Kan noe anbefale en 42" og en 50" under 8000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noe anbefale en 42" og en 50" under 8000?

Er på utkikk etter enten en 42" LCD TV eller en
    Plasma TV på 50". Har vanskelig for å bestemme meg hva jeg skal gå for.
    Bruksområdet mitt varierer fra mye film (Blu-Ray) til noe musikkavspilling (HTPC) og noe PS3 spilling innimellom.

Jeg vil helst ha "så stor TV som mulig" og mest for pengene.. har rundt 7 til 8 lapper på budsjettet. Vurderer både 42" og 50".
    Hva ville dere ha gått for? Om vi skal plukke ut en brukbar 42" LCD og en 50" Plasma?

Kommer til å sitte drøye to meter unna TV'en, og jeg er litt usikker på om 50" da hadde blitt for stort.

Får man en brukbar 42" LCD til rundt 5-6000?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Høres ut som du er en kandidat til Samsung 50b551 som vi har en tråd om her slik : http://avforum.no/forum/tv-apparater...551-satse.html

Har kjøpt denne selv for et par uker siden, sitter 2-3meter ifra den og det er ingen problemer.

Fleste av oss kjøpte den vel via Komplett.no som har en FIN pris på den om dagen...7.999,-

Komplett.no - Samsung 50" Plasma TV PS50B551

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ålreit denne.

Så du er fornøyd så langt ja?
    Er bare litt "skremt" av det med IR npr det kommer til Plasma.
    Skal nok bruke TV'en mest til filmtitting, og noe musikkavspilling samt
    litt spill (PS3). B551 hadde funka greit på dette bruksområdet?

Er litt redd permanent innbrenning og slikt, hvordan er egentlig IR'en på B551?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niccen
    Virker ålreit denne.

Så du er fornøyd så langt ja?
    Er bare litt "skremt" av det med IR npr det kommer til Plasma.
    Skal nok bruke TV'en mest til filmtitting, og noe musikkavspilling samt
    litt spill (PS3). B551 hadde funka greit på dette bruksområdet?

Er litt redd permanent innbrenning og slikt, hvordan er egentlig IR'en på B551?
    Jeg er veldig fornøyd med tanke på at det er 50",1080p,24p og 100Hz til 8000,-

Men det er jo plasma dette så det er plasma buzz og IR som det alltid har vært med plasma.

Men da igjen så leverer plasma noe jævla bra bilder også da...så en må gi litt for å få litt

Bruksområdet ditt er rimelig lik mitt, film,rikstv og endel gaming. Er veldig overasket hvor bra bildet er på SD signaler...tenkte som så at med 50" så ville det se ut som grøt på skjermen på SD signaler...men neida det er faktisk meget bra!

HD er jo en drømm med fine farger og et svartnivå som er mer en akseptabelt! Må jo nevne at en kan gå inn i service menyen på tv og med et par klikk så oppgraderer en tv til 650 utgaven og en får mulighet til å se HD nedlasta filmer/serier via USB inngangen på tv....

For min del så er det kun 2 ting som er negativt med dette tv....og generelt plasma. Og det er som du er redd for IR...men også plasma buzz.
    Jeg opplever IR meget ofte, enten det er å sette et spill på pause i 3min eller så på fks TvNorge hvor logoen ofte henger igjen.

Men da igjen så blir det fort borte, alt fra noen minutter til 20min ++ Så et problem har det ikke vært for meg enda...men alikavell så er det en negativ ting....om en har unger så hadde jeg aldri kjøpt dette eller et plasma i det hele tatt.

Plasma buzz er også på samtlige plasma skjermer..og det er veldig varierende hvor kraftig dette er på alle skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, skjønner.

Ja det virker jo som man får mye TV for 8 laken sånn sett.
    Er som du sier hovedsakelig problem med IR som ofte forekommer.
    Dette kan jo bli et lite irritasjonsmoment, for folk som er veldig pirkete ihvertfall, på nettop slike ting. Men det er vel ikke stor fare for permanent innbrenning om vi snakker IR? Det "vaskes" som regel bort?

Vurderer enten en 50" Plasma til rundt 7-8 lapper (B551 som en god kandidat)
    eller en noe mindre skjerm - en 42"-46" LCD TV som er helt "brukbar" for noe lavere pris. Skal kjøpe TV-bord, PS3 i tillegg og dette har jeg ikke budsjett til riktig enda, men tenkte jeg kunne starte med å kjøpe inn en grei TV.

B551 virker som en veldig ålreit TV sånn sett. Skulle bare hatt en "plan B" TV, om jeg bestemmer meg for å gå for en 42" eller lignende.

Noen anbefalinger der i gården? Da tror jeg det helst skulle ha vært LCD.
    Som du sier larzen, Plasma leverer best bildekvalitet. No doubt

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vaskes bort ja, tror det skal stå veldig mange timer om det skal brennes permanent fast.

Men det gjelder å være obs på problemet og ikke sette noe på pause i lang tid, eller glemme å slå av tv om en har hatt en fuktig kveld.... :P

Ang LCD så er det jo mye å velge blant, men det er et LG tv som en kompis av meg nylig kjøpte som overasket meg.

Den heter LG 47LH3000 og koster også 7999,- faktisk...

Komplett.no - LG 47" LCD-TV 47LH3000

Som du ser så er det bra tilbakemeldinger fra kunder, og etter å sett den selv så kan jeg trygt anbefale den

Da slipper en IR og plasma buzz, men svartnivå er ikke like bra. Men er mer en bra nok synes nå jeg da.....det er tross alt 8000kr vi snakker om så det er mye tv for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, 7299,- koster den.. det er ikke dårlig.
    Mulig jeg går for denne ja, den 12 ruller pengene inn så jeg får bestilt.
    Skal bli godt å få seg en skikkelig TV, har brukt laptopen min til å se filmer med i 3 år nå, 14" skjerm "og greier".. blir litt bedre med 47 eller 50"

Takk for anbefalingen, skal ta den i god etterettning.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Det vaskes bort ja, tror det skal stå veldig mange timer om det skal brennes permanent fast.

Men det gjelder å være obs på problemet og ikke sette noe på pause i lang tid, eller glemme å slå av tv om en har hatt en fuktig kveld.... :P

Ang LCD så er det jo mye å velge blant, men det er et LG tv som en kompis av meg nylig kjøpte som overasket meg.

Den heter LG 47LH3000 og koster også 7999,- faktisk...

Komplett.no - LG 47" LCD-TV 47LH3000

Som du ser så er det bra tilbakemeldinger fra kunder, og etter å sett den selv så kan jeg trygt anbefale den

Da slipper en IR og plasma buzz, men svartnivå er ikke like bra. Men er mer en bra nok synes nå jeg da.....det er tross alt 8000kr vi snakker om så det er mye tv for pengene.
    Lgen imponerte deg? åssen er bildekvalitet og sånt? Er 100HZ viktig ved spilling? modellen over. LG 47LH4000 koster 1500kr mer ca, er det vert det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •