TX-P46G10E Lyd og div.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TX-P46G10E Lyd og div.

Hei.
    Har etter mye om og med fått TX-P46G10E. Byttet to sonymodeller pga baklystrøbbel.

Bildet på denne er bra, dog noe annerledes enn lcd. Bildet er litt mer "fuzzy" hvis det gir mening? Kan liksom se gassblærene/pixlene lever litt.. Det er mest markant på sd materiale. Mulig det er sånn plasma er? Jeg skal vel klare å leve med det uansett. Hvite scener pulserer også en del, men det virker å avta etter en stund, så jeg håper det går over etterhvert.

OG JIPPI INGEN CLOUDING

Men gleden ble kortvarig også her:evil: . Lyden! Lyden er helt absurd dårlig! Med en gang det blir ambiente basslyder, eller bass generellt, så romler og skrangler hele kassen som den værste rånebil!! Skikkelig skranglekasse! Er det bare jeg som har vært max uheldig igjenn? Eller har andre samma problem? Det er såppass ille at det så vidt duger til vanlig tv titting. Men om de snakker lavt, og jeg må opp på volum 23-25 så skurrer det også her. BD filmer med brumming og dype lyder i bakgrunne er bare å glemme. Høres ut som om noe er løst inni der

Etter å ha returnert 2 tv'er allerede er jeg blitt ganske matt og lei Kan ikke helt fatte og begripe at produkter til 10k+ skal være så elendige? Så det ender nok med at jeg gir meg og må leve med å ha kjøpt katta i sekken 3 ganger. Selv om det smerter hardt i en studentlommebok..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av rakkern
    Hei.
    Har etter mye om og med fått TX-P46G10E. Byttet to sonymodeller pga baklystrøbbel.

Bildet på denne er bra, dog noe annerledes enn lcd. Bildet er litt mer "fuzzy" hvis det gir mening? Kan liksom se gassblærene/pixlene lever litt.. Det er mest markant på sd materiale. Mulig det er sånn plasma er? Jeg skal vel klare å leve med det uansett. Hvite scener pulserer også en del, men det virker å avta etter en stund, så jeg håper det går over etterhvert.

OG JIPPI INGEN CLOUDING

Men gleden ble kortvarig også her:evil: . Lyden! Lyden er helt absurd dårlig! Med en gang det blir ambiente basslyder, eller bass generellt, så romler og skrangler hele kassen som den værste rånebil!! Skikkelig skranglekasse! Er det bare jeg som har vært max uheldig igjenn? Eller har andre samma problem? Det er såppass ille at det så vidt duger til vanlig tv titting. Men om de snakker lavt, og jeg må opp på volum 23-25 så skurrer det også her. BD filmer med brumming og dype lyder i bakgrunne er bare å glemme. Høres ut som om noe er løst inni der

Etter å ha returnert 2 tv'er allerede er jeg blitt ganske matt og lei Kan ikke helt fatte og begripe at produkter til 10k+ skal være så elendige? Så det ender nok med at jeg gir meg og må leve med å ha kjøpt katta i sekken 3 ganger. Selv om det smerter hardt i en studentlommebok..
    Man kjøper ikke en flatskjerm for lyden..KUN for bildet....få deg et eller annet anlegg for lyden..som takler BD....og HD lyd....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det er greit nok. Det var planen uansett. Men det burde være bra nok til vanlig tv i alle fall. :-|

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Joda det er greit nok. Det var planen uansett. Men det burde være bra nok til vanlig tv i alle fall. :-|
    Helt enig...min Panasonic er helt OK til vanlig TV...hva forer du Tv'en med?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forer?

Ps3 og BD hvis det er det du mener. Til tvsignal har jeg vanlig analog fra CD. Men skal bestille HD boks. Eller sånn CAM om det er mulig

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Forer?

Ps3 og BD hvis det er det du mener. Til tvsignal har jeg vanlig analog fra CD. Men skal bestille HD boks. Eller sånn CAM om det er mulig
    Da er du jo litt i etterkant av utviklingen...analoge TV signaler er jo bare tull..unnskyld uttrykket...det har nok noe å gjøre med din dårlige lyd...
    tror nok at de som lager moderne flatskjermer ikke akkurat prioriterer at man først og fremst skal bruke den analoge delen...selv om det gjøres i mange deler av verden....men samme hva du gjør så vil,ikke ting bli bar før du kjører lyden gjennom et anlegg...du kan sjekke på CD sine sider om Tv'en din kan brukes på kabelanlegg med CAM....hvis ikke må du ha boks...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du har fått med deg helt hva jeg har skrevet. Problemet er værst med BD filmer. Signalet har ingen ting å si, når det er mekanisk skurr i høytalerne. Det er en dårlig konstruksjon som er problemet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du fått en tv med feil (garantisak)Har samme tv som deg og har ikke dette problemet,konstruksjon virker å være veldig solid på denne tven

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Tror ikke du har fått med deg helt hva jeg har skrevet. Problemet er værst med BD filmer. Signalet har ingen ting å si, når det er mekanisk skurr i høytalerne. Det er en dårlig konstruksjon som er problemet.
    Ok...det du får ut av lyd på BD filmer ved å koble direkte med HDMI til en flatskjerm aner jeg ikke, men det er jo bra med dynamikk på en BD plate.der finnes det jo opptil flere lydspor..kommer vel an på hva du stiller spilleren din til å gi ut av lyd...
    og hva tv'en din tar i mot gjennom HDMI kabelen...det er vel forskjellig fra Tv til Tv...
    det er nok derfor høyttalerene i TV'en din ikke klarer å følge med...DET er ihvertfall EN ting de ikke er konstruert for....
    Så ikke klag på tv'en....jeg ville aldri kjørt en BD spiller rett inn en TV og forventet MYE lyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke pose og sekk for vekslepenger. Grav dypere og invester i skikkelig lyd.

Hvis du vurderer å bytte tredje TV, tror jeg ikke lenger det er produktet som er problemet..

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har du forsøkt å endre på lydsettingene på TVet?
    Om det er som på min (eldre) PX8 kan du velge mellom musikk eller tale, og også noe surround-greier...: Velg tale - da får du best lyd til stemmer. Bra lyd på musikk kan du likevel bare glemme rett ut fra en TV ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •