Beste Blu-Ray til 2000kr på bilde og lyd (nok en tråd)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste Blu-Ray til 2000kr på bilde og lyd (nok en tråd)

Først av alt. Beklager hvis dere mener denne tråden er unødvendig pga lignende tråder.

Jeg skal endelig oppgradere til blu-ray.
    Resten av "kinoen" består av Benq8720, 92" lerret, Denon AVR-2105, Denon 1710 DVD-spiller, Denon DCD-435 CD-spiller, Denon DP29F platespiller, Denon DRA-265R som fungerer som effektforsterker på centerkanal pga feil på 2105, Dali Concept 6 front, Dali Concept senter, Dali 102 bak.

Jeg er ute etter den blu-ray-spilleren som gir best bilde og lyd for 2000 kroner. Som dere ser er jeg avhengig av 7.1 analog ut pga forsterkeren ikke har HDMI.

Jeg er opptatt av bildekvalitet, lydkvalitet og lite støy fra spilleren. Dette inkluderer i høyeste grad bildekvalitet på DVD da jeg eier flere hundre (og at prisene fortsatt ligger så mye lavere at mange filmer blir kjøpt på DVD også fremover).

Jeg har trådløst nettverk og mangler nettverkskontakt på filmrommet. Samtidig ser jeg nesten aldri på ekstramaterialet på filmer og jeg bruker PC til youtube osv. Trådløs oppkobling er derfor langt underordnet kravet til bilde og lyd.

Det jeg har kommet frem til, ut fra å ha lest tråder her og tester på nett, er at Panasonic BD-80 og LG BD-390 ser ut som gode spillere. Men et sted leste jeg at LG kan gi lydproblemer sammen med Denon.

Så når bilde og lyd på blu-ray og DVD er det viktigste, når spilleren må ha 7.1 analog ut, og trådløst hadde vært kjekt med ikke er strengt nødvendig. Hva er da den beste spilleren på markedet til 2000 kroner for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I budsjettklassen tviler jeg på noen kan hamle opp med panasonic.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP7500SL

evt denne med Qdeo-bildebehandling slik at du også får makset kvaliteten på dvd-filmene dine:

BDP9500

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •