DENON DVD-3800BD Blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON DVD-3800BD Blu-ray spiller

Noen som har erfaring med denne spilleren? Er den god?
    Kommet over et meget godt tilbud på den

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Noen som har erfaring med denne spilleren? Er den god?
    Kommet over et meget godt tilbud på den
    Sikkert god spiller. hifi-klubben selger den nå for 10.000,- veil 18,000,.
    men.. kun profil1,1... gå inn på hifiklubben.no og les testene. nå er det jo "1.4" som gjelder "3d"

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Sikkert god spiller. hifi-klubben selger den nå for 10.000,- veil 18,000,.
    men.. kun profil1,1... gå inn på hifiklubben.no og les testene. nå er det jo "1.4" som gjelder "3d"
    Vet, de er de tibudt jeg har funnet, og "bestilt/lagt av".
    HDMI 1.4/3D standaren har ikke noen betydning for meg pr. idag uansett da jeg kommer til og kjøre HD projektor til film etc.

BD Live bryr meg fiiint lite, så ubetydeligheter som de brr jeg meg ikke om...

Er kun ute etter best mulig lyd og bilde via BD spiller, og ettersom jeg har lest litt ellers, er dette en meeeeeeeeget bra spiller, så de blir nok innkjøp av denne

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er 2 år (+) gammel fra den kom i butikker---> mye forbedring har skjedd siden da ang spillere og ytelse men ikke minst muligheter utenom ren disc spilling.

Tror den mangler nettvekskontakt så man må laste ned å brenne firmware på disc

Skal den brukes digitalt til reciver/tv så vil jo bruktpris man må betale + godta at spilleren er treg (oppstart , load osv) , har mangler av det meste som er vanlig med en spiller i dag avgjøre om man ønsker en slik

Er målet å bruke multichannel analog utganger til lyd , god bruktpris + godta at den mangler stort sett allt en ny spiller har av muligheter utenom ren disc avspilling så er det vel ok kjøp
    (spilleren er jo hovedsakelig påkostet for analog lyd)

Bilde bd/dvd er jo bra på den men det er det også på flere forholdsvis rimelige spillere i 2010 også

Lydogbilde testet 3800 og som noe av det negative skrev de

Treg i bruk
    Mangler BD-Live
    Drivverket støyer

Denon-spilleren har litt i overkant oppskarpet bilde, som selv om man kan lese serienumrene på dollarsedler i bankranscenen på Dark Knight, også gir mer moskitostøy og synlig kunstig oppskarpede konturer i mange scener.

Viften på Denon-spilleren bråker. Noen vil anse det som støy, mens andre knapt vil legge merke til den, men sammenlignet med de andre spillerne, støyer Denon DVD-3800BD hørbart mye.

Forskjell fra en ny spiller i dag man kan styre fra feks mobiltelefonen , med trådløst nettvek , muligheter for å streame film , musikk fra nettet eller fra pc , ekstern nettveksharddisk , HDMI 1.4 som ikke bare er 3D men nettverk og audio return , stillegående å nær sagt lydløse , Profile 2.0 , bra prosessor for bildebehandling ,forbedret jitter reduksjon , sacd , dvda mulighet , USB tilkopking for ekstern minne for film , musikk , kommer også i disse dager også spillere med harddisk og opptaksmulighet osv osv

Hva får man med en 3800 , hva betaler man , hva bruker man (digitalt/analogt) blir vel avgjørende til om man kjøper gammelt eller satser på nytt.

Refferere til tester sier mest om hvordan den var en gang i tiden , tester er heller ikke altid nøytrale den ene eller andre veien .

Kjøpe en ny 3800 ?
    HFK er nå slik at produkter blir aldri gamle der selv så mange nye modeller de får inn.
    Aktivt prøver å selge gammelt utstyr gjør de også.
    Gjelder dette ny spiller til under 10 lapper å navnet må være Denon tror jeg faktisk jeg ville vurdert sterkt
    BDP 2011 som kommer i salg fra sensommer/høst i år (bae min mening)
    (bdp 2010 fikk jo meget bra omtaler (video/lyd) men 2011 som kommer er råskinn i forhold)

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    ... HDMI 1.4 som ikke bare er 3D men nettverk og audio return , ...
    Ja, audio return er det jeg også savner fra en blu-ray-spiller...............

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •