Pioneer originale Blu-ray spillere - Problemdiscer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 142
    Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Ellers ser jeg på utenlandske forum at det er sluppet en software oppdatering på bakgrunn av denne filmen..? I alle fall kan det virke sånn, da personer fikk en cd sendt hjem, husker ikke hva den het men kan det være v.3.73?
    Siste firmware for spilleren din er v1.21 som ble sluppet 25. Oktober, 2011:
    BDP-430 - Software & firmware downloads - Pioneer Europe

vx.73 som du refererer til er firmware som er beregnet på de spillerne som vi ellers diskuterer her i denne tråden..
    Denne firmwaren ble sluppet 17. April, 2012, som er lenge før Prometheus kom ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Siste firmware for spilleren din er v1.21 som ble sluppet 25. Oktober, 2011:
    BDP-430 - Software & firmware downloads - Pioneer Europe

vx.73 som du refererer til er firmware som er beregnet på de spillerne som vi ellers diskuterer her i denne tråden..
    Denne firmwaren ble sluppet 17. April, 2012, som er lenge før Prometheus kom ut.
    Japp, bare tenkte generellt.

Ellers så må jeg si at på dette pkt er Pioneer utrolig trege! Hvis ikke det er en utrolig omfattende jobb å feilsøke hva som gjør at discer feiler.

Er det forresten noen her som vet hvordan loading tida er på f. eks bdp 70a med siste update, kontra de nye spillerne? Jeg hadde en gang en bdp 51f som var ufattelig treg men som ble mye raskere mer software update..
    Analog delen på 430 er ikke allverden å skryte av;(

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så må jeg si at på dette pkt er Pioneer utrolig trege! Hvis ikke det er en utrolig omfattende jobb å feilsøke hva som gjør at discer feiler.
    Ja, det burde ha kommet nye firmware versjoner for lenge siden.
    Supporten på dette området har aldri vært særlig bra, men etter omveltningene i selskapet de siste årene, så har det blitt verre enn noen gang.
    Om de mot formodning skulle slite med å få fiksa noe, så tipper jeg på at problemet er relatert til det helsikes Cinavia opplegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Googla problemet med Prometheus for dere..
    Fikk treff på noen Tyske sider hvor det tilsynelatende stod nevnt en workaround som innebar å trykke på Stop -> Top Menu.

--

EDIT:
    Testa akkurat dette på LX91'en min, og det virka for den også!
    ..Jeg oppdaterte derfor informasjonen om både "Prometheus" og "Abraham Lincoln - Vampire Hunter" i første post, da dette trikset så ut til å virke bedre enn de workaround'ene som stod der fra før.

Dette virket på min LX-52. Får nå spilt av Prometheus. Takk for tips Tomaso:-D

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen av de som hadde problemer med Istid 4 kunne ha prøvd samme workaround som for Prometheus?
    Siden begge to er Fox titler som er distrubiert av SF Norge, så har jeg en mistanke om at det kan funke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dette blir slightly off topic er jeg int i å høre om loading tidene på de "originale'" spillerne og om dere har merket forbedring på dette etter software update?=

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dette blir slightly off topic er jeg int i å høre om loading tidene på de "originale'" spillerne og om dere har merket forbedring på dette etter software update?=
    Egentlig ikke.
    Kanskje for noen få titler, men dette har vel bare vært et resultat av spesifikke kompatibilitetsforbedringer.
    Unødvendig fancy disc-menyer er nok den store synderen når det gjelder loadetid..

Personlig så kan jeg ikke fordra "flotte" disc-menyer.
    Disc-menyene bruker Java, og jeg mistenker at dette alene står for den største delen av avspillingsproblemer som forbrukerne har måttet sett seg belemret med siden Blu-ray først kom i salg.

De idéelle menyene for meg er de som loader raskt, er uten både animasjoner og lyd, og lar meg gjøre valgene raskest mulig!
    ..slike menyer er det desverre svært få av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke.
    Kanskje for noen få titler, men dette har vel bare vært et resultat av spesifikke kompatibilitetsforbedringer.
    Unødvendig fancy disc-menyer er nok den store synderen når det gjelder loadetid..

Personlig så kan jeg ikke fordra "flotte" disc-menyer.
    Disc-menyene bruker Java, og jeg mistenker at dette alene står for den største delen av avspillingsproblemer som forbrukerne har måttet sett seg belemret med siden Blu-ray først kom i salg.

De idéelle menyene for meg er de som loader raskt, er uten både animasjoner og lyd, og lar meg gjøre valgene raskest mulig!
    ..slike menyer er det desverre svært få av.
    Så mao så er det ikke vits å "nedgradere" til en eldre modell i håp om hyppigere oppdateringer?
    LX 91 har jo alltid vært en drøm, og analogdelen er jo verdt prisen alene for hva de går for om dagene.

Stemmer det at BDP LX 55 er en original spiller fra Pioneer?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mao så er det ikke vits å "nedgradere" til en eldre modell i håp om hyppigere oppdateringer?
    Nei, det har desverre ikke vært noe hyppigere oppdateringer for de eldre Pioneer spillerne i det siste heller.
    Siden de nye Pioneer spillerne egentlig er Sharp spillere innvendig, så stemmer det nok at det er Sharp som står for firmware oppdateringene for begge merkene.
    ..Men det ser desverre ut til at Sharp er like elendig som Pioneer når det gjelder support på dette området.

Jeg sjekka litt opp ang. Pioneer BDP-430..
    Innmaten skal visstnok være en "Sharp BD-HP80U" (ikke solgt i Europa):
    BD-HP80U
    Siste Amerikanske/Canadiske firmware versjon for denne er v1.24 fra 15. Februar, 2011.
    Selv om denne firmwaren skulle ha vært nyere enn 430-firmwaren (noe den ikke er), så kunne du uansett ikke ha brukt den, da dette selvfølgelig er sone A firmware.

Stemmer det at BDP LX 55 er en original spiller fra Pioneer?
    Ja, det ser ut til å stemme!:
    Pioneer BDP-LX55 review from the experts at whathifi.com
    Dette var jeg faktisk ikke klar over..
    Godt å vite at de fremdeles lager noen spillere selv!
    Personlig så kunne jeg ikke ha gitt mer F i de manglende smart-funksjonene som de skriver om i review'en til denne spilleren.
    ..Faktisk så ser jeg på dette som low-end funksjoner, og jeg vil gå så langt som å kalle mangelen på dette for en fordel.
    Jo mindre slike unødvendigheter det er, jo mindre ting er det også som kan klikke.
    Smart-funksjoner kan man overlate til mediabokser etter min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har desverre ikke vært noe hyppigere oppdateringer for de eldre Pioneer spillerne i det siste heller.
    Siden de nye Pioneer spillerne egentlig er Sharp spillere innvendig, så stemmer det nok at det er Sharp som står for firmware oppdateringene for begge merkene.
    ..Men det ser desverre ut til at Sharp er like elendig som Pioneer når det gjelder support på dette området.

Jeg sjekka litt opp ang. Pioneer BDP-430..
    Innmaten skal visstnok være en "Sharp BD-HP80U" (ikke solgt i Europa):
    BD-HP80U
    Siste Amerikanske/Canadiske firmware versjon for denne er v1.24 fra 15. Februar, 2011.
    Selv om denne firmwaren skulle ha vært nyere enn 430-firmwaren (noe den ikke er), så kunne du uansett ikke ha brukt den, da dette selvfølgelig er sone A firmware.

Ja, det ser ut til å stemme!:
    Pioneer BDP-LX55 review from the experts at whathifi.com
    Dette var jeg faktisk ikke klar over..
    Godt å vite at de fremdeles lager noen spillere selv!
    Personlig så kunne jeg ikke ha gitt mer F i de manglende smart-funksjonene som de skriver om i review'en til denne spilleren.
    ..Faktisk så ser jeg på dette som low-end funksjoner, og jeg vil gå så langt som å kalle mangelen på dette for en fordel.
    Jo mindre slike unødvendigheter det er, jo mindre ting er det også som kan klikke.
    Smart-funksjoner kan man overlate til mediabokser etter min mening.
    Helt enig i siste utsagnet! En kjappere LX71a med samme analogdel hadde vært gull imo! 3d har jeg ikke fått sansen for enda! og ergo vil mange spillere tilby og koste mer enn hva jeg bruker!..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX 91 har jo alltid vært en drøm, og analogdelen er jo verdt prisen alene for hva de går for om dagene.
    Spørs vel om du har tålmodigheten til det. Den er treig som sirup i navigeringen og oppstart av plater :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Spørs vel om du har tålmodigheten til det. Den er treig som sirup i navigeringen og oppstart av plater :wink:
    Hehehe.. ja jeg husker bdp51f som jeg synes var UTROLIG treg!..
    Dette blir altså ikke bedre med software oppdatering?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Den er treig som sirup i navigeringen og oppstart av plater :wink:
    Lyd og bilde -messig så er LX91 helt topp, men det stemmer som du sier; den er skikkelig treig til å loade!
    Dette har selfølgelig mye å gjøre med de forbaska bloat'ede Java menyene som jeg var inne på tidligere..

Desverre så er nok brukerne selv mer eller mindre skyld i hvordan ting har utviklet seg på denne fronten.
    Regner med at det er gjordt en drøss med markedsanalyser som viser at folk legger stor vekt på masse flotte farger, animasjoner og lydeffekter i brukermenyer..

..Se f.eks. på hvordan Windows har blitt seende ut!
    Det skyldes nok at den gjennomsnittlige bruker har begrenset forståelse for funksjonalitet, effektivitet og tekniske detaljer når de skal gå til anskaffelse av noe nytt..
    Isteden så blir de raskt imponert over en glorete GUI som lyser imot dem når de får produktene demonstrert av fjortiser på den lokale elektronikksjappa.

Resultatet er at store systemresurser går til områder av produktet som ellers ville ha krevd svært lite..
    I tillegg så gir det selvfølgelig også et langt større feilpotensiale (som vi altså har fått erfare med Blu-ray).

Dette blir altså ikke bedre med software oppdatering?
    Ytterst tvilsomt.
    "Quick Start" funksjonen på nyere spillere er vel mer en hardware-feature.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ytterst tvilsomt.
    "Quick Start" funksjonen på nyere spillere er vel mer en hardware-feature.
    Min 430 har ikke dette, men synes ikke den er så halvgærn sånn på å loade, det kjipe er som sagt lite sofware update

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 430 har ikke dette, men synes ikke den er så halvgærn sånn på å loade
    Det er nok noen hardware-forskjeller involvert uansett.
    Det er jo mye av samme hardwaren i en Blu-ray spiller som i en PC..
    Typiske ting som blir bedre for hver generasjon, som f.eks. klokkefrekvens på CPU/GPU og internminne.

PS: Jeg har redigert første post for å gjøre den mer oversiktlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS: Jeg har redigert første post for å gjøre den mer oversiktlig.
    Ser bra ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med en party svenske på Pioneer Norge som hadde følgende forslag:

koble nett til spilleren og ha en formatert usb minne i usb slotten foran.

Problemet er at BD live innholdet ikke har noen lagringsplass i min spiller og at dette gjør at det krasjer.
    Dette gjelder visst i hovedsak titler fra sf/ fox..

Prøvde dette i dag men til ingen nytte
    Merker det irriterer meg mer og mer.. Noen update visste de ikke når kom, men den kommer!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde dette i dag men til ingen nytte
    Kika litt kjapt i bruksanvisningen til BDP-430, som ligger her:
    Manuals for BDP-430 - Pioneer Europe

Jeg så at det muligens er lett å gjøre noen småfeil ved bruk av USB minnet (særlig hvis man har to USB enheter tilkoblet samtidig):
    Sitat Opprinnelig postet av Pioneer BDP-430 Bruksanvisning
    Når USB-minneenheter kobles til både USB-portene på front- og bakpanelene på denne spilleren, brukes det apparatet som ble koblet til først, til BONUSVIEW og BD-LIVE-funksjonene, mens apparatet som ble koblet til sist brukes til avspilling og programvareoppdatering.
    ..Men jeg regner med at du gjorde alt riktig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kika litt kjapt i bruksanvisningen til BDP-430, som ligger her:
    Manuals for BDP-430 - Pioneer Europe

Jeg så at det muligens er lett å gjøre noen småfeil ved bruk av USB minnet (særlig hvis man har to USB enheter tilkoblet samtidig):

..Men jeg regner med at du gjorde alt riktig?
    Feil gjør man alltid

Var faktisk ikke klar over det med at det ene og andre minnet, men for min del brukte jeg bare en formatert usb pinne foran, 8 gig..

EDIT: Men jeg ser litt uti at jeg bør bruke bakre usb port. Skal prøve etterpå og gi en update!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, ikke noe hell nå heller..

Jeg legger imidlertid merke til at introen med studiologoen blir spilt av hvis jeg tar ut minnestikka, mens den stopper etter 5 sek om jeg har den i..

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •