Skal ha ny DVD, men hvilken? Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha ny DVD, men hvilken? Hjelp!

Jeg er på utkikk etter en ny DVD-spiller. Det som er viktig for meg er at den er litt fremtidsrettet så jeg kan ha den forholdsvis lenge. Det bør med andre ord være HDMI/DVI, progressiv scan og den bør også spille de fleste formater.

Jeg har tittet på disse modellene:
    - Denon DVD-2200 / DVD-2900 (her kommer det kanskje nye modeller snart)
    - Pioneer DV-668AV

Er det noen som kan komme med noen anbefalinger. Av modellene ovenfor så skjønner dere budsjettrammen for mine innkjøp.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle de tre er gode spillere, men som du sier, så kommer det nye modeller i høst som kan være verd å vente på.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre merker som er på høyde med nevnte spillere i samme prisklasse eller er DENON og PIONEER blant de desidert beste i denne prisklassen?

Er prisforskjellen fra DVD-2200 til DVD-2900 verdt det eller er de så å si like? (Regner med det kommer modeller som erstatter begge og at prisene blir ca det samme.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thunder
    Er prisforskjellen fra DVD-2200 til DVD-2900 verdt det eller er de så å si like? (Regner med det kommer modeller som erstatter begge og at prisene blir ca det samme.)
    Det kommer an på hva du er ute etter. 2900 har en bedre lyddel enn 2200. Så kjøper du spiller for også å bruke den mye på lyd er 2900 å foretrekke.
    Bildet er derimot så og si identisk på begge spillerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og tenker på ny dvd-spiller i samme klasse selv, men kommer til å vente på nye modeller til høsten. Pioneer sine nåværende spillere har problemer med hdmi og så jeg husker hadde denon noen problemer med spillerne sine de også.

Pga pris på denon-produkter i Norge er pioneer spillerne relativt mye mer prisgunstige, om det er noe poeng..

Blir uansett spennende å se de nye spillerne komme utover høsten..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Sitter og tenker på ny dvd-spiller i samme klasse selv, men kommer til å vente på nye modeller til høsten. Pioneer sine nåværende spillere har problemer med hdmi og så jeg husker hadde denon noen problemer med spillerne sine de også.

Pga pris på denon-produkter i Norge er pioneer spillerne relativt mye mer prisgunstige, om det er noe poeng..

Blir uansett spennende å se de nye spillerne komme utover høsten..
    Jeg tror der nå er mange som venter på nye modeller fra de etablerte merkene. Selv så har jeg i det siste prøvd Denon 2900, 2200, HK 25 og 22, Pioneer 575, Samsung 935 og Maite. Og det er jammen stor forskjell mellom dem! Jeg vil råde alle som skal kjøpe ny spiller å prøve den hjemme først. Og da ikke bare med "gode " DVDer, men også med de som ikke er av topp kvalitet. Prøv gjerne også DVDer med videobasert materiale.
    Selv har jeg landet på Pioneer 575. Denne er overraskende bra i forhold til prisen (1990) Jeg har tenkt at denne vil holde godt fram til de nye generasjonene av spillere når oss, forhåpentligvis nå til vinteren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HK 20 fra før og har lyst til å prøve noe annet enn HK, tror nok jeg "prøver" å vente til de nye DENON maskinene dukker opp. Etter å ha lest en del tester, så har troen på DENON økt kraftig. Det var den tolmodigheten igjen da!!! :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •