Samsung BD-C6900 3D Blu-Ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-C6900 3D Blu-Ray

Noen som har erfaringer eller kjennskap til denne nye spilleren fra Samsung?

-3D BD
    -Transparent Design
    -WiFi built in
    -1GB
    -7.1Ch analgoue out
    -DLNA
    -2xUSB
    -Internet@TV
    -WMV9/MKV
    -Fast Operation

Vurderer denne da den virker veldig fremtidsrettet (3D og HDMI 1.4), så alt av erfaringer settes stor pris på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt etter specs, men etter det jeg kan se så har denne 1 stk hdmi-utgang. Det vil si at hvis du skal både ha 3D-bilde og HD-lyd fra reciever, så må du bruke de analoge utgangene til reciever og hdmi til tven din.

Med mindre du også skal kjøpe deg en reciever med hdmi 1.4 da, da klarer du deg med hdmi-kabel til hele signalveien

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har sett litt etter specs, men etter det jeg kan se så har denne 1 stk hdmi-utgang. Det vil si at hvis du skal både ha 3D-bilde og HD-lyd fra reciever, så må du bruke de analoge utgangene til reciever og hdmi til tven din.

Med mindre du også skal kjøpe deg en reciever med hdmi 1.4 da, da klarer du deg med hdmi-kabel til hele signalveien

hmm.. ser på specs her og ser ut til at den har 1 HDMI 1.4 under "AV Output" og 1 HDMI CEC(!) under "Connectivity".

Jeg er ikke kjent med hva HDMI CEC er. Kan dette være til å koble evt device inn på spilleren?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI CEC er bare et fellesnavn på HDMI kontroll. Denne spilleren har "bare" en HDMI utgang, så den er i så måte håpløs for de som ikke har en HDMI 1.4 klar receiver. De fleste andre har valgt to HDMI-utganger.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testa denne ennå?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sender denne ut på de analoge utgangene? Vil trolig kjøre kun et stereo-oppsett med enten digitalt til DAC, eller analogt rett til forsterker.

Hvordan gjøres et HD-lydspor om til stereo?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hva sender denne ut på de analoge utgangene? Vil trolig kjøre kun et stereo-oppsett med enten digitalt til DAC, eller analogt rett til forsterker.
    Hva jeg tror

Downmix surround fra BD/DVD ut 2.0 stereo analogt tror jeg vil tilsvare 16 bit 48 khz eller med noen spillere 24 bit 48 khz
    Lyden som går inn i DAC men om dac upsampler lyd med lav bit/khz ?
    (vil tro noen gjør det men ikke alle)

Downmix surround BD/DVD til 2.0 PCM for overføring optisk/coax ut tror jeg vil gi 16 bit 48 khz eller 24 bit 48 khz
    (vil vel varirere mellom spillere)

Ellers ligger det jo også begrensninger i optisk/coax utgang til 48kHz/16bit om kilden er copy protected .
    (kopi beskyttet høyoppløselig lyd som da også gjør at selv stereo spor med bra bit og khz også ikke kan overføres optisk/coax uten å få redusert bit/khz)

Samme gjelder BD lyd mix (blande) ...der surround hovedlyden mixes med interaktv/sekundær lyd
    Der vil mest trolig optisk/coax gi 16 bit 48 khz (kanskje 24 bit 48 khz)
    og analogt gi 16 bit 48 khz (kanskje 24 bit 48 khz) inn til DAC
    Blanding av lyd vil også feks core lyden i DTS HD/HD MA velges til å blande med å ikke HD lyden (selv på dyreste Marantz bd spiller til 50 000m- kr)

Man har også de spillerene som godtar stereo analogt ut fra multichannel analog utgangene (oftest fordi spillerene ikke har sepparate 2 ch analog ut) men også her vil surround bli downmix til stereo selv da multichannel utgangene i utgangspunktet ikke har downmix ved surround høytaleroppsett.

Er bare HDMI som vil ha mulighet overføre beste oppløsning samtidig med ingen tap eller reduksjoner fra BD/DVD
    men reduksjoner HDMI vil man få med downmix og BD lydmix (blande) men ikke så stor reduksjon som optisk/coax/stereo analogt
    (hvorfor hdmi best er pga hdcp som tillater høyere overføring lyd
    + hdmi fordi bd spillere er DTS-HD Master Audio Essential å har da større begrensninger ang decoding av lyd enn å overføre HDMI til en reciver/prosessor)
    + hdmi av andre lydgrunner relatert til surround men som ikke berører stereo som du lurer på

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Hva jeg tror

Downmix surround fra BD/DVD ut 2.0 stereo analogt tror jeg vil tilsvare 16 bit 48 khz eller med noen spillere 24 bit 48 khz
    Lyden som går inn i DAC men om dac upsampler lyd med lav bit/khz ?
    (vil tro noen gjør det men ikke alle)

Downmix surround BD/DVD til 2.0 PCM for overføring optisk/coax ut tror jeg vil gi 16 bit 48 khz eller 24 bit 48 khz
    (vil vel varirere mellom spillere)

Ellers ligger det jo også begrensninger i optisk/coax utgang til 48kHz/16bit om kilden er copy protected .
    (kopi beskyttet høyoppløselig lyd som da også gjør at selv stereo spor med bra bit og khz også ikke kan overføres optisk/coax uten å få redusert bit/khz)

Samme gjelder BD lyd mix (blande) ...der surround hovedlyden mixes med interaktv/sekundær lyd
    Der vil mest trolig optisk/coax gi 16 bit 48 khz (kanskje 24 bit 48 khz)
    og analogt gi 16 bit 48 khz (kanskje 24 bit 48 khz) inn til DAC

Er bare HDMI som vil ha mulighet overføre beste oppløsning samtidig med ingen tap eller reduksjoner fra BD/DVD
    men reduksjoner HDMI vil man få med downmix og BD lydmix (blande) men ikke så stor reduksjon som optisk/coax/stereo analogt
    (hvorfor hdmi best er pga hdcp som tillater høyere overføring lyd
    + hdmi fordi bd spillere er DTS-HD Master Audio Essential å har da større begrensninger ang decoding av lyd
    + hdmi av andre lydgrunner relatert til surround men som ikke berører stereo som du lurer på
    Hva med LFE-sporet, vil det mixes inn?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ingen LFE
    (dypbassen blir ikke mixet inn)
    Er ingen spesifikasjoner så langt jeg har funnet over codec som tillater LFE mixet inn
    (men bare forkaster LFE ved downmix)
    Om det var så at LFE hadde blitt bakt inn måtte man hatt valg for dette i en spiller fordi automatisk innbakt LFE i et stereo signal ville gitt uendelige problemer for mange lyttere og påkjenning for utstyret.

Hvorfor jeg tror max 16 bit 48 khz/24 bit 48 khz føres til dac for 2.0 stereo analogt er pga at jeg neppe tror det er påkostede egene kretser for 2.0 analogt
    (2.0 analogt som er noe av det minst påkostede i spillere)
    sålenge downmix til hdmi og optisk/coax max blir 24 bit 48 khz tror jeg ikke det er bedre system til 2.0 analogt)

Hvorfor jeg tror er at man finner ingen info ang spillere å hvilken bit/khz downmix har når den føres til dac i en spiller men bare bit/khz for digital overføring for dac behandling i recivere osv
    .......men det er ingen informasjon som sier at downmix er bedre stereo analogt ut av en spiller (bit/khz lyden in til dac)enn det man får stereo analogt ut etter lyden er digitalt overført til reciver/prosessor/ekstern dac..........det jeg ikke vet er om man får 16 bit 48 khz lyd inn til dac i bd spiller for 2.0 analogt ut eller 24 bit 48 khz..................tenk om man i værste fall får 16 bit 44,1 khz.

Selvfølgelig vil du få høyere bit/khz ut 2.0 stereo analogt men det er da kilden
    (disc) har eget 2.0 stereo spor med high res stereo lyd
    (helt opp til 24 bit 192 khz stereolyd såfremt dac i spiller støtter det å det gjør de fleste)

bit , khz , downmix , blande lyd , analogt , digitalt jeg har nevnt gjelder ikke bare Samsung men sansymligvis alle Blu-Ray spillere

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Har den selv

Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Noen som har testa denne ennå?
    Jeg har den og er Veldig Fornøyd Genial Fjernkontrol som lyser i Mørket.
    Lett og sette opp. pluss for at den har Inernet@tv Twitter facebook. Youtube. Genial Spiller. og Mange spill. Spiller det meste av Formater.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Oppo 83 SE vs ymse samsung modeller

Jeg var først på nippet til å bestemme meg for Oppo 83, men jeg er opptatt av god lyd og såg at Oppo 83 SE har oppdatert spilleren med Sabre32 DAC fra ESS Technology. Disse konverterene er jo forsåvidt gode. Men jeg sjekket litt rundt og finner lett ut at flere av Samsung sine Blu Ray spillere har akkuratt den samme høyoppløste og jitterfrie DACen fra ESS Technology. Først tenker jeg, hvilke DAC er det da som sitter i den vanlige Oppo 83 modellen og hvorfor skal jeg da velge Oppo SE fremfor ymse Samsung spillere da digital til analog lyd kretsen er 100% identiske? (Da ser jeg bort fra at Oppoen kan spille flere formater og kan modiseres til å bli sonefri) Svart nivået som er bedre innstillt på Oppoene kan jo mer eller mindre jævnes ut ved å korrigere svartnivået på Samsung LED tven. Men uten å ha sett bilder av Oppo skal jeg ikke si så mye om det. Men det jeg sier er vel at bildet må være av en helt annen verden om jeg skal velge Oppo nå, da DACen er samme kretskort. Slik jeg ser det har altså flere billigere Samsung spillere bedre DAC enn den vanlige Oppo 83? Kan noen Oppo elskere fortelle meg at jeg tar helt feil før jeg bestiller en Blu Ray spiller?:-D Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Min blir sendt i retur. Bruker 4-5 minutter på å bestemme seg om hva den skal gjøre når jeg setter i en 2D film. Inntillingene står da på Auto for 3D.
    Ved avspilling av 3D film går det noe bedre.

Tvskjermen blinker lyst og mørkt og rosa og litt til. Spilleren er helt på tryne.
    Når den endelig bestemmer seg for å sende bilde til tv'n har filmen alt begynt.
    Har en LG bluray også. Har prøvd den med samme kabel, oppsett etc. Intet problem i det hele tatt.

Dette blir den andre Samsung bdspiller jeg returnerer.
    Etter min mening..."bare dr... ".

:evil: :evil: :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •