DVD+ støtte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: DVD+ støtte

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD+ støtte

Er på utkikk etter en ny DVD spiller og når jeg leser igjennom spec. finner jeg at de fleste har støtte for DVD-, men det står ikke noe om DVD+

Jeg har imidlertidig fått en slags forkjærlighet for DVD+ nå kan jeg riktignok også brenne DVD-, men skal jeg først betale 10-15K for en DVD spiller kunne jeg tenke meg at den støtter begger formatene.

Er det noen som støtter begge? Er det bare mangelfull informasjon eller er det generelt dårlig støtte for DVD+?

I hovudsak har jeg tenkt på Denon DVD-A11 eller Denon DVD-2900, ja jeg vet det er en "liten" prisforskjell her :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generellt så vil jeg vel si at det er mangelfull informasjon som gjør det.

DVD+R er IKKE DVD plater så det er kanskje derfor at enkelte produsenter ikke oppgir det på sine DVD spillere. Philips står jo bak systemet og oppgir DVD+R mulighet men nevner ikke -R.

De fleste spillere takler DVD+R/RW plater. Ta med deg ei plate ned på klubben så får du testet. Vet f.eks at 2200 tar flere formater enn 2900.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke DVD plater?
    DVD-R/RW og DVD+R/RW tilhører da samme segment. De er riktignok ikke DVD video. Men sett bort fra det er det da en opp til hver enkelt hva en vil velge å bruke (eller hva en har støtte for).

Det er tragisk at de enda ikke har kommet til en standard, skal de ha 2 stk må det da også komme en bred støtte for disse. Det samme gjelder vel også DVD-Audio og SACD (selv om dette blir noen annerledes)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD+R/RW er ikke DVD plater nei. Derfor finner du heller ikke DVD logoen på dem.

Blir akkurat som de EMI "CD platene" med kopibeskyttelse som ikke er CD plater. De finner du heller ikke COmpact Disc merket på.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstøtt det er grunnen til at DVD+R/RW plater ikke bruke DVD merket at de ikke har blitt lagt frem for DVD forum (eller hva det nå er de heter). Det i seg selv betyr ikke at DVD+ ikke er DVD plater.

Grunnlaget for at platene med kopi beskyttelse ikke får bruke compact disc logoen er at den ikke er kompatibel med CD standarden. Når det gjelder brennbare DVD plater er det ingen etablert standard.

DVD forum har ved flere anledninger bekreftet at de ikke har forkastet DVD+, formatet har derimot ikke blitt lagt frem for dem.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og siden de ikke er det så er de ikke DVD plater. (de er dog stort sett kompatible med det)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •