tips til blueray spiller maks 5k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips til blueray spiller maks 5k

hei, jeg skal gå til innkjøp av litt forskjellig. dette er reciver, sub, blueray spiller og kabler,

dette er oppsette jeg kommer til å ha.

reciver: onkyo 807
    sub: svs pc12-nsd
    Front: patos 401 lyrics
    senter: patos 210C MKII
    Bak: Patos Basic 110 MKII

så er det bare kabler og blueray spiller jeg ikke har bestemt.
    håper noen kan komme med noen gode alternativer.
    vil helst ha blueray spiller til under 5000kr men jeg har budsjett til å bruke 5000 vist det skulle være nødvendig.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valg av Blu-Ray spiller

Hva skal du se dette på tv/prosjector , størelse , merke , ready/full hd
    Kablet nettverk eller WiFi
    Hva skal avspilles DVD , Blu Ray , SACD , DVDA , skal du ha stream mulighet til video/lyd fra din pc eller nettveksharddisk , USB mulighet
    Bør spilleren ha bra DAC til stereo analog overføring eller skal du bruke din Onkyo reciver til dette
    Er det noen krav til å kunne gjøre spilleren regionfri på DVD
    Da oppstartstid , disc eject , load tid variere mellom spillere så hva er tanken om akseptabel tid for deg
    Skal den ha mulighet til 3D (full) og HDMI 1.4 (om du kanskje ikke har utstyr til dette nå så har du en formening om at spilleren skal støtte full 3D til senere)
    Skal det være lys i fjernkontroll
    Skal spilleren ha RS-232

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en spansk-norsk en, kjøp en PS3. anbefales, ikke bare en billig og bra BD spiller, men og en morsom underholdningsting og mediasenter om ønskelig. Streamer masse filmer fra PC til PS3 jeg.

Så kjøper du kablene hos clas olson, gode nokk i massevis. Skulle komme deg unna med 3000kr for alt sammen hvis du handler smart=)

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    ta en spansk-norsk en, kjøp en PS3. anbefales, ikke bare en billig og bra BD spiller, men og en morsom underholdningsting og mediasenter om ønskelig. Streamer masse filmer fra PC til PS3 jeg.

Så kjøper du kablene hos clas olson, gode nokk i massevis. Skulle komme deg unna med 3000kr for alt sammen hvis du handler smart=)
    Helt klart!
    Om man ikke har PS3 fra før, begynn med PS3 som BD spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får også en meget bra panasonic for 1500-2000. Liker man ikke de kjedelige/barnslige konsollspillene er nok det et bedre kjøp.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Man får også en meget bra panasonic for 1500-2000. Liker man ikke de kjedelige/barnslige konsollspillene er nok det et bedre kjøp.
    .....kjedelige/barnslige konsollspillene?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    .....kjedelige/barnslige konsollspillene?

Siden det er lørdagskveld, så antar jeg at han er dritafull.:wink:

Tåpelig kommentar uansett.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Valg av Blu-Ray spiller

Hva skal du se dette på tv/prosjector , størelse , merke , ready/full hd
    Kablet nettverk eller WiFi
    Hva skal avspilles DVD , Blu Ray , SACD , DVDA , skal du ha stream mulighet til video/lyd fra din pc eller nettveksharddisk , USB mulighet
    Bør spilleren ha bra DAC til stereo analog overføring eller skal du bruke din Onkyo reciver til dette
    Er det noen krav til å kunne gjøre spilleren regionfri på DVD
    Da oppstartstid , disc eject , load tid variere mellom spillere så hva er tanken om akseptabel tid for deg
    Skal den ha mulighet til 3D (full) og HDMI 1.4 (om du kanskje ikke har utstyr til dette nå så har du en formening om at spilleren skal støtte full 3D til senere)
    Skal det være lys i fjernkontroll
    Skal spilleren ha RS-232
    off her kom det masse jeg ikke kan noe om engang.
    skal bruke på en 37" LG lcd skjerm, men håper å få byttet denne til en 55" led i fremtiden.

hadde vært greit med wifi, men bruker idag xbox360 til å streame fra pc, men er ikke helt fornøyd, noen filmer tar den ikke og noen filmer hakker lyden.
    så en br som er bra på streaming er ikke dumt.

skal self brukes til blu ray og dvd, men sacd og dvda??? vet ikke hva er. usb er ikke noe jeg må ha.
    dac til stereo? noe jeg bør ha? eller greit med reciveren? hva er dac hehe.

hmm, regionfri er jo self bra.oppstartstid spiller ingen rolle det er ikke noe som er prioritert.
    spilleren trenger ikke hdmi 1.4 eller støtte for noe 3d, den gangen jeg skal oppgradere til dette skifter jeg vel ut alt sammen og får meg en prosjektor også.

lys i fjernkontroll er heller ikke nødvendig.
    rs-232 vet jeg ikke hva er

etter¨å ha svart på alt dette følte jeg meg virkelig grønn.
    har ikke tenkt på br spiller før nå heller da.

ps3 tror jeg ikke har lyst på, må finnes bedre br spiller til samme pris.
    liker å spille jeg, men da bruker jeg xboxen, selv om denne kun er blitt brukt til å spille dvder og streame film og musikk på de siste 6mndene.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle

ps3 tror jeg ikke har lyst på, må finnes bedre br spiller til samme pris.
    liker å spille jeg, men da bruker jeg xboxen, selv om denne kun er blitt brukt til å spille dvder og streame film og musikk på de siste 6mndene.
    Bedre br spiller og media senter enn PS3 finner du IKKE til 2700,- som den selges NY nå..

Jeg streamer fint HD filmer fra min pc via nettverkskabel. Trur neppe du ser noe forskjell på en 37" eller enn 55" om du bruker ps3 eller noe annet til samme pris.
    Mer glede får du hvertfall ikke til samme pris

Dette er min mening just.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Siden det er lørdagskveld, så antar jeg at han er dritafull.:wink:

Tåpelig kommentar uansett.....

Har selv blitt anbefalt en million milliard ganger å kjøpe PS3. Greidde ikke å la være å spy ut en tåpelig kommentar. Men så har vi jo forskjellig smak også da.
    Men med så dyre spill bør PS3 døpes omm til PAYstation istedet!

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    hei, jeg skal gå til innkjøp av litt forskjellig. dette er reciver, sub, blueray spiller og kabler,

dette er oppsette jeg kommer til å ha.

reciver: onkyo 807
    sub: svs pc12-nsd
    Front: patos 401 lyrics
    senter: patos 210C MKII
    Bak: Patos Basic 110 MKII

så er det bare kabler og blueray spiller jeg ikke har bestemt.
    håper noen kan komme med noen gode alternativer.
    vil helst ha blueray spiller til under 5000kr men jeg har budsjett til å bruke 5000 vist det skulle være nødvendig.
    mest for pengene får du vel med å finne det rette produktet på brukten...

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv blitt anbefalt en million milliard ganger å kjøpe PS3. Greidde ikke å la være å spy ut en tåpelig kommentar. Men så har vi jo forskjellig smak også da.
    Men med så dyre spill bør PS3 døpes omm til PAYstation istedet!

Joda, ser den!

Hadde uansett kjøpt en ps3, eller som du nevnte, en Panasonic til kr1500-2000 i stedet for en spiller til 5k.8)

(men det er nå meg)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller du: Kjøp PS3.
    Trenger du SACD/DVD-A: Kjøp Cambridge eller Oppo (den siste også sonefri).
    Ellers: Panasonic eller Sony til et par tusenlapper er vel trygge kjøp. Jeg er superfornøyd med min Panasonic BD-30.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke spille med en PS3 Tusle anbefaler jeg ikke å kjøpe det fordi den bråker så sinsykt (både gamle og nye typen)
    En vanlig ny BD spiller har ikke viftestøy i det heletatt
    Streaming har ikke vært så vanlig på BD spillere (bare noen få som Oppo , LG osv ) men fleste nye modeller som kommer i salg i disse dager har stort sett stream mulighet

SACD er Super Audio CD
    SA-CD.net - FAQ

DVDA er DVD Audio
    What Is DVD-Audio?

usb - Universal Serial Bus er en overføringsmulighet.
    Du har usb på din pc , eksterne harddisker har det , minnepenn + masse annet.
    På en BD spiller kan man kople til en lagringsenhet (feks ekstern harddisk) med mulighet til USB for overføring av bilder , musikk , film

LG BD390 ...BD390 Video TV/Audio/Video
    Oppo BDP 83 ...OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player
    Sony BDP 760 /770... BDP-S760 (BDPS760) : TV og hjemmekino : Sony
    eller en av de nye -->http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...re-2010-a.html
    er noen jeg ville sjekket om passet ditt ønske/bruk

Hva er DAC ja ...
    http://avforum.no/forum/av-gadgets/59842-hva-dac.html
    (tror ikke en skal lage det så vanskelig for deg så ta utgangspunkt i å bruke den i reciver så trenger du ikke ta hensyn til det ved kjøp av spiller)

Les litt gjennom forumet , bruk søk på siden til ord du lurer på
    http://avforum.no/forum/search.php

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei! sakset like greit dette fra en annen tråd jeg har svart i, men mener den her gjør jobben like greit som ps3 i forhold til streaming(denne trenger heller ikke transcoding) er billig og ganske pen vil jeg si..

saksingen:
    Byttet ut min sony s550 mot denne LG bd390 og er kanonfornøyd! raskere oppstart er jo endel av fordelene! men det som er det beste med denne spileren er det lille ekstra som er på den! avspilling av filer via nettverk, la inn medføgende nero mediahome4 som følgte med spilleren og den har spist det meste av filer!! er jo en liten underholdningsmaskin i tillegg til bluray spiller! streamer 720p filer uten problemer i det hele tatt! youtube funksjonen er jo ogso ganske grei å ha

kan ogso koble til ekstern harddisk i front via usb inngang, den leser nfts og fat32 så store iso filer er heller ingen problem.

ogso innebygd trådløst nettverkskort(har ikke testet dette da jeg har kablet nett med switch 20cm fra spilleren )
    er iallefall en spiller jeg anbefaler gladelig! pen er den og!

edit:

bilde messig er det ikke noen særlig forskjell såvidt jeg kan se, men på LG spilleren er det et hav av justeringsmuligheter på brukermenyen, så med litt leking/kalibrering har jeg fått litt mer snert i bilde,vil jeg mene. oppskalerer også dvd meget bra syns jeg!
    er forøvrig koblet opp mot et LG 50 Hdready plasma og en hitatchi pj tx300 720p prosjektør med 120" lerret, (den har forøvrig en zoom funksjon som fungerer ganske bra)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Panasonic BD60 og Slim PS3. BD60 kan du kjøpe billig av meg. Den er så treg at jeg er ferdig med filmen på PS3 før den er startet opp på BD60 Er det kvalitetsforskjell på bilde og lyd? Nope! Paystation er en fantastisk maskin til en god pris. Kunne den bare ha gitt meg menyer og kapitler i BD iso filer, litt bedre sortering av musikk og en brukanes nettleser så hadde jeg sluppet å ha en HTPC.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Den er så treg at jeg er ferdig med filmen på PS3 før den er startet opp på BD60
    Nytt for meg at kortfilmer kommer på BD. Hvis det er det han ser på, hadde han antakelig ikke savnet en BD-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Har en Panasonic BD60 og Slim PS3. BD60 kan du kjøpe billig av meg. Den er så treg at jeg er ferdig med filmen på PS3 før den er startet opp på BD60 Er det kvalitetsforskjell på bilde og lyd? Nope! Paystation er en fantastisk maskin til en god pris. Kunne den bare ha gitt meg menyer og kapitler i BD iso filer, litt bedre sortering av musikk og en brukanes nettleser så hadde jeg sluppet å ha en HTPC.

At det ikke er forskjell på PS3 og Panasonic bd60 er jeg sterkt uenig i. Panasonicen er skarpere og gir en bedre farge gengivelse etter min erfaring , mens PS3 er en del raskere ja.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg veldig fornøyd med min egen spiller, det er en 'Denon dbp 2010'. Den har både Dac og bildebrikke.... den ligger kanskje litt over prisen.

Jeg tror personlig at mange kan klare seg med en PS3, dersom de kun trenger blurayspiller og ikke bryr seg om det andre. Det vil da si dvd avspilling og CD avspilling.

Enkelte har receiver som kan ta seg av de nevnte tingene, men bdspilleren blir jo mer anvendelig dersom man feks en dag skulle ønske å bytte fra hjemmekino til dedikert stereo.

Selv er jeg svak for Denon, Pioneer og Oppo som blurayspillere, Oppo gir nok mest valuta for pengene. Disse spillerne koster også litt ekstra, men de har også kvalitet og tyngde, titter man på innsiden så er de også bedre bygget, med godt dempet drev, skjermet elektronikk og enkelte kvalitetkomponenter av dac og billedbrikker.

Selv syntes jeg særlig dvd avspilling var viktig når jeg skulle kjøpe min neste bdspiller,
    3d har jeg absolutt ikke sansen for da jeg aldri kan se meg selv sitte med fargebriller for å se film.8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Selv er jeg veldig fornøyd med min egen spiller, det er en 'Denon dbp 2010'. Den har både Dac og bildebrikke.... den ligger kanskje litt over prisen.
    Finnes det noen uten? Mulig BD-drevet til Denon ikke hadde DAC, men alle andre har vel det? Og bildebrikke har vel alle?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •