Ny DVD-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD-spiller?

Hei alle.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en billig DVD-spiller for å avlaste Ps3'en min litt (for tiden blir den brukt til Blu-ray, gaming samt alle R2 DVD'er). Jeg tenkte den nye DVD-spilleren skal brukes til alle mine kjære gamle DVD-er som jeg vet jeg ikke kommer til å kjøpe på nytt på BluRay (og de som ikke kommer på BD på en stund), og så skal jeg ha Ps3'en eksklusivt til BluRay og gaming.

Noen anbefalinger? Jeg er klar over at BluRay spillere også spiller DVD, men kjøpte nettopp Ps3 for å kunne se Bluray, så en ny Blu-Ray spiller virker litt meningsløst på en måte, spesielt med tanke på hvor billige DVD-spillere er nå.

Uansett, så må den må ha HDMI (da min ene component inngang er allerede i bruk), oppskalering (blitt vant til det på Ps3'en) og være sonefri (eller kunne gjøres sonefri på en lettvint måte via fjernkontroll e.l., da jeg har en del Sone 1 DVD-er). Bruker bare høyttalerene på TV'en, om det har noen betydning for evt. anbefalinger.

Takker på forhånd!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johannessen
    Noen anbefalinger? Jeg er klar over at BluRay spillere også spiller DVD, men kjøpte nettopp Ps3 for å kunne se Bluray, så en ny Blu-Ray spiller virker litt meningsløst på en måte, spesielt med tanke på hvor billige DVD-spillere er nå.

Uansett, så må den må ha HDMI (da min ene component inngang er allerede i bruk), oppskalering (blitt vant til det på Ps3'en) og være sonefri (eller kunne gjøres sonefri på en lettvint måte via fjernkontroll e.l., da jeg har en del Sone 1 DVD-er). Bruker bare høyttalerene på TV'en, om det har noen betydning for evt. anbefalinger.

Jeg vil faktisk anbefale å kjøpe noe brukt, da svært gode DVD-spillere knapt lproduseres lengre.

F.eks. Denon DVD 3910/3930 eller Pioneer DVD 989. Dette er gedigne DVD-spillere som spiller alt, unntatt Blu-Ray. De spiller SACD og DVD Audio og kvaliteten på DVD er av en annen verden enn fra billige Blu-Ray og DVD spillere.

Kjøpte nettopp en brukt Denon DVD 3910. Den er rett og slett fantastisk bra.
    Disse spillerne kostet ny 10-12 000, men fås brukt for ca kr 3000 pluss/minus. Det er de virkelig verdt. Sjekk FINN og AV-torget.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg vil faktisk anbefale å kjøpe noe brukt, da svært gode DVD-spillere knapt lproduseres lengre.

F.eks. Denon DVD 3910/3930 eller Pioneer DVD 989. Dette er gedigne DVD-spillere som spiller alt, unntatt Blu-Ray. De spiller SACD og DVD Audio og kvaliteten på DVD er av en annen verden enn fra billige Blu-Ray og DVD spillere.

Kjøpte nettopp en brukt Denon DVD 3910. Den er rett og slett fantastisk bra.
    Disse spillerne kostet ny 10-12 000, men fås brukt for ca kr 3000 pluss/minus. Det er de virkelig verdt. Sjekk FINN og AV-torget.
    Takker for tips Ultima! Hvordan stiller de du nevnte seg opp en Ps3 sin oppskalering? Jeg regner med at de du nevnte er bedre, men er det "natt og dag" for folk flest som ser en sammenligning, f.eks.? De kostet desverre litt mer enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt å bruke. :-?

Min gamle spiller er forresten Pioneer (DV470), men da snakker vi vel en helt annen prisklasse...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at Denon har bra DVD spillere, samme har Pioneer, det er iallefall merker som pleier å vare en stund og samtidig ha bra kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •