Dvd plater på blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd plater på blu-ray

Har en Denon 1920 spiller med progresive scann som skalerer til 1080.
    Bruker den på en 50" plasma lx5090 fra Pioneer.

Det hevdes at gode blu-ray spillere gir bedre bilder på vanlig dvd en gode dvd spillere. Er det noen som har koblet opp på dvd og blu-ray, og spilt vanlige dvd plater på begge og sett på resultatet. Er i tvil om at det blir så mye bedre med blu-ray. Stoler ikke helt på en del selgere der ute.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største fordelen med BD-spillere er at de spiller Blu-Ray... Ville ikke kjøpt BD-spiller hvis en primært spiller DVD, samtidig hadde jeg ikke orket å hatt egen DVD-spiller hvis jeg hadde en BD-spiller.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror at en god dvd spiller vil være bedre enn en bd spiller til samme pris.
    har ikke prøvd med 2 oppsett og sett dette i sammen, men skal du primært spille dvder ville jeg ikke kjøpt en bd spiller.
    en billig blue ray spiller vil gi nesten like god kvalitet på blue-ray som en dyr blue-ray spiller. men en dyrer bd spiller vil være bedre på dvd,cd etc og mange har også wifi, youtube, 2.0, osv.
    men bilde vil være meget likt på en dyr som en billig spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    tror at en god dvd spiller vil være bedre enn en bd spiller til samme pris.
    har ikke prøvd med 2 oppsett og sett dette i sammen, men skal du primært spille dvder ville jeg ikke kjøpt en bd spiller.
    en billig blue ray spiller vil gi nesten like god kvalitet på blue-ray som en dyr blue-ray spiller. men en dyrer bd spiller vil være bedre på dvd,cd etc og mange har også wifi, youtube, 2.0, osv.
    men bilde vil være meget likt på en dyr som en billig spiller.
    Det stemmer ikke. En billig bluray spiller gir ikke like godt bilde som en dyr kvalitet spiller.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan lese om mange Denon 1020 , 1930 , 1940 eiere eller andre DVD spiller eiere som har kjøpt en billig BD spiller og blitt positivt overasket ov BD spilleren

eksempel
    What Hi-Fi? Sound and Vision - DVD-1940 vs BDP-S360
    og dette gjelder BD spiller til under 1000 lappen

Kjøper du en middels eller bedre DVD spiller har den normalt mulighet for SACD , DVDA og multikanals analog overføringsmulighet.
    Bruker du ikke noe av dette ser jeg ingen grunn til å kjøpe slike spillere.

Legger man like mye penger i en BD spiller som man har tenkt til å legge i en DVD spiller får man like bra eller bedre DVD oppscalering.

Flere BD spillere har også source direct mulighet
    (mange har recivere , tv , prosjektor som har mye bedre dvd behandling en spillere har men spillerene må ha source direct om det skal bli fornuftig å bruke den løsningen)

Man får faktisk avspillt BD disc med BD spiller som kan være ok når man har HD tv og ekstra bra om man kan utnytte HD lyden som er langt bedre en DVD

Skal du overføre DVD bilde analogt bør du kjøpe bra DVD spillere fordi det er få BD spillere som har bra video DAC og de få som har bra video DAC koster veldig mye

Det er 1000 vis her på forumet som tidligere har hatt DVD spiller og byttet til Blu Ray spiller.
    Det er skjelden man leser at noen faktisk savner DVD spilleren eller har kjøpt seg en BD spiller å mener DVD bilde blir dårligere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det stemmer ikke. En billig bluray spiller gir ikke like godt bilde som en dyr kvalitet spiller.
    har du testet dette?jeg har selv sette dette.
    oppsette var identisk med unnak av bd spillere, her var det en spiller til rundt 2k og en spiller på rundt 10k.
    jeg kunne ikke se forskjell på bildene selv med 2 full hd prosjektorer med bilde ved siden av hverandre, det var kun i enkelte sener av filmen man kunne se en liten forskjell.
    Har også lest dette tidligere i tester.

men klart det er mer enn bare bilde! her spiller jo lyd inn, dvdaavspilling sacd
    men jeg mener bilde fra blue-ray er så å si likt fra de fleste spillere.

mye mulig at en bd spiller er eller kan være bedre enn mange dvd spillere på faktisk dvd, dette vet jeg svært lite om. men tanken min var at en ren dvd spiller ville være bedre på dette i samme pris klasse som en bd spiller fordi de slipper det ekstra som kreves av en bd spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    har du testet dette?jeg har selv sette dette.
    oppsette var identisk med unnak av bd spillere, her var det en spiller til rundt 2k og en spiller på rundt 10k.
    jeg kunne ikke se forskjell på bildene selv med 2 full hd prosjektorer med bilde ved siden av hverandre, det var kun i enkelte sener av filmen man kunne se en liten forskjell.
    Har også lest dette tidligere i tester.

men klart det er mer enn bare bilde! her spiller jo lyd inn, dvdaavspilling sacd
    men jeg mener bilde fra blue-ray er så å si likt fra de fleste spillere.

mye mulig at en bd spiller er eller kan være bedre enn mange dvd spillere på faktisk dvd, dette vet jeg svært lite om. men tanken min var at en ren dvd spiller ville være bedre på dette i samme pris klasse som en bd spiller fordi de slipper det ekstra som kreves av en bd spiller.
    Selvfølgelig har jeg testet det selv. Kan jo ikke kommme med en påstand man ikke har testet selv. Har testet en Panasonic BD60 og Sony S550 mot en Pioneer LX-91 og Marantz UD-8004. Så ikke noe spesielt forskjell mellom panasonic'en og sony'en. Men de i 20k klassen hadde mer crispy bilde med mer dynamikk og detaljer enn de rimelige.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er det noe med å kaste 20k etter noe som vil koste 2k om 2 år da. Jeg får meg ikke til å bruke så mye penger på noe som blir fort utdatert og bare kan gi meg noe på marginalen. Det er andre steder i kjeden jeg heller legger pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Men så er det noe med å kaste 20k etter noe som vil koste 2k om 2 år da. Jeg får meg ikke til å bruke så mye penger på noe som blir fort utdatert og bare kan gi meg noe på marginalen. Det er andre steder i kjeden jeg heller legger pengene.
    Og? Er vel opp til hver enkelt hva de vil bruke pengene på, og har de en tykk lommebok så driter vel de i om produktet har lav bruktverdi om noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og? Er vel opp til hver enkelt hva de vil bruke pengene på, og har de en tykk lommebok så driter vel de i om produktet har lav bruktverdi om noen år.
    hmm, noen som ble litt hissig her?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er opp til enhver. Det har også med prioriteringer å gjøre, noen velger å kjøpe dyr bil og taper sikkert like mye bare de kjører ut av bilforretningen...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jada, det er opp til enhver. Det har også med prioriteringer å gjøre, noen velger å kjøpe dyr bil og taper sikkert like mye bare de kjører ut av bilforretningen...
    Ja, bil er vel den dårligste invisteringen man kan gjøre i norge. Min forrige bil kostet 1,4mill ny, når jeg kjøpte den brukt 5 år gammel så hadde den allerede tapt seg over 1 mill i verdi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvd mot blu-ray

Har vel egentlig ikke fått så mange konkrete svar på om blu-ray spillere gir bedre bilde på dvd en en god dvd spiller. Det var det jeg lurte på, ikke hvor dyrt det er og ha bil.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stensen
    Har vel egentlig ikke fått så mange konkrete svar på om blu-ray spillere gir bedre bilde på dvd en en god dvd spiller. Det var det jeg lurte på, ikke hvor dyrt det er og ha bil.
    Det har du vel på en måte fått svar på.
    Kjøper du en dyr DVD spiller og en billig BD spiller er sikkert DVD spilleren best
    Kjøper du dyr BD spiller og en billig DVD spiller er BD spilleren best

Legger du ca like mange penger i en spiller BD/DVD er de da like gode ?
    Her kommer det ann på fabrikant , type , produsert nylig , ett år gammel , 2 år gammel , prosessor osv

og som nevnt.......kan knapt huske å ha lest at noen savner DVD spilleren sin fordi de har kjøpt en BD spiller å at den gir dårligere bilde på DVD

Spørsmålet er jo om man ønsker BD spiller og mulighet til bedre lyd og bilde med BD disc og samtidig har mulighet til DVD.

Er bilde så viktig med DVD skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kjøper BD spiller
    Da får man bra DVD resultet og mye bedre BD disc resultat

Benchmark tester på DVD og BD spillere ved DVD avspilling viser at forholdsvis rimlige BD spillere danker ut mange dyre spillere , nær sagt alle DVD spillere (om ikke alle) så skulle du gå for DVD spiller ville jeg ment største problemet var å finne en DVD spiller som faktisk kan gi bedre bilde på DVD en det en Blu Ray spiller gjør for her må du sjekke godt skal du få til dette

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stensen
    Det kommer veldig an på forskjellige ting.

Selv synes jeg gode dvd spillere er mye bedre på dvd enn billige bluray spillere. Hadde selv Denon1940 som dvd spiller.

Dersom du kjøper en bedre blurayspiller med dedikert bildebrikke så kan nok en slik blurayspiller gi et bedre bilde enn en tradisjonell dvd spiller.

Dette vil si feks Pioneer51, Denon2010, Oppo83 eller også spillere som er bedre enn dette. Kan godt slenge med Sony760 også...

Helt vanlige blurayspillere kan ofte gi mye dårligere dvd bilde i forhold til en god dvd spiller.
    Av vanlige bdspillere har jeg hatt Samsung1500 og Samsung2500 samt Denon1800.

I forhold til disse var dvd spilleren bedre.

Men det er riktig å si at blurayspillerne nå blir stadig bedre på dvd også, men du bør nok velge en spiller som er kjent for å være bra på dvd for å bli fornøyd, dette er iallefall min erfaring.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jo dine valg av vanlige BD spillere litt skivebom allerede den gangen sammenlignet mot andre spillere til samme tid og samme prisnivå Danke , kan ikke sammenlignes med dagens spillere heller

En Denon DVD 1940 fra ca 2005 med farudjia er ingen BD spiller killer i dag

Faktisk ser man bench resultat over HDMI med en Denon DVD-3930 fra 2007 som er en meget høyt ansett referansespiller som forsatt selges ny for 12000,- blir den slått i bench tester til utallige BD spillere til under halvparten av prisen ang DVD over HDMI

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon DVD-3930

Det har vært en enorm utvikling særlig siste 1 1/2 år med bd spillere og deres behandling av DVD.
    Faktisk er nye brikker og prosessorer hele tiden utviklet å det sitter ikke gamle utdarerte reon , ABTeller andre brikker i nye BD spillere.

Brikkesett er endret , vi har fått meget bra prosessorer , spillere har blitt billigere , vi har også fått spillere som hovedsakelig er påkostet digital overføring og ikke ilagt andre kostnadsøkende ting mange ikke har brukt for som analog utganger og masse kostnader for ikke påvirke analog lyd og video.
    Selvsagt finnes de som er påkostet analogt også men de trenger man jo ikke kjøpe om man ikke har brukt for analog video , analog lyd eller begge deler

Her er en liste over noen av spillerene som kommer i 2010
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1372448

Man må jo i beste fall ha en nyeste modell DVD spiller for å kunne sammenlignes med en BD spiller
    DVD har også utviklet DVD spillerene på samme måte som BD spillerene er utviklet.

Trådstarter bør jo sette en ca pris man ønsker handle for
    for da er det enkelt å finne spillere innenfor pris både bd og dvd for så finne ut hvem av de er best

Blir jo laget mye mindre DVD en BD spillere i dag å mindre utvalg en før men desto større Blu Ray spiller utvalg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå var jo dine valg av vanlige BD spillere litt skivebom allerede den gangen sammenlignet mot andre spillere til samme tid og samme prisnivå Danke , kan ikke sammenlignes med dagens spillere heller

En Denon DVD 1940 fra ca 2005 med farudjia er ingen BD spiller killer i dag

Faktisk ser man bench resultat over HDMI med en Denon DVD-3930 fra 2007 som er en meget høyt ansett referansespiller som forsatt selges ny for 12000,- blir den slått i bench tester til utallige BD spillere til under halvparten av prisen ang DVD over HDMI

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon DVD-3930

Det har vært en enorm utvikling særlig siste 1 1/2 år med bd spillere og deres behandling av DVD.
    Faktisk er nye brikker og prosessorer hele tiden utviklet å det sitter ikke gamle utdarerte reon , ABTeller andre brikker i nye BD spillere.

Brikkesett er endret , vi har fått meget bra prosessorer , spillere har blitt billigere , vi har også fått spillere som hovedsakelig er påkostet digital overføring og ikke ilagt andre kostnadsøkende ting mange ikke har brukt for som analog utganger og masse kostnader for ikke påvirke analog lyd og video.
    Selvsagt finnes de som er påkostet analogt også men de trenger man jo ikke kjøpe om man ikke har brukt for analog video , analog lyd eller begge deler

Her er en liste over noen av spillerene som kommer i 2010
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1372448

Man må jo i beste fall ha en nyeste modell DVD spiller for å kunne sammenlignes med en BD spiller
    DVD har også utviklet DVD spillerene på samme måte som BD spillerene er utviklet.

Trådstarter bør jo sette en ca pris man ønsker handle for
    for da er det enkelt å finne spillere innenfor pris både bd og dvd for så finne ut hvem av de er best

Blir jo laget mye mindre DVD en BD spillere i dag å mindre utvalg en før men desto større Blu Ray spiller utvalg.
    Morsomt at du mener at jeg velger feil bdspillere... akkurat som det er noen mal på dette. Jeg velger spillere ut ifra mitt behov, så kan andre velge ut i fra sitt eget. Jeg er opphengt i dac for bla stereobruk og videobrikke, og du er opphengt i streaming ser jeg og gir blaffen i alt som er analogt.

Jeg på min side gir blaffen i streaming og Utube, det har jeg på datan og i xboxen min. Hadde en bd spiller hatt dette så hadde jeg aldri brukt det, bortkastede penger for min del. Prøvde å streame film med xboxen, var ikke noe jeg hadde bruk for iallefall.

Reon og Faroudjja var jo ikke akkurat dårlige de heller da.
    Pioneer bruker vel fortsatt Reon i noen modeller om jeg ikke husker helt feil.
    Samsung bluray var ikke akkurat dårlig på dvd, iallefall ikke Samsung 2500 som hadde en Reon brikke.

Men Dvd spilleren 1940 var endel bedre, på skarphet farger og dybde bla, og dessuten fri for bildestøy. Dessuten hadde den bra lyd også, og SACD.

Synes at Denon 1940 den dag i dag er en glimrende dvd spiller for prisen.
    Jeg har fortsatt til gode å se en rimelig blurayspiller som gjør det bedre enn den på en plasmaskjerm. (Sier ikke at det ikke finnes)
    Men Farudjja er nok bedre enn en "no name" brikke idag, iallefall er det min oppfatning.

Som jeg sa så blir blurayspillerne bedre og bedre på dvd, som du også skrev.

Du må imidlertid være litt obs på kvaliteten mht dvd i blurayspillerne.
    Jeg sier ikke at du ikke får en bra dvd del i en billig blurayspiller, men du må være litt obs og følge litt med i markedet.

Hva med deg hygen har du fått valgt deg noen blurayspiller enda?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hva med deg hygen har du fått valgt deg noen blurayspiller enda?
    Joda har hatt noen og lånt noen for test etter HD DVD døde ut
    Det værste jeg vet er faktisk å stå med plata i hånda å vente på en treg spiller så neste spiller jeg anser som meget godt valg blir vel Pioneer BDP LX 53 siden den får quick start (0.8 sekunder tror jeg)
    Tror ikke Pioneer har brukt reon eller realta på noen bd spiller , Mediatek som de har brukt som video decoder er brukt av noen andre bd spiller fabrikanter både før og på nye i dag
    (er jo ikke så viktig for det er gamledager i en slik utvikling bd spillere har hatt i det siste)

Kanskje nye Denon spiller (bdp 2011) blir meget bra om de får Anchor Bay ABT 2015 brikke

er vel over dobbelt så mange nye bd spillere annonsert fra fabrikanter som skal komme første halvdel i 2010 som det som ble annonsert for første halvdel av 2009 så Blu Ray øker kraftig

Velger feil spillere Danke.
    Vel må vel si at Denon BDP 1800 (funai spiller med gammel panasonic brikke) er en av de mest elendige (selv om HFK lovet den skulle være like bra eller bedre enn DVD 1940 )
    man feks kunne kjøpe nyere Sony spillere , nyere Panasonic , Pioneer BDP 51FD til lavere pris og en annen verden når det gjalt DVD levering
    (selvsagt ikke feilfritt men bra ut fra den tiden)
    Så dårlig testresultat må man lete lenge etter
    Denon DVD-1800BD Blu-ray Player - Benchmark
    Folk må da kjøpe de spillerene man ønsker men hvorfor jeg nevnte feil spillere er at når du bruker BD spillere som ytelsesmessig er dårlige til å sammenligne gamle bra DVD spillere sier det jo sitt at en BD spiller aldri kan levere så bra DVD.
    Noen no name brikker brukes ikke i de vanlige spillere i dag
    Har vel egentlig aldri blitt brukt heller i noen spillere men helt lavpris ukjente spiller merker har ofte puttet in gamle kjente brikker som selvsagt ikke yter det samme som nyutviklede

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Kanskje nye Denon spiller (bdp 2011) blir meget bra om de får Anchor Bay ABT 2015 brikke

er vel over dobbelt så mange nye bd spillere annonsert fra fabrikanter som skal komme første halvdel i 2010 som det som ble annonsert for første halvdel av 2009 så Blu Ray øker kraftig

Velger feil spillere Danke.
    Vel må vel si at Denon BDP 1800 (funai spiller med gammel panasonic brikke) er en av de mest elendige (selv om HFK lovet den skulle være like bra eller bedre enn DVD 1940 )
    man feks kunne kjøpe nyere Sony spillere , nyere Panasonic , Pioneer BDP 51FD til lavere pris og en annen verden når det gjalt DVD levering

Ja, Denon1800 levde ikke helt opp til mine forventninger på dvd, samtidig fikk jo Panasonic bluray skryt for grei oppskalering... oppskalering var helt grei, men ikke bra nok.
    Forutenom dette så var jo 1800 en solid bd spiller med bra lyd, men desverre ikke bra nok til dvd...

Samsung1500 var helt grei, hurtig i start, men virket ikke være så solid.
    Samsung2500 var bra på bluray og dvdoppskalering, men jeg synes den virket for dårlig lydmessig.
    Er forøvrig godt fornøyd med den spilleren jeg har nå.

Fordelen om du velger å kjøpe Pioneeren nå er jo at du får sett bluray, så kan du jo heller selge å kjøpe ny når det kommer noe bedre på markedet..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel spurt i 2010 tråden Danke men har du oversikt over hvem prosessor som sitter i din BDP 2010. (har du åpnet lokket og lest på brikken)
    Spillerene ble jo annonsert av hifi steder som ABT 2010 (samme som oppo83)
    Mange nettsteder har lagt ut i det siste beklagelse om feilinfo og rettet det til ABT 1030
    AnchorBay skriver det sitter ABT 1030
    hmm

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •