Noe galt med min MAITE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noe galt med min MAITE?

Etter som interessen øker øker også kravene til kvaliteten. Starta først med S-video overføring til min BenQ6100, men nå har jeg laget komponent til VGA av Cat5. Problemet er at når jeg kjører prog.scan får jeg en lys stripe i toppen av bildet. Ved interlaced er den borte. Har forsøkt andre kabler i tilfelle mine loddekunnskaper har lurt meg, men det hjalp ikke. Noen som har opplevd det samme?

Er heller ikke særlig fornøyd med bildet MAITE'n leverer. Hverken i prog.scan eller interlaced. Syns det blir litt grovt. Kanskje Pioneer DV575 hadde vært et bedre valg? Ikke enkelt dette når iveren tar overhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Noe galt med min MAITE?

Sitat Opprinnelig postet av oddk
    Er heller ikke særlig fornøyd med bildet MAITE'n leverer. Hverken i prog.scan eller interlaced. Syns det blir litt grovt. Kanskje Pioneer DV575 hadde vært et bedre valg? Ikke enkelt dette når iveren tar overhånd
    Pioneer DV575A vil gi et betydelig bedre bilde enn Maiten. Jeg har prøvd begge og kan skrive under på at Pioneeren er mye bedre!!
    Du vil oppleve et bilde som er mye roligere, det hakker ikke ved panorering, bildet i seg selv er betydelig skarpere, spesiellt når du kjører progressivt. Ja, hele bildeopplevelsen er av mye høyere kvalitet.
    Nå koster jo også Pioneeren mer enn dobbelt så mye som Maiten, men disse to spillerne spiller i forskjellige divisjoner :wink:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Noe galt med min MAITE?

Problemet er at når jeg kjører prog.scan får jeg en lys stripe i toppen av bildet. Ved interlaced er den borte. Har forsøkt andre kabler i tilfelle mine loddekunnskaper har lurt meg, men det hjalp ikke. Noen som har opplevd det samme?
    Fikk samme lysstipen på min, men fikk ikke bilde på min med interlaced. Så hvilken kontakter av de 15 koblet du til?

Bidda

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet slik:

HD15 plugg og CAT5 farger
    1. Rød + (orange ledning)
    2. Grønn + (grønn ledning)
    3. Blå + (blå ledning)
    4.
    5.
    6. Rød jord - (orangestripet ledning)
    7. Grønn jord - (grønnstripet ledning)
    8. Blå jord - (blåstripet ledning)
    9.
    10. Jord (skjermleder)
    11.
    12.
    13. H sync (brun ledning)
    14. V sync (brunstripet ledning)
    15.

Kabelen er ca 10m lang. Mulig det også innvirker på bildekvaliteten?
    Nå har jeg gjort om kabelen til komponent->VGA. Lodda da skjermen fast sammen med minus, og klippet av H sync og V sync, men lysstripa ligger fortsatt der ved prog.scan. Men siden du (BIDDA) har samme problemet med en annen spiller, er det vel projektoren
    Oddk

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE oddk.

Det er nok projektoren din :cry:

Hi-Fil skrev i Biddas hjemmekinotråd etter en test av 6100:

Når det gjelder komponent til VGA kabelen, så viste det seg at det var et lite synkroniserings problem. Øvre bildekant fikk en lys stripe og dette området hadde litt vibrasjoner. Filmen vi så på (Fellowship of the Ring) er i 2.35:1 og således var flimmeret utenfor bildet, men ser man film i 16:9 format vil det være et vesentlig irritasjonsmoment. Grunnen til flimmeret tror jeg kan tilskrives at man sender komponent signal inn på tre pinner i VGA kontakten. Denne kontakten er ikke optimalisert til å motta komponentsignal på 6100 (som jo ikke er laget for hjemmekino), og det oppstår et lite synkroniserings problem. Jeg tror ikke problemet kan tilskrives kvaliteten kabelen (som så helt grei ut).
    Kan imidlertid ikke huske at antiloop (som har samme projektor og type kabel har rapportert samme problem. Dersom han IKKE har denne lysstripen, så er det jo håp.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke sett noen lys striper!

Blir det samme resultat om dere bruker prog scan fra projekter også og slår av den som er i maite?

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår vi av prog.scan på DVD-spiller og kjører interlaced, forsvinner stripa. Syns å huske at første gangen jeg prøvde prog.scan, da med VGA->VGA, så var ikke stripa der. Innmari dumt det blir slik da for bildet blir jo bedre. Kanskje det hadde vært en ide å høre med BENQ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig! Rart at jeg ikke opplever samme problemet da! Er det i selve bildet denne stripen kommer da?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Merkelig! Rart at jeg ikke opplever samme problemet da! Er det i selve bildet denne stripen kommer da?
    Skal ta en prat med support i morgen om denne stripen. Jeg har den helt øverst i bilde.

Bidda

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Skal ta en prat med support i morgen om denne stripen. Jeg har den helt øverst i bilde.

Bidda
    Det er jo bare å stille spørsmål til representanten for benq her på forumet!!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda

Bidda
    Det er jo bare å stille spørsmål til representanten for benq her på forumet!!
    Har prøvd å stille spørsmål via PM, men ikke noe svar. Han må ha hatt ferie site 4 uker :roll:

Bidda

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje han har fått sparken!!

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stripa mi ligger også øverst i bildet. Den er heldigvis ikke så dominerende. Stiller en bildet veldig mørkt kommer den nesten helt bort. Håper vi kan få svar på dette

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Stripeproblemet er nå overlatt til support som skal undersøke og komme tilbake med svar.

Bidda

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar fra BenQ support:

Pga. av at min pj var tatt direkte fra USA (sjekket serienr.) måtte jeg hendvende meg igjennom min butikk (it24). Uansett gjelder garantier og pj'n måtte sendes inn. Den type feil gikk ikke å utbedre over telefon. Kontaktet min selger via mail og fikk svar 2 timer etter at erstatningspj var bestilt og blir "levert" i neste uke. (rask tilbakemelding synes jeg) Garanti saker på pj'er kjøpt av it24 blir også sendt Nederland med samme fremgangsmåte, med unntak av at saken hådteres av selger og ikke av BenQ support.

mvh
    Bidda

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg også ta kontakt med It24.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg også ta kontakt med It24.
    Tror du (og andre) med fordel kan vente til at jeg bekrefter at problemet er løst, har en føleslse for at dette ikke blir løst ved første forsøk :roll:

mvh
    Bidda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •