Ny Bluray spiller. Valget har falt ned til 2 kandidater.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Bluray spiller. Valget har falt ned til 2 kandidater.

Etter mye lesing av tester på diverse så har jeg to som står på lista.
    Enten Sony S760 eller Pioneer LX52.
    Skal kun brukes til Bluray avspilling så intern audio dac eller oppskalering av DVD betyr ikke noe.

Her er det kun bildekvalitet som gjelder. Ett fungerende støyfilter som ikke tar vekk detaljer i bildet er også en viktig ting. Oppstartstid og andre ting som nettverk og sånt annet dill betyr heller ikke noe.

Har noen egen erfaring med begge disse?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Oppo? Vinner jo alle tester, og har flott bildekvalitet. Forresten - lang oppstartstid kan fort bli litt irriterende...

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammern har en pioneeren. Den er syyyyykt treig til å starte, leser få brente dvd'er osv. Jeg er ikke fornøyd med den hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Hva med Oppo? Vinner jo alle tester, og har flott bildekvalitet. Forresten - lang oppstartstid kan fort bli litt irriterende...
    Virker støyreduksjonen bra på den. Leste at Sonyen fikk enormt med skryt av dette filteret.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Gammern har en pioneeren. Den er syyyyykt treig til å starte, leser få brente dvd'er osv. Jeg er ikke fornøyd med den hvertfall.
    Hvilken modell er det? Da skulle du prøvd sony S1, den kan du jo ta deg en spasertur før den er klar

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Hvilken modell er det? Da skulle du prøvd sony S1, den kan du jo ta deg en spasertur før den er klar
    lx52 eller 62 eller noe sånt. kosta 6lapper hvertfall.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevner noen du bør vurdere (om du ikke har gjort det alt)

Sony BDP 760 (har du nevnt) 770 kommer snart med 3D , HDMI 1.4 og SACD
    Pioneer BDP LX52 (har du nevnt) hovedskelig bygd for digital overføring å du betaler ikke for noe du ikke trenger (koster under 4 nå)
    Phillips BDP 9500 ingen innstillinger til bilde , har de fått rettet 24 fps problemet med firmware som kom for litt siden er den bra , om ikke så glem den (har også flytting av txt)
    Sony BDP 5000 ES , er vel sonys beste BD spiller (ligger en brukt på avtorget)
    Denon BDP 2010/Marantz BD 7004 er samme spiller og trege som Pioneer
    Oppo BDP 83 bra bygd for digital overføring

Hvem
    Alle er vel meget bra på BD
    Tror selv at valget ville blitt LX52 (eller vente på raskere Pioneer)
    om jeg ikke brydde meg om plastikk og fjernkontroll som minner om en DVD spiller til 300,- hadde jeg valgt Oppo
    De kronene de har kostet på spilleren er innvendig å hovedsakalig til digital overføring så til BD er den bra + den har mulighet for flytting av txt
    Bra med bildejusteringer på alle utenom Phillips

Er jo steinalder meny systemer på mange av dem å der er vel Sony best
    Skulle jeg kjøpt spiller som taklet det meste for lite penger med bra ytelse hadde det blitt s760/s770 eller bdp 83
    selv om det da hovedsakelig ble plastikk
    Er jo mange Oppo eiere her på av å kan ikke huske å lest at noen har påpekt bd bilde negativt
    (er jo ikke mange som gjør det med ting de selv eier da men mange oppo eiere har prøvd mye om du leser oppo tråden)
    (jeg har ikke prøvd oppo men bare lest og sett den i bruk hos venner , beste benchmark test på video men dette gjelder jo dvd oppscalering som den antakeligvis er beste til av nevnte spillere over)

den som har mest bildejusteringer
    LX52 har veldig mange , kanskje Oppo har like mange
    Pioneer bildejusteringer ..Manual side 34 svensk eller 34 Norsk
    Pioneer user manual

Oppo bildejusteringer...manual fra side 50
    http://www.httech.no/BDP-83_English_Manual.pdf

De fleste spillere nevnt har også source direct mulighet som gjør at man omgår bildebehandling i spiller å kan gjøre det i en prosjektor (om man har en som gjør bedre jobb en bd spiller)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nevner noen du bør vurdere (om du ikke har gjort det alt)

Sony BDP 760 (har du nevnt) 770 kommer snart med 3D , HDMI 1.4 og SACD
    Pioneer BDP LX52 (har du nevnt) hovedskelig bygd for digital overføring å du betaler ikke for noe du ikke trenger (koster under 4 nå)
    Phillips BDP 9500 ingen innstillinger til bilde , har de fått rettet 24 fps problemet med firmware som kom for litt siden er den bra , om ikke så glem den (har også flytting av txt)
    Sony BDP 5000 ES , er vel sonys beste BD spiller (ligger en brukt på avtorget)
    Denon BDP 2010/Marantz BD 7004 er samme spiller og trege som Pioneer
    Oppo BDP 83 bra bygd for digital overføring

Hvem
    Alle er vel meget bra på BD
    Tror selv at valget ville blitt LX52 (eller vente på raskere Pioneer)
    om jeg ikke brydde meg om plastikk og fjernkontroll som minner om en DVD spiller til 300,- hadde jeg valgt Oppo
    De kronene de har kostet på spilleren er innvendig å hovedsakalig til digital overføring så til BD er den bra + den har mulighet for flytting av txt
    Bra med bildejusteringer på alle utenom Phillips

Er jo steinalder meny systemer på mange av dem å der er vel Sony best
    Skulle jeg kjøpt spiller som taklet det meste for lite penger med bra ytelse hadde det blitt s760/s770 eller bdp 83
    selv om det da hovedsakelig ble plastikk
    Er jo mange Oppo eiere her på av å kan ikke huske å lest at noen har påpekt bd bilde negativt
    (er jo ikke mange som gjør det med ting de selv eier da men mange oppo eiere har prøvd mye om du leser oppo tråden)
    (jeg har ikke prøvd oppo men bare lest og sett den i bruk hos venner , beste benchmark test på video men dette gjelder jo dvd oppscalering som den antakeligvis er beste til av nevnte spillere over)

den som har mest bildejusteringer
    LX52 har veldig mange , kanskje Oppo har like mange
    Pioneer bildejusteringer ..Manual side 34 svensk eller 34 Norsk
    Pioneer user manual

Oppo bildejusteringer...manual fra side 50
    http://www.httech.no/BDP-83_English_Manual.pdf

De fleste spillere nevnt har også source direct mulighet som gjør at man omgår bildebehandling i spiller å kan gjøre det i en prosjektor (om man har en som gjør bedre jobb en bd spiller)
    Fikk høre idag at en bekjent skal bytte ut hele anlegget sitt. Og han har en oppo 83, så jeg skal låne den av ham og se hvordan den er så vet jeg ivertfall om det er noe for meg og i så tilfelle så får jeg den nok for en bra pris.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten du bør teste ja , og teste ut fra innstillinger + source direct eller ikke

Her er en hjemmetest noen hadde i 1080 24 overført med samme HDMI , prosjector (de viste hvem spiller som hele tiden ble testet og bytte av spiller og da pauser som blir i sammenligning påvirker garantert hjernen for hva man husker/hvordan man sammenligner oppe i sitt hode

Hvem dem kårer som best eller dårligst er ikke relevant men forskjellen hver enkelt person har som formening om en å samme spiller og samme bilde ved samtidig test
    (spriker jo veldig)
    Samme blir jo for oss som svarer da ytelse selv opplevd blir personlige opplevelser (da også ut fra eget utstyr og innstillinger) og særlig ved 1080 24 der forskjeller er veldig små mellom spillere

(totalt med alle tester de gjorde (lyd/bilde) ble vel s350 kåret som beste spiller ???)
    (dean har vel heller ikke brukt alle tall fra 1-6 he he)
    Med så varierende tall er det nesten så man kan misstenke at testresultat blir ut fra hver enkelts favoritisering (når en spiller varierer fra 1-6) eller andre årsaker (ren lotto)
    Mange BD spillere er fabrikkinnstilt ganske nøytralt for å prøve å vise hva produsent mener er riktig BD innhold , andre er sterkere farger , kontrast ......man må da justere etter hva man selv liker å ikke hva bd produsenten har fokusert på

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sony

Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Etter mye lesing av tester på diverse så har jeg to som står på lista.
    Enten Sony S760 eller Pioneer LX52.
    Skal kun brukes til Bluray avspilling så intern audio dac eller oppskalering av DVD betyr ikke noe.

Her er det kun bildekvalitet som gjelder. Ett fungerende støyfilter som ikke tar vekk detaljer i bildet er også en viktig ting. Oppstartstid og andre ting som nettverk og sånt annet dill betyr heller ikke noe.

Har noen egen erfaring med begge disse?

jeg har en sony, ikke den du nevner, men den 550, husker ikke bokstav betegnelsen foran, VELDIG fornøyd med den, ganske greit kjapp i oppstart er den også

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    jeg har en sony, ikke den du nevner, men den 550, husker ikke bokstav betegnelsen foran, VELDIG fornøyd med den, ganske greit kjapp i oppstart er den også
    Jeg har 550'en selv og det er den som skal byttes ut.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok,hvorfor det?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-80 er jo noe du kan vurdere. Den har i følge nyeste Hjemmekino dårlig intern bildebehandling, men på BD så trenger du jo ikke det uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok,hvorfor det?
    Fordi jeg skal ha en med bedre bildekvalitet og ett fungerende støyfilter. Og støyfilteret i 550'en synes jeg er en vits.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. gidder du å utdype hva et støyfilter er?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Støyfilter" er vel nettopp noe av det Sony sine spillere har fått masse skryt for i alle tester rundt omkring...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støyfilter

Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    "Støyfilter" er vel nettopp noe av det Sony sine spillere har fått masse skryt for i alle tester rundt omkring...

nå er ikke jeg sånn brått sikker på hva et støyfilter er, men husker jo at den 550 n vant alle testene den var med i, i sin tid. og ble brukt som klasse referanse i sin prisklasse, og jeg synes jeg har knall bilde. men hvis andre synes noe annet så skal da jeg respektere det

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er ikke jeg sånn brått sikker på hva et støyfilter er, men husker jo at den 550 n vant alle testene den var med i, i sin tid. og ble brukt som klasse referanse i sin prisklasse, og jeg synes jeg har knall bilde. men hvis andre synes noe annet så skal da jeg respektere det
    Den har bra bilde helt til du har sett noe som er bedre. Klart den er bra i den prisklassen, men jeg skal opp i prisklasse og nyere modell.

Så kommer det jo ann på hva man ser på. Det er vanskeligere å skille forskjell på ett 40" bilde kontra ett på 100".

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. gidder du å utdype hva et støyfilter er?
    Sony har 3 støyfilter
    FNR: For å ta bort filmgrain støy
    BNR: For å ta bort mosaic støy i bldet (har ikke opplevd den type støy før)
    MNR: Ta bort støy rundt kanter av objekter også kalt myggstøy. Brukes vel mest på oppskalerte dvd filmer.

Man kan enten skru dem av eller sette dem på auto.
    For min del så er FNR den som er aktuell, og jeg kan ikke se at den tar bort filmgrain, selv i en film som har lite av dette. Forventer ikke at filteret kan trylle heller men litt filmgrain bør den kunne redusere, noe jeg synes den ikke gjør.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke filter en tendens til å gjøre endel ugang?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •