Denon DVD2200 liker ikke brente filmer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DVD2200 liker ikke brente filmer?

Har trøbbel med avlesning av DVD+R filmer i min Denon 2200. Noen som har tilsvarende problemer? Det går bra en god stund inn i filmen, men så begynner det å hakke.... Argon spilleren min til 700 kr spiller alle filmene uten noen problemer. Dette gjør meg sinna!

Bruker etiketter på platene, kan det ha noe å si? Det skulle jo egentlig ikke ha det, men jeg har inntrykk av at de filmene som går best, er de uten etikett...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med etikett kan det bli ubalanse i rotasjonen da vektfordelingen på skiven ikke lenger samsvarer med det som er satt av produsent.
    Dette kan føre til små vibrasjoner som igjen gjør at laser kan få problemer med å lese platen.
    Mulig laser på denonen er litt uta av senter også? Osilioscoop kan brukes til å justere laseren.
    Men på ett nytt produkt er det vel ikke aktuelt å skru opp og bynne å leke med slikt før garantitiden er ute.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Denon 2200, og har aldri hatt problemer med brente dvd+r plater (50+ stk). Bruker for det meste DVD rebuilder v.0.56.

Kan høres ut som om det er etikettene som er problemet, ettersom jeg ikke bruker etiketter på mine backup's.

Kan jo også være at du bruker en "dårlig" type dvd+r media?
    Hvilket merke bruker du?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Verbatim (4x men brenneren klarer 8x) plater, og That's Write (4x) plater. Har en Plextor PX-708A brenner.

Jeg har oppgradert brenneren til den nyeste firmwaren, 1.07, og sluttet med etiketter på platene. Nå fungerer platene så godt som bare det! Har ikke hatt et eneste hakk etter at jeg kutta ut etikettene, så forklaringa ligger nok der. Nå er alt bare fryden og gammen! :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •