ps3 eller BD spiller til 3d film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ps3 eller BD spiller til 3d film?

Skal kjøpe Samsung Led 3d tv, og lurer på om jeg skal gå for ps3 eller blurayspilleren til samsung. Noen anbefalinger?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville valgt samsung sin 3d spiller, men det er jo bare meg
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men på hvilket grunnlag mener du det?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 kommer med en oppdatering engang i løpet av året, som gjør den 3d klar......

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung sine blu-ray spillere kan spille alle typer media, mkv også, via usb og nettverk, ps3 kan og det men tar litt tid å konvertere mkv så ps3 klarer å lese den.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HTPC, så tror ikke at filformatet skal bli noe problem å spille av uansett.

Heller mot PS3 pga jeg føler jeg får mer for pengene, men er usikker på om kvaliteten er god nok på film

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det som så langt har vært argumentet for bruk av en dedikert Blu-ray-spiller er jo støyen fra viftene, noe enklere brukersnitt på dedikerte Blu-ray-spillere samt i noen tilfeller noe bedre lydkvalitet. Bildekvaliteten på PS3 er jo god, men det har til tider vært rapportert litt småhakking fra spesielt krevende scener.

Jeg tipper det i første omgang vil være mottakerenheten som står for brorparten av prosesseringen av 3D-signalet, som dermed stille mindre krav til avspiller. Senere er det mulig det i større grad vil foregå prosessering internt i spilleren (selv om jeg tviler litt når båndbredden på 3D er såpass høy, spørs om en må forholde mesteparten av prosesseringen internt hos mottaker rett og slett fordi kabelen ikke makter å overføre et prosessert signal...)...

Jeg mener en derfor trygt kan avvente litt, og skal en ha en 3D-kapabel spiller er jo PS3 for all del et greit kjøp - det er jo tross alt en fin spillkonsoll i tillegg...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men har ps3 hdmi 1.4 eller nok båndbredde til å kjøre fullhd 3d film? var jo noe om båndbredden på ps3 1 generasjon som gjorde at den ikke kunne sende bitstream lyd, slim kan det men hva skjer med de som er kjøpt på dag 1? sånn som min gamle feite ps3... wipeout spiller som før har vært fullhd på ps3 måtte gå ned i oppløsning for å kjøre i 3d...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om en komponent er utstyrt med HDMI 1.4 kan det bety at den feks. støtter 3D avspilling, men ikke audio return eller nettverk via HDMI.
    Det har ikke så mye å si på HDMI kabelen om den er spesifisert som en 1.3 eller 1.4 "standard", bare den har god nok båndbredde.
    PS3 er ikke spesifisert som 1.4 kompatibel, men kan likevel etter en oppgradering sende 3D informasjon over HDMI. Så HDMI 1.4 er ikke en ny standard, men den kan åpne opp for nye muligheter.

BTW. Noen som har prøvd 3D spillene på PS3 enda? PS3 har støttet 3D spilling siden April eller noe, men spill i 3D ble lansert først denne uka.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp PS3 om du like å spille
    3D BD film får du ikke på en stund med den å om den vil støtte 3D fullt ut 1080p 120hz har man vel ingen garanti for før firmware og spesifikasjoner er ute

Skal du ha 3D spiller i dag er det mange spillere som kan gi deg det.
    Noen er 3D ut fra pakken , andre er HDMI 1.4 og klargjort for 3D men får ikke 3D delen før en oppgradering (firmware) i disse dager eller senere på sommeren

Type spillere
    Alt fra billige til de dyre
    Kvalitet bilde og mulighet for analog lyd 1.0 / 5.1 / 7.1
    alt fra ok ytelse til mere påkostet ytelse

se
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1372448
    så er det oversikt over noen spillere

Skal du ikke bruke ps3 til å spille med slipper du jo den forferdelige viftestøyen ved å kjøpe en ordinær spiller

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PlayStation 3 in 3D impressions: almost, but not quite -- Engadget

3d-spill blir ikke så bra som spill i 2d, siden det må renderes 2 bilder istedenfor ett, da sliter ps3 med å følge med og spillene må kjøre med mindre detaljer og i lavere oppløsning, synd:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    PlayStation 3 in 3D impressions: almost, but not quite -- Engadget

3d-spill blir ikke så bra som spill i 2d, siden det må renderes 2 bilder istedenfor ett, da sliter ps3 med å følge med og spillene må kjøre med mindre detaljer og i lavere oppløsning, synd:cry:
    Tja, jeg sitter med 4 spill i 3D på min PS3 som er koblet til en Panasonic VT20. Jeg kan ærlig talt si at hverken Wipeout 3D, Motorstorm Pacific Rift (3D rift) eller Super Stardust HD har noen synlig kvalitetsforskjell. 3D effekten gjør tydeligvis sitt til at den oppfattede kvaliteten framdeles er like høy. Wipeout kjører i 720p istedet for 1080p, ellers ser de andre ut til å kjøre samme oppløsning. Ser ikke noe merkbar oppskalering. Har ikke testet Pain ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Tja, jeg sitter med 4 spill i 3D på min PS3 som er koblet til en Panasonic VT20. Jeg kan ærlig talt si at hverken Wipeout 3D, Motorstorm Pacific Rift (3D rift) eller Super Stardust HD har noen synlig kvalitetsforskjell. 3D effekten gjør tydeligvis sitt til at den oppfattede kvaliteten framdeles er like høy. Wipeout kjører i 720p istedet for 1080p, ellers ser de andre ut til å kjøre samme oppløsning. Ser ikke noe merkbar oppskalering. Har ikke testet Pain ennå.
    HDtvtest har en test av Samsung UE46C8000 hvor de skriver at skaleringen av 3D innhold fungerer svært dårlig, mao. at bildet blir kornete. Panasonic VT20 har ikke samme problemet, så for eiere av sistnevnte har det ikke så mye å si at PS3-en bare gir ut 720p i 3D.

Lurer forresten hvordan 3D filmer blir gjennom PS3. Blir dette også begrenset oppløsning eller blir det full 3DHD her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    det lover ikke bra det der....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet aspekt er jo at man ikke får 3D og HD-lyd samtidig fra fra en PS3 uten å ha en helt ny receiver med støtte for 3D. Slik det ligger an nå så er Panasonic 3D spiller det mest fornuftige valget for de som har en god receiver og som ikke vil oppgradere denne for å få 3D. Spilleren fra Panasonic kommer med 2 stk HDMI utganger, en 1.4 og en 1.3. Dermed får man både 3D og HD-lyd uten å ha en ny receiver.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    det lover ikke bra det der....
    1080p/24 i 3D er vel det som blir vanlig på 3D Blu-ray, på samme måte som det er vanlig på vanlig 2D BD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen får man ps3 til å spille av mkv filer via streaming fra data?
    Får det ikke til hvertfall

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Åssen får man ps3 til å spille av mkv filer via streaming fra data?
    Får det ikke til hvertfall
    http://avforum.no/forum/konsoller-pc...29-1-10-a.html

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    1080p/24 i 3D er vel det som blir vanlig på 3D Blu-ray, på samme måte som det er vanlig på vanlig 2D BD.
    ps3 har jo ikke hdmi 1.4 hvordan skal den klare å sende fullhd 3d?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •