trenger tips og råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger tips og råd

Hei folkens.

Jeg skal nå ut å få kjøpt meg en bluray spiller. Og etter en del om og men har jeg vel falt ned på at jeg ikke ser for meg å bruke stort mer enn 2500 kr på dette. Dro på Elkjøp og fikk da opp noen alternativer fra selgeren der. Det var da Philips Blu-ray-spiller BDP7500SL eller LG Blu-ray-spiller BD390. Men så kom jeg til å tenke på at det er så mange som skryter av Playstation 3 som bluray spiler. Og her får jeg jo også bra lagringsplass. Kommer nok, hvis jeg kjenner meg rett, å kun være er periodespiller hvis jeg får Playstation 3.

Men er PS3 verdt å kjøpe kontra de 2 andre nevnte?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen negative ting å si om PS3. Kan være lurt å investere i fjernkontroll i samme slengen hvis det i stor grad blir brukt til film. Har selv hatt PS3, og den ble i liten grad brukt til spill. En annen stor fordel med PS3 er jo at den fungerer som mediaspiller. Da kan du streame film og musikk fra nettverkert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-Ray siller...

Hei.

Dette kommer ann på hvor seriøst du vil ta film samlingen din.
    Det skal ikke så mye til for å klare vise en blu-ray, så sant man har en blu-ray spiller.
    Utfordringen melder seg først nå man begynner å stille krav til oppstartstid, oppscalering av dvd-er, mulighet for å kunne spille cder, støy og brukergrensesnitt.

Selv mener jeg at en blu-ray spiller skal ha rask oppstart, lage lite støy og klare å spille dvder i god kvalitet.

Disse kravene føler ikke jeg PS3 fyller.

Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe en Blu-ray spiller med Dlna eller andre nettverksmuligheter.
    Anskaff deg så en NAS disk med 1 eller 2 terrabyte lagringsplass,
    Kansje også med RAID muligheter for sikkerhetskopiering(backup).

Med dette oppsettet vil du ha mulighet for å kunne lagre langt mer av dine medier. Det er et mer stabilt oppsett, raskere og det lager ikke støy.(det kommer ann på NAS disken...)

Håper dette rydder litt i tankene dine....

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wifi streaming er vanlig på bd spillere i dag
    over nettverk fra din pc eller nas å disse kan jo stå helt andre steder i et hus om de skulle støye.
    (de har selvsagt også mulighet for usb avspilling fra ulike lagringsenheter)
    PS3 av gamle og nye typen har jeg lånt noen ganger for å spille men har selvsagt testet de for film

Aldri ville jeg jeg kjøpt slike bråkete treskeverk som ps3 for filmavspilling selv om bilde ytelsen er grei til film

Er jo mange nye BD spillere som kommer om dagen så kanskje det er bedre valg en hva du er blitt foreslått i en butikk
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1372448

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •