Dyr TV og Billig Bluray - eller omvendt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dyr TV og Billig Bluray - eller omvendt

Jeg skal kjøpe meg ny TV i størrelse 46-47, og en skikkelig blu-ray spiller. Er usikker på hva jeg skal velge, siden jeg disponerer vel 20k. Skal jeg velge en dyr spiller og heller en middels TV, eller skal jeg gå for en dyr TV og heller sats på en billigere spiller? TV skal brukes til vanlige sendinger via bredbånds-TV, film og sport.

Foreløpig står valgene mellom disse TV-ene, med alternative BD-kombinasjoner i parantes:

Rimelig TV
    Sony 46 W5500 (Pioneer LX 71 eller LX08, Sony BD5000ES, Marantz 7004 eller Denon 2010)
    Philips PFL 47 8404 (med det samme utvalget av BD-spiller)

Dyr TV
    Sharp 46LE705S (Philips BDP9500, Sony 760, etc)
    Samsung UE46 8050 (med tilsvarende BD-spillere)
    En solid 50" plasma (med tilsvarende BD-spillere)

BD-spileren trenger ikke å være så god på CD siden jeg har en fantastisk CD-spiller, men jeg søker primært optimal bildekvalitet.

Og hvis noen har tips til en bra sub som har gode egenskaper på både musikk og film, blir jeg veldig takknemlig.

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel uansett ikke hjelpe med en fantastisk spiller hvis tv'en er møkk. :-? Jeg ville valgt en så bra tv som mulig. Ulempen med billige spillere går vel mye på hastighet og funksjoner. Tror ikke det skal være så mye å hente på bildet der som på tv'en.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for samsung 50ps850'en.. koster rundt 12k på netonnet.no, eller Panasonic's 50V10 på expert for 15999,- på tilbud (dette er nok de beste skjermene på markede i pris klassen, om du ikke er heldig og finner en kuro skjerm da..)..da kan du jo også kjøpe en god blu ray spiller, som f.eks pioneer bdp-lx52 som koster rundt 4500,-

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyr skjerm!!! Det ville jeg valgt.

/s

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar

Da blir det nok valget at jeg tar og legger mest penger i TV og heller satser på en rimeligere BD.

Mange anbefaler Plasma, men hva vil dere anbefale mellom:
    Panasoniv 50V10
    Samsung PS50 855
    Samsung UE 8050
    Sharp 46LE705S

Eller om det finnes andre gode forslag?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg så mye som mulig i TVen og tenk på en av de nye spillerne til Sony, som er rett rundt hjørnet... Det er kjappe og brukervennlige spillere til en fornuftig penge.

Siden du har CD-spiller trenger du ikke tenke på analogdelen i blurayspillern. Regner med du har forsterker/reciever med HDMI? Har du ikke det bør du faktisk legge litt penger i blurayspillern og tenke på å erstatte cdspilleren.

Skal du bruke spilleren til DVD bør du kanskje vurdere en spiller til minimum 5000. Da får du med bedre bildeprosessor som gjør DVDene brukbare på en såppas stor TV du tenker på.

Anbefaler deg å lese litt rundt på forumet om de forskjellige spillerne, for deretter dra på bytur og teste litt forskjellig.

Uansett hvlike valg du tar, så vil TVen avgjøre bildekvaliteten med avspilling av bluray. Velger du legge ekstra penger i bluraymaskin er det for bedre analog lyd, bildeprosessering av DVD og byggekvalitet. (samt det som er vesentlig med denne hobbyen; eierglede)

Lykke til :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig TV og Billig BD-spiller. Da har du mange kr til overs å kjøpe filmer for. Jeg har LG 50PS8000 og LG BD370. 11.500kr. Det er kjempebra på BD, DVD, film, TV og PC. Det finnes sikkert bedre TV'er, men hvor mye må du legge i for å få en litt bedre? BD-spilleren er kjapp og gir bra lyd og bilde hos meg ihvertfall.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 50V10 og Pioneer BDP-320.

Da får du knallbra bilde fra både Blu-ray og DVD :-D

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banesa
    Da blir det nok valget at jeg tar og legger mest penger i TV og heller satser på en rimeligere BD.

Mange anbefaler Plasma, men hva vil dere anbefale mellom:
    Panasoniv 50V10
    Samsung PS50 855
    Samsung UE 8050
    Sharp 46LE705S

Eller om det finnes andre gode forslag?
    Sharpen og UE8050 trenger du ikke, velg plasma til ditt bruk.. (blu ray, fotball og tv)..Av V10'en og 855'en så har 855'en slått V10'en i test.. Har ikke sett samsungen selv, men bare panasonicen, og ble vell mildt sakt stor imponert.
    Gå for en god blu ray, Pioneer BDP-LX52... Da får du nok mye igjen for pengene..eller du kan vente og se hva som kommer på markede i løpe av våren...mange nye modeller, både tv'er og blu ray spillere, og selfølgelig, prisene vil synke, om du ikke vil ha av de nye, så vil uansett prisen falle på de "gamle" ... om du har ro nok i baken til det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •