Pioneer originale Blu-ray spillere - Problemdiscer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 142
    Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    introen med studiologoen blir spilt av hvis jeg tar ut minnestikka, mens den stopper etter 5 sek om jeg har den i..
    Hmm..
    Har du prøvd med det "Stop -> Top Menu"-trikset mens minnepinnen står i?
    ..Prøv da eventuelt å trykke på stopp-knappen FØR Fox logoen rekker å henge seg opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Hmm..
    Har du prøvd med det "Stop -> Top Menu"-trikset mens minnepinnen står i?
    ..Prøv da eventuelt å trykke på stopp-knappen FØR Fox logoen rekker å henge seg opp.
    Ja prøvde kjapt igår.. Men istedet for å starte etter jeg har trykket `STOP - HOME MENU`, så står det `Cannot Perform`..

Skal prøve mer idag, for jeg fikk som sagt igang begynnelsen av filmen i helga, dog pixelert og jæ...g

Ellers tusen takk for hjelp Tomaso! Om ikke anna så er det jo sikkert interessant for andre som måtte ha samme problem!:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lånt en BDP 330.. Tusen takk til Boomcar i Grimstad for nok en gang upåklagelig service!!:-D

Denne hadde ingen problemer med å lese Prometheus, ei heller låste den seg/ frøys eller hadde problemer med de discene på første side.
    Denne var ikke engang oppdatert sofware på, så noe humbug er det med min later det til..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne hadde ingen problemer med å lese Prometheus
    Skal ikke forundre meg om dette er pga. at firmwaren er Cinavia-fri.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke forundre meg om dette er pga. at firmwaren er Cinavia-fri.
    Jeg må være ærlig å si at jeg ikke har satt meg veldig inn i hva denne gjør?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må være ærlig å si at jeg ikke har satt meg veldig inn i hva denne gjør?
    Det er laget for å hindre piratkopiering, men som de fleste aggressive kopibeskyttelser i dag, så har det vist seg å lage trøbbel på andre måter også.

Litt info her:
    Cinavia - Wikipedia, the free encyclopedia
    Cinavia-teknologi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er laget for å hindre piratkopiering, men som de fleste aggressive kopibeskyttelser i dag, så har det vist seg å lage trøbbel på andre måter også.

Litt info her:
    Cinavia - Wikipedia, the free encyclopedia
    Cinavia-teknologi
    Takk for info Tomaso.

Jeg klarer ikke se om en evt software update vil aktivere en slik sperre på Pioneer sine sider..
    http://www.pioneer.eu/files/support/...BP12051700.pdf

Det jeg også tror kan kødde til i min spiller er at den ikke har intern minne..? Det er jo ikke en direkte feil, men sånn som den låser seg , fryser og nekter å spille discer og enkelte ganger nettverk , vil jeg si at det er en ren reklamasjon grunnet et ubrukelig produkt!

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skyfall

Får ikke spilt Skyfall med BDP-51. Fler som har dette problem? Har nyeste fw. 1.73

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Får ikke spilt Skyfall med BDP-51. Fler som har dette problem? Har nyeste fw. 1.73
    Funker fint på LX91'en min, men det gjorde jo Istid 4 også (til tross for problemer med andre spillere).
    Siden Skyfall er nok en Fox release, så tror jeg muligens workaround'en for Prometheus vil funke i dette tilfellet også (se første post).

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1.... har solgt lx71 til en kamerat..., han får ikke spilt skyfall... -noen som vet om siste oppgradering fixer lx71???

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    +1.... har solgt lx71 til en kamerat..., han får ikke spilt skyfall... -noen som vet om siste oppgradering fixer lx71???
    Det har ikke kommet noen ny firmware til LX71 på et år.
    Det samme gjelder for resten av spillerne som vi diskuterer her i denne tråden.

Som jeg nevnte ovenfor, så finnes det muligens et triks som gjør at Skyfall lar seg spille av likevel..
    Les første post, og prøv workaround'en som står beskrevet for Prometheus her:
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...lemdiscer.html

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke kommet noen ny firmware til LX71 på et år.
    Det samme gjelder for resten av spillerne som vi diskuterer her i denne tråden.

Som jeg nevnte ovenfor, så finnes det muligens et triks som gjør at Skyfall lar seg spille av likevel..
    Les første post, og prøv workaround'en som står beskrevet for Prometheus her:
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...lemdiscer.html

Kan bekrefte at Skyfall lar seg spille av på BDP-51 med samme triks som Prometheus

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at Skyfall lar seg spille av på BDP-51 med samme triks som Prometheus
    Fint.
    Jeg har oppdatert første post med denne informasjonen.
    Denne workaround'en ligger nå også som ubekreftede løsninger for et par andre filmer som jeg tror det skal virke på.

Kan du bekrefte at detaljene stemmer med at displayet viser 0:00:00 når Skyfall discen låser seg, eller foreløper det seg litt anerledes?

--

EDIT:
    Rapportert problemet med Skyfall til Pioneer Norge, og etterlyst informasjon ang. nye firmware oppdateringer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint.
    Jeg har oppdatert første post med denne informasjonen.
    Denne workaround'en ligger nå også som ubekreftede løsninger for et par andre filmer som jeg tror det skal virke på.

Kan du bekrefte at detaljene stemmer med at displayet viser 0:00:00 når Skyfall discen låser seg, eller foreløper det seg litt anerledes?

--

EDIT:
    Rapportert problemet med Skyfall til Pioneer Norge, og etterlyst informasjon ang. nye firmware oppdateringer.
    Nei det står: BD-ROM-BDMV. Fox logoen (Slottet) kommer på skjermen spiller ca 3-4 sek så blir skjermen svart. Der stopper det. Da trykker jeg stopp og Top meny. da vil Fox logo komme til synet igjen (kjempelite bildet) og så kommer menyen.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det står: BD-ROM-BDMV. Fox logoen (Slottet) kommer på skjermen spiller ca 3-4 sek så blir skjermen svart. Der stopper det. Da trykker jeg stopp og Top meny. da vil Fox logo komme til synet igjen (kjempelite bildet) og så kommer menyen.
    OK.
    Jeg fjerna den detaljen med at displayet skal vise 0:00:00, da dette kanskje kan være forskjellig fra spiller til spiller.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planer om kjøpe en 51fd og etter å ha lest denne tråden skal jeg ta med meg noen av problemdiscene for å teste.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Jeg har planer om kjøpe en 51fd og etter å ha lest denne tråden skal jeg ta med meg noen av problemdiscene for å teste.
    Vær obs på at det i skrivende stund antakeligvis ikke er noen av filmene i første post som ikke lar seg avspille.
    Du skal være i stand til å spille av samtlige på BDP-51FD ved hjelp av en firmwareoppdatering og/eller en workaround.
    Om du har mulighet til å teste noen av de nevnte filmene, så hadde det vært fint om du hadde fått testa de med ubekreftede løsninger.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG nye firmware oppdateringer til Pioneers' gamle blu-ray spillere (datert 26.Aug.2013)!

Standard changelog:
    Enhances playback compatibility with certain BD-ROM discs
    Tilgjengelig både som ISO download på support sidene, og som live update direkte via spillerne.

Jeg har testa den nye firmwaren mot Prometheus discen, og problemet ser ut til å være fiksa!
    Nå loader menyen hver gang, men ikke noe raskere enn før, så det gjelder fremdeles å smøre seg med litt tålmodighet.
    Regner med at det her er snakk om en generell fiks for samtlige av de kjente problemdiscene til Fox / SF Norge.

2012 versjonen av Total Recall er derimot IKKE fiksa!
    Med tanke på hvor lang tid Pioneer har brukt på å få sluppet disse nye firmware oppdateringene, så er det skuffende at de ikke har fått retta på problemet med denne filmen.
    Med den siste firmware oppdateringen, så er altså nå dette den eneste problemdiscen som er kjent for oss i tråden her.

Pga. problemer med det nye forumet, så får jeg foreløpig ikke oppdatert første post med relevant informasjon.
    Om noen har mulighet til det, så oppdater spillerne deres, test de tildligere problemdiskene fra Fox og skriv om erfaringene deres her, så skal jeg redigere opplysningene så snart det blir gjordt mulig.

--

EDIT:
    Første post oppdatert.
    Sist endret av Tomaso; 10-15-2013 kl 21:42

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en ny problemdisc i dag..
    Selveste "Flåklypa Grand Prix" denne gangen (se første post for problembeskrivelse og workaround).
    Noen som kan bekrefte?

Begynner vel kanskje å bli for mye å håpe på at Pioneer skal komme med flere firmware oppdateringer til disse gamle spillerne nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som andre her hatt problemer med min Pioneer BDP-LX52. Har hatt den inne på reparasjon to ganger pga problemer med avspilling av blu ray plater og at spilleren fryser bildet. Spilleren har blitt bedre etter rep. men ser jeg filmer produsert av Universal å setter på pause noen minutter og deretter trykker på play så har spilleren gått tilbake til meny hvor det står Universal over hele skjermen og spilleren har låst seg. Må da stoppe å starte filmen på nytt. Har noen vært borti dette problemet. Eventuelt har noen forslag til løsning?

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •