Bra lydkilde/dvd til 2000-3000,- mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra lydkilde/dvd til 2000-3000,- mulig?

Jeg har tenkt å kjøpe den nye Denon 3805 som erstatter for min fire år gamle Yamaha RXV-596, og regner med at jeg kommer til å merke en betydelig forskjell i lydkvalitet 8)
    I tillegg tenker jeg å kjøpe en ny "platesnurrer" som erstating for min tre år gamle Sony DVP-NS700V. Sony'en har SACD og hadde bra lydkvalitet i sin tid, men jeg regner med at tiden begynner å løpe fra den og i tillegg er jeg lysten på Progressive Scan og DVD Audio. Men i hovedsak er det lyden jeg vil forbedre, og da særlig i stereo.

Problemet er bare at jeg ikke har noe særlig mer enn 2000-3000,- å bruke på ny spiller, og det er her utfordringen ligger. Går det an å få en brukbar multispiller til den nevnte prisen som har en lydkvalitet som ikke skjemmer 3805'en?

Den nye Pioneeren (575) har jo fått strålende kritikk, men er det enda mer å hente på å kjøpe litt dyrere? Og hvordan er lydkvaliteten på dagens 2000-3000 kroners spillere sammenlignet med eldre og dyrere spillere (som f.eks Denon 2800)?

Kort sagt: Vil det gi best lyd å kjøpe en ny og billig spiller eller kjøpe en gammel "tungvekter" brukt?

For ordens skyld så har jeg Tannoy Mx-høytallere (Mx3, Mx2, MSub, Mcenter).
    Setter stor pris på om noen kunne komme med tips eller synspunkter på dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats på en gammel tungvekter pga betydelig bedre drivverk, og bruk 3805 som dac. Har Denon 2900 og regner med at drivverket på 2800 ikke står noe særlig tilbake for den. 2800 har vel progressive scanning i ntsc bare, men med prosjektor med god interlacer har det lite å si. Bruker du tv uten mulighet for p.scan er det jo ikke vits med det i spilleren likevel...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon DVD 2800 kan enkelt oppgraderes til prog.scan også i PAL. Har denne selv og brukte den som cd-spiller inntil jeg fikk en dedikert sådan. Den er meget god på musikk i stereo og kan anbefales. Har ikke sammenlignet den med nyere dvd-spillere, men du vil uansett kunne bruke den til musikk med et godt resultat.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på tråden...
    Har selv Denon DVD 2800, og er fornøyd. Har også oppgradert software, og kan evt. sende denne til de som måtte ønske det via mail.

Men, jeg skal nå gå til anskaffelse av ny projektor (BenQ 7800), og vil det være noe å hente ved å kjøpe en ny spiller med DVI og muligheter for å stille inn oppløsning m.m.? Og hvilke modeller bør vurderes?

Edit: Skriveleif - 2800 er korrekt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...Ser ut som folk er enstemmige her. Skal sjekke litt rundt i brukt-verdenen, og prøve å finne en god gammel en (Denon 2800 e.l).
    Takk for alle innspill!

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Hmmm...Ser ut som folk er enstemmige her. Skal sjekke litt rundt i brukt-verdenen, og prøve å finne en god gammel en (Denon 2800 e.l).
    Takk for alle innspill!
    Kan jo hende at min blir til salgs etter hvert. DVI, DVD-Audio og SACD samt evt. matchende design til en evt 3805 er i såfall grunnene. Får vente og se hva som kommer fra Denon, eller kanskje det blir en billigspiller av noe slag. Men blir vel vanskelig å kvitte seg med den, har aldri vært noe trøbbel. Den har lest alle filmene, aldri vært noe hakking og opererer veldig stille.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en spiller jeg kunne tenke meg. Send mail eller no hvis du skal selge...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •