Hjelp til å finne ny Bluray spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å finne ny Bluray spiller.

Tenkte jeg skulle oppgradere bluray spilleren.

Har idag en Pioneer BDP LX71.
    Det er to ting som plager meg med denne spilleren.
    - Den er treig. Det tar lang tid å få liv i spilleren, og lang tid å få igang en film. Men det går ann å leve med.

Det som plager meg mest, er at den må oppdateres med en tungvint prosses som krever nedlasting og brenning av programvare. Og selv om man oppdaterer den er det mange filmer den ikke klarer å spille av.

Det er derfor et absolutt krav at den ny BD spilleren jeg skal kjøpe, kan kobles til nettet enten trådløst eller med kabel, slik at den oppdaterer seg selv jevnlig. Og at den tar 99,9% av filmene som finnes, uten å krangle.

Har en Ps3 for de filmene som ikke lar seg spiller av på min gamle pioneer.

Men ps3 har ikke HDMI 1.3, og kan ikke overføre HD lyd som bitstream.

Den nye spilleren må ha HDMI 1.3, og kunne overføre alle lydformat som bitstream. (dts HD master, Dolby true HD osv)

I tilegg liker jeg funksjonen til philips, som kan flytte underteksten, men det er ikke et must.
    Derimot er det et must at spilleren er stabil og aldri krangler...

Kommer til å kjøpe spilleren når jeg bygger meg ny kino. Så kan vente noen måneder på evt nye modeller.

Bare kom med forslag. Vet at sony og panasonic er anbefalte spillere. Men philips frister som sagt litt også, forutsatt at den kan levere alt det jeg krever av en spiller.

Den skal kun brukes til bluray avspilling og signalene skal leveres til en reciever med HDMI 1.3. Så trenger ikke noen god analog del, eller god oppskalering av DVD.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du får flyttet undertekst med Pioneer BDP LX53 men dette er spiller hovesakelig laget for digital overføring på bra måte og ikke påkostet for diverse analoge utganger av det ene eller andre

Ellers har den alt du har savnet med spiller du har nå .
    (også quick start)

Tror dette blir meget bra spiller
    (lx52 var jo bra men treg)

Blu-ray Disc player range upgraded with advanced networking features - Pioneer Europe

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...re-2010-a.html

Du får selvsagt billige BD spillere til bare BD spilling
    har du liten tv kan en billig spiller holde i massevis men har du stor skjerm eller lerret ville jeg styrt unna de billigste.

feks en Pioneer bd spiller som dette er vel den med flest bilde innstillinger og bra innstillinger du får kjøpt
    en billigspiller har ofte mange justeringer den også men det er ikke mye som skjer om man justerer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om du kommer til å få så mange svar egentlig.
    men mange som anbefaler oppo sine bd spillere.

jeg har sett en del etter bd spiller selv og har litt lyst på LG bd570 denne har alt du vil at den skal ha, den er også veldig rask til å få i gang filmene.
    spilleren er ny utgave av bd390 som mange her fremdeles anbefaler, bd570 får du for 2000kr.
    ellers finnes jo også bd590 denne har også en 250gb hd.

si gjerne ifra vist du finner noen andre spillere, jeg ser fremdeles etter en ny bd spiller. men tror jeg kommer til å kjøpe meg Lg bd570

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren er sikkert en god spiller.
    Er det å kunne flytte tekstene som frister litt. Men er veldig usikker på philips spillerene.

Har 50" Pioneer KRP500 M som skjerm, og skal oppgradere med en PJ i fremtiden, så må ha noenlunde kvalitet på bildet.

Ellers vet jo som sagt at både sony og panasonic lager spillere som skal være bra og ha det jeg trenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med philips spillerene, med tanke på kvalitet og brukevennlighet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •