Beste CD-spiller fra 2000-4000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste CD-spiller fra 2000-4000?

Er klar over at det finnes en del spillere i dette pris-sjiktet, men er det enorme forskjeller ute å går?

Jeg er ute etter minst mulig skjærende diskant, og mest mulig bass. Jeg skal bruke spilleren i at anlegg med Onkyo TX-NR807 som forforsterker og Rotel RB-1090 effektforsterker. Høyttalerne er Klipsch RF-83.

Takker for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville tatt en titt på harman kardon,denon og marantz var jeg deg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er endel spillere i de nevnte merkene, så ikke mye til hjelp. Jeg ville anbefalt denon 3910,3930. Sony dvp ns 9100, Meget bra spillere. Søk og du vil få mye interessant lesning. Har hatt disse selv.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På surround anlegg er det lite å hente på en god cdspiller mener jeg. MEN, du burde jo sjekke ut Onkyo sin egen cdspiller da, siden du har det som PREamp.

Ellers har du jo en killer i Denon DCD510 nå til under 1000kr!!!! Denne koster normalt litt over 2k! Om du SKAL svi av oppmot 4000kr, så er NAD sin 545 vannvittig bra.

Mener dog at Onkyo 807, som du nå har, har en veldig bra DAC, så du kan fint klare deg med Denon'en jeg nevner, og kjøre med optisk kabel til forforsterkern .

EDiT:
    Elkjøp - Onkyo CD-spiller
    DENON DCD-510AE CD-spiller - CD-spiller - Stereo| Hi-Fi Klubben
    NAD C545BEE CD-spiller - CD-spiller - Stereo| Hi-Fi Klubben (denne har faktisk veldig bra analog lyd!).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen

Jeg bestilte den Denon-spilleren til 898,- på Hifiklubben siden den var så usannsynlig billig. Skal prøve det med DAC'en i Onkyoen ja

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    På surround anlegg er det lite å hente på en god cdspiller mener jeg. MEN, du burde jo sjekke ut Onkyo sin egen cdspiller da, siden du har det som PREamp.

Ellers har du jo en killer i Denon DCD510 nå til under 1000kr!!!! Denne koster normalt litt over 2k! Om du SKAL svi av oppmot 4000kr, så er NAD sin 545 vannvittig bra.

Mener dog at Onkyo 807, som du nå har, har en veldig bra DAC, så du kan fint klare deg med Denon'en jeg nevner, og kjøre med optisk kabel til forforsterkern .

EDiT:
    Elkjøp - Onkyo CD-spiller
    DENON DCD-510AE CD-spiller - CD-spiller - Stereo| Hi-Fi Klubben
    NAD C545BEE CD-spiller - CD-spiller - Stereo| Hi-Fi Klubben (denne har faktisk veldig bra analog lyd!).
    Da var Denon i hus og jeg ble rett å slett jævlig fornøyd med lyden:-D Kjører den med optisk kabel inn på Onkyoen og det låter veldig bra til å være en så billig løsning.

Har i tillegg byttet tilbake til Rotel RB-1090 på Klipsch RF-83, å det ble for meg helt andre høyttalere enn når jeg kjørte Rotel RB-1092 på dem 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Da var Denon i hus og jeg ble rett å slett jævlig fornøyd med lyden:-D Kjører den med optisk kabel inn på Onkyoen og det låter veldig bra til å være en så billig løsning.
    Når du bruker optisk kabel fra spilleren til forsterker/receiver, er det DAC'en i forsterkeren som sørger for lydkvaliteten. Lyden vil være identisk uansett spiller.

Bruker du analog utgang (stereo høyre/venstre) på spilleren, er det DACen i spilleren som benyttes. Og her kan det være store forskjeller mellom ulike spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Når du bruker optisk kabel fra spilleren til forsterker/receiver, er det DAC'en i forsterkeren som sørger for lydkvaliteten. Lyden vil være identisk uansett spiller.

Bruker du analog utgang (stereo høyre/venstre) på spilleren, er det DACen i spilleren som benyttes. Og her kan det være store forskjeller mellom ulike spillere.
    Det er jeg fullt klar over Hadde bare ikke trodd at lyden skulle bli såpass bra, selv om DAC'en i Onkyoen visstnok er ganske bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •