blu ray plater som ikke funker, hva er feil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blu ray plater som ikke funker, hva er feil?

Noen som vet hvorfor noen blu ray plater ikke virker?

Har spilt av 4 kjøpefilmer blu ray (nyeste var avatar)
    men leide 2 filmer i går som nekter å spille av, får bare "disc error".
    er en kombospiller fra LG, HD dvd og vanlig dvd funker helt fint.

Er det noen annen type kopisperre på leiebluray kontra kjøpeBlu ?
    (eller om noen vet om noen annen teknisk "greie" som gjør dette?

takker for tips.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må koble spilleren til Internett! Det kreves oppdatering på Avatar!!! Det skal normalt sett skje automatisk om den har tilgang til internett!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skriver han jo at han har spilt Avatar, men ikke to filmer han har leid...

Men en oppdatering kan løse problemet ditt gshock. Du kan også sjekke om platene som ikke gikk er veldig ripete. Leiefilmer er ofte dårlig behandlet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips, har oppdatert firmware til siste (mars 2010, v702, 330a ) det gjorde jeg for en stund siden - så skulle være "up to date".
    det er liksom kommet ut en ny som heter 401a, men den vil ikke oppgradere til det - men trur det er samme version, bare LG som har tulla litt. det går igjen på andre fora også.

Platene var helt sykt mye fingeravtrykk på som jeg tørket av, men ripefrie egentlig.

Og trodde oppdateringene bare var for at de skulle vise alt på platene skikkelig, men får ikke engang lest platene liksom, står bare og surrer lenge - også "disc error".

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gshock
    takk for tips, har oppdatert firmware til siste (mars 2010, v702, 330a ) det gjorde jeg for en stund siden - så skulle være "up to date".
    det er liksom kommet ut en ny som heter 401a, men den vil ikke oppgradere til det - men trur det er samme version, bare LG som har tulla litt. det går igjen på andre fora også.

Platene var helt sykt mye fingeravtrykk på som jeg tørket av, men ripefrie egentlig.

Og trodde oppdateringene bare var for at de skulle vise alt på platene skikkelig, men får ikke engang lest platene liksom, står bare og surrer lenge - også "disc error".
    har du prøvd å spille av andre plater igjen etter at du begynnte å få disc error?

jeg opplevde å plutselig få disc error på alle blu ray plater jeg prøve å spille av på min denon spiller, mens dvd og cd fungerer helt fint. jeg måtte bare sende den inn til rep...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje spilleren blir bedre ved neste firmware

BH200 firmware watch... - Page 91 - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for mer tips, kan nok se ut som at det er ny anti-hack code som det står i det forumet som ble linket til ja.
    Har testet filmer etterpå og det funker helt fint så må jo være noe sånt tull som det der.

Funket også fint på en LG spillern til en kamerat (bare br spiller da, husker ikke modell)

alt i alt veldig fornøyd med bh200'n, bare synd jeg ikke får spilt leie BR, men kan jo bare leie dvd også kjøpe den på BR hvis den er bra da:P bare et lite irritasjonsmoment.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror har/hadde denne spilleren. Det var en del filmer han ikke fikk spilt, inkludert "Up", og det kom jo aldri noe ny firmware så han kjøpte en ny i stedet. Denne firmwaren her kom vel etter dette ser det ut til.

Men dette er problemet med BD spillere da vil man treffe på enkelte filmer man ikke får spilt av og til.

Står det SME nederst i høyre hjørne på fronten, så ville jeg styrt unna uansett. Disse har hatt, og har kanskje fortsatt, problemer med av spilling av nesten alle nye filmer de gir ut. Samt normalt søpple utgivelser når det kommer til kvalitet.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Står det SME nederst i høyre hjørne på fronten, så ville jeg styrt unna uansett. Disse har hatt, og har kanskje fortsatt, problemer med av spilling av nesten alle nye filmer de gir ut. Samt normalt søpple utgivelser når det kommer til kvalitet.
    Enig der. Har Tomme Tønner på BD, funker perfekt på min Sony iallefall, har ikke testet den med min Panasonic enda. Men tidligere SME titler har jeg kvittet meg med, og fått tak i USA utgavene istedet, pga at jeg hadde kompabilitetsproblemer med Panasonic/SME. Men med min SOny ser det ut som at kompabiliteten er ok. Men uansett, står det SME styrer jeg unna, men med Tomme Tønner hadde jeg ikke annet valg en å kjøpe Norsk utgave
    Kanskje den kommer i USA utgave slik som Død Snø gjorde?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal jeg søren meg stikke ut å se på filmene ute på videosjappa igjen og sjekke om det står SME der.

Hva er egentlig det SME greiene?

og hvorfor i huleste vant BD over HD DVD hvis det er så mye krøll med kompatibilitet egentlig?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et norskt distribusjonsselskap av DVD og Blu-ray fra "smale" leverandører. Stort sett ingen "Blockbustere" men middelmålige filmer. Kvaliteten på SME titler har vært diskutert lenge på ymse fora, med andre ord, stort sett råttent.

og hvorfor i huleste vant BD over HD DVD hvis det er så mye krøll med kompatibilitet egentlig?
    Større markedsandel, bedre lagringskapasitet, og at samtlige PS3 maskiner fikk innstallert BD spillere gjorde vel sitt Mye oppdateres med firmware, men SME har vel ikke helt forstått standaren på BD tror jeg..

Trekker frem denne tråden, så kan du se hva SME selv sier

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal jeg søren meg stikke ut å se på filmene ute på videosjappa igjen og sjekke om det står SME der.

SME er Star Media Entertainment, og som Starfight2 sa, ett distribusjons selskap, slik som SF, Warner osv.

Må ikke helt sammenlignes med Star Media Entertainment som gir ut i USA, hvor de tidligere het Anchor Bay. SME kjøpte vel opp Anchor Bay. AB/SME der borte gir ut gode utgivelser, selv om kvaliteten på selve filmene varierer, men det er jo en smaksak.

Det kan hende SME har holdt seg til en produsjonslinje som funker om dagen, siden det funker på Sony. Det var en jeg kjøpte uten å se SME merket, og den funket ikke på PS3 i ett par måneder før en ny Firmware fikset problemet. Handler uansett så å si alt fra USA, og har sjelden problemer med at filmer ikke funker. Tror det er nærmere ett år siden det skjedde sist, kanskje mest å takke Oppo for det, hvor fiksen på de få som ikke har funket har kommet før jeg har rukket å se dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •