Blu-Ray spiller med passiv kjøling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-Ray spiller med passiv kjøling

Er det noen som har tips til en blu-ray spiller med passiv kjøling? Det er også et pluss hvis iPhone kan brukes som fjernkontroll...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke alle BD spillere som bruker viften selv om den er der. Min Oppo gjør det ikke. Husk at spillerene også er laget for land hvor det ofte er temperaturer langt over det vi får her om sommeren.

Ofte så ser folk at det er en vifte bak, og tror det er denne lyden som de hører, mens det egentlig er drivverket. Oppoen min lager ingen lyd.

Det å styre med iPhone er 2delt. Den enkleste metoden er å skaffe en IR duppedings til den, det var ikke så lengesiden jeg leste at det var kommet en som ikke brukte dokking porten, men sto på fronten. Med denne så vil iPhonen/iTouch fungere med alle BD spillere utenom PS3 (som aldri vil være passivt kjølt heller).

Den andre metoden å styre med iPhone er via Wlan, dette krever at spilleren har en RS232 port, og er koplet opp og sentralstyrt via denne. Dette krever en del programmering, og rett spiller (Oppoen kan skaffes med denne porten, og er billigste spiller som har det). Men problemet er vel at å stryre via Wlan faktsik tar litt ekstra tid en med IR direkte.

Nå har ikke jeg brukt iPhone i det hele tatt, men har lest at iPad har samme problem at de kun kan kjøre 1 program av gangen. Så det vil vel bli ett problem hvis du ser film, eller hører musikk med litt styrke på, og telefonen ringen så legges vel fjernkontroll programmet ned og telefon programmet opp, og du får ikke satt på pause eller skrudd ned volumet.

Med andre ord, skaff deg heller en Logitech Harmony fjernkontroll for bedre fjernstyring og mindre problemer. Du slipper også at fjernkontrollen din ligger igjen på bussen, eller i bilen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •