QPvision og DVI problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QPvision og DVI problemer

Har en QPvision 42" plasma med Scart, Component, DVI som jeg kjøpte for 4-5 år siden. HD-ready.. Ikke Full HD.

Har en HDMI -> DVI kabel, men ikke F om jeg får noe bilde fra DVD spilleren fra HDMI.

Jeg fikk også i hus en BlueRay spiller BHD8866 og der er det samme.. HDMI kommer ingen bilde.

Er det mulig å kjøre HDMI -> DVI på denne måten eller kan det være feil type kabel?

Er det mulig å firmware oppgradere tv`er? Har kjørt noe pc på DVI tidligere, men da hadde jeg jo DVI skjermkort.. ikke HDMI, men trodde HDMI bare var DVI med lyd?

EDIT!!.. Etter å lest litt rundt så lurer jeg på om min tv har HDCP inngang på DVI`n?.. At både DVD spilleren og BlueRay spilleren ikke har HDCP signal.

What is HDCP?

HDCP stands for High-Bandwidth Digital Content Protection and was developed by Intel Corporation. It's nothing more than a security feature requiring compatibility between the sender and receiver, like HD cable set-top box and the TV. By compatibility, I mean HDCP technology built into both devices.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    mulig det er som du skriver: at dvi-inngangen ikke har støtte for hdcp. Er ikke (relativt sett) så mange apparat med dvi-inngang som har det etter hva jeg har forstått. annerledes med hdmi-kontakt, da det er et krav om støtte for hdcp. For dvi er det valgfritt....men uansett: sjekket innstillingene på spillerne? Testet på andre tv? kan jo være en plass å starte

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •