, med tanke på at jeg har Yamaha V3900 her og den har vel bare 1.3.
    Er vel Panasonic som er aktuelt da, og er jo supporter av panasonic fra før så får vel bli en slik tenker jeg
    Står mellom panasonic Bdt300 som du nevnte eller panasonic bd85.
    edit: Hmm.. ser ut som bd85 har bare 1 hdmi. Kanskje bare vente til bdt300 synker litt i pris den hadde 2.
    2 hdmi ut fra spiller er så man både får hd lyd digitalt med en hdmi 1.3 reciver eller med lavere hdmi versjon + full 3D støtte med den andre hdmi til en tv som kan vise 3d

2 hdmi er bra med eldre recivere der man ønsker reciver skal behandle den digitale lyden men om du skal ha en BD spiller som ikke har 3D mulighet (som feks dmp bd85) så har den 1 hdmi ut å mere trenger du ikke .
    (skal du ha flere samtidige skjermer har vel reciver flere hdmi ut)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, ok.

Men er den prisen som elkjop kjører nå på panasonic bd300 til 3995kr en fin pris ? går under "kanon helg" tilbudet demmes. Gjelder bare i helga og det er internett pris.

Funderer liksegått på om jeg skal fleske til med å kjøpe den.

Har planer om å anskaffe meg en panasonic 3dtv i fremtiden, når prisene synker litt.

edit: Har et ekstra spørsmål. Vil det gå bedre å streame filmer til den bluray spilleren, iforhold til ps3 ? Har hatt problemer med hakking og at ting går tregt når jeg streamer filmer til ps3.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    ah, ok.

Men er den prisen som elkjop kjører nå på panasonic bd300 til 3995kr en fin pris ? går under "kanon helg" tilbudet demmes. Gjelder bare i helga og det er internett pris.

Funderer liksegått på om jeg skal fleske til med å kjøpe den.

Har planer om å anskaffe meg en panasonic 3dtv i fremtiden, når prisene synker litt.

edit: Har et ekstra spørsmål. Vil det gå bedre å streame filmer til den bluray spilleren, iforhold til ps3 ? Har hatt problemer med hakking og at ting går tregt når jeg streamer filmer til ps3.
    Tror du må sjekke litt i tråder , tester osv.
    Har ikke prøvd spillerene.
    Stream som jeg har nevnt tidligere er jeg ikke sikker på disse nye spillerene....om det er bare youtube stream osv over nettet , om det er stream av film/video filtyper fra nettverksharddisk eller pc ? eller bare filavspilling fra usb eller lagret på disc ?
    Om mkv er jeg ikke sikker på om dette bare er såkalt DivX Plus HD
    (mkv er jo et containerformat man kan putte masse ulike codec osv inni men hva bd spilleren takler ?)
    se manual
    http://service.us.panasonic.com/OPER...BDT300-MUL.PDF

Kanskje Lg er den spilleren som takler mest formater og har bra muligheter for overføring/avspilling.....les litt om spilleren på nettet (manual finner du sikkert på lg hjemmeside LG Product Support for BX580 ) å kanskje noen her har kjøpt noen av de ulike spillerene så de kan gi tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sony BDP-S760 (noen mnd gml) som du kan vurdereom du vil kjøpe for ca 3000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •