Vanlig TV-oppløsning (SD/576i) suger på HDTV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vanlig TV-oppløsning (SD/576i) suger på HDTV?

Har lyst til å se film i HD i sofakroken så vurderer å gå til anskaffelse av en plasma TV, men når jeg har vært i butikken så synes jeg vanlig TV ser så dårlig ut. Og tross alt så bruker jeg jo TVen mest til vanlig TV-titting. Finnes det noen måter å fikse dette problemet på?

1. Kan man for eksempel vise vanlig TV i en ikke oppskalert firkant midt på HDTVen, altså med svarte felter både til venstre og til høyre, og over og under TV-bildet? Dermed slippe den prosesseringen som tydeligvis gjøres og som grøter til bildet noe aldeles fryktelig?

2. Kan man, hvis dette ikke går, stille inn dekoder (jeg har Canal Digital sin HD PVR 102 CT) eller TV på en måte som gir et klarest mulig bilde?

3. Hva er best av HD Ready og Full HD til å vise vanlig TV? I butikken synes jeg vanlig TV så bedre ut på HD Ready TVen (Begge var 42 tommer Panasonic plasma). Klarere bilde, ikke så grøtete som på Full HD TVen. Samtidig så jeg jo pikslene lett på HD Ready TVen, og ikke i det hele tatt på Full HD TVen.

Jeg sitter bare to meter fra TVen hjemme, så dette med pikslene er relevant for meg. Dessuten vet jeg fra dataskjermen at jeg lett ser forskjell på 720p og 1080p når jeg ser film. Hadde altså vært mest praktisk om jeg hadde fått til at en Full HD TV viste like bra vanlig TV (SD/576i) som en HD Ready TV.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takk for dette spørsmålet.
    Og her kommer mitt svar.

Akkurat nå klokken 12:55 sitter jeg og venter på en kurér som skal komme å hente mitt LG 50" plasma tv. (50PS8000).
    TV-et kom mandag ettermiddag, ble pakket opp og koblet til.
    Jeg og min kone fikk nesten hakeslepp når vi så kvaliteten på vanlig SD-materiale.
    Vi testet noen blu-ray, så litt HD-kanaler, og tv-en var super den.
    SD-materialet, og vi ble skuffet skuffet skuffet. Særlig på tv-signaler.
    Brukte hele kvelden på å tune, justere og teste tven. Det endte med at den ble pent pakket ned i esken igjen.
    Så nå blir hele pakken hentet innenfor de neste 2 timene.

Men hva "kommer jeg fra"?
    Jo. For 3.5 år siden spanderte jeg på meg en 42" Panasonic Plasma HD-Ready.
    (TH-42PV60)
    Har vært VELDIG, (og er fortsatt VELDIG), fornøyd med den tv-en.
    HD-materiale gnistrer på skjermen. SD-sendinger og materialet er veldig godt på den skjermen.
    Kjøpte LG-en for at nå skulle vi opp til full-HD, og gode greier.
    Men nei, så lett var det ikke.

For oss virker det nærmest som om LG har tenkt:
    Vi satster alle kortene på HD, for SD er jo bare så ut.
    Men som du beskriver, så ser vi HD og film kanskje 2 ganger i uken. En HD-kanal i ny og ne (vi har kun 2 HD-kanaler).
    Så hovedbruken at fjernsynet er vanlig tv og dvd-er for barna.

Dermed var vi ikke villig til å spandere pengene på LG-en og gå ned i SD-kvalitet. Vi hadde jo håpet den skulle holde stand.
    Samtidig er vi fornøyd med at våres HD-Ready holder seg godt. Og jeg må ærlig si. Kunne knapt se forskjellen fra HD-Ready og Full-HD på Blu-Ray.

Men den nedgraderingen det var i kvalitet fra Panasonic til LG, var rett og slett skuffende.

LG-apparatet har fått gode testresultater.
    Se bare på linken her hvor mange "utmerkelser" det har fått.
    Det er jo på Full HD. Men på SD er jo tv-en rimelig dårlig.

Om det ikke nå var for at det var pakket ned, ville jeg tatt noen bilder og vist forskjellen.

Hva er fremtiden min så?
    Vårt Panasonic blir stående i stuen til vi kjøper et godt Panasonic 3D-tv.
    Det vil si. Vi har nå våres tillit til Panasonic og deres skjermer.
    Vi sparer opp litt mere penger og kjøper en kvalitetsmodell fra Panasonic.

Vi ser nå gevinsten i å ha brukt mange penger på våres Panasonic for 3.5 år siden. Og når vi så skal investere igjen, vil vi følge samme løype. Kvalitet og opp i pris, for å få noe som duge.

Så en konklusjon må bli noe slikt som at man bør ligge en del penger i apparatet for at det skal tilfredsstille på alle områder.
    Det har vi lært nå.

Hvor blir det budfirmaet av?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tlindaas
    Har lyst til å se film i HD i sofakroken så vurderer å gå til anskaffelse av en plasma TV, men når jeg har vært i butikken så synes jeg vanlig TV ser så dårlig ut. Og tross alt så bruker jeg jo TVen mest til vanlig TV-titting. Finnes det noen måter å fikse dette problemet på?

1. Kan man for eksempel vise vanlig TV i en ikke oppskalert firkant midt på HDTVen, altså med svarte felter både til venstre og til høyre, og over og under TV-bildet? Dermed slippe den prosesseringen som tydeligvis gjøres og som grøter til bildet noe aldeles fryktelig?

2. Kan man, hvis dette ikke går, stille inn dekoder (jeg har Canal Digital sin HD PVR 102 CT) eller TV på en måte som gir et klarest mulig bilde?

3. Hva er best av HD Ready og Full HD til å vise vanlig TV? I butikken synes jeg vanlig TV så bedre ut på HD Ready TVen (Begge var Panasonic plasma). Klarere bilde, ikke så grøtete som på Full HD TVen. Samtidig så jeg jo pikslene lett på HD Ready TVen, og ikke i det hele tatt på Full HD TVen.

Jeg sitter bare to meter fra TVen hjemme, så dette med pikslene er relevant for meg. Dessuten vet jeg fra dataskjermen at jeg lett ser forskjell på 720p og 1080p når jeg ser film. Hadde altså vært mest praktisk om jeg hadde fått til at en Full HD TV viste like bra vanlig TV (SD/576i) som en HD Ready TV.
    Jeg er strålende fornøyd med alle mine bilder på alle mine platformer...alt avhengig av hva slags opprinnelse de har. såklart...gamle serier ala Derrick lader jo noget tilbake at ønske...
    Har plasma og sitter også bare 2 meter fra tv'en...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LG 50PS8000 og gikk fra en Samsung LE40-ett-eller-annet og forskjellen på SD ut ifra esken var merkbar. Samsungen var spesielt god på dårlig signal og dårlig kvalitet på TV-kanaler. Dét er ikke LG'en, men jeg ser sjelden på TV i SD. Av og til så gjør jeg det og jeg synes ikke at det er så dårlig nå som det var da jeg pakka den opp, men det er sikkert tilvenning. Det er dessuten stor forskjell på kanalene. Noen SD-kanaler er meget dårlige mens andre er meget bra. For meg spiller dette mindre rolle siden jeg først og fremst vil ha bra bilde på film. De seriene jeg følger med på er på kanaler der jeg synes at kvaliteten er mer enn bra nok. Jeg har vanlig HD-dekoder fra CD og bruker THX-innstillingen. Jeg ser mer SD-TV enn film og HD-TV, men er veldig godt fornøyd med TV'en. Kanskje fordi jeg innser at TV'en er billig og derfor klarer å leve med svakhetene uten å irritere meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Takk for dette spørsmålet.
    Og her kommer mitt svar.

Akkurat nå klokken 12:55 sitter jeg og venter på en kurér som skal komme å hente mitt LG 50" plasma tv. (50PS8000).
    TV-et kom mandag ettermiddag, ble pakket opp og koblet til.
    Jeg og min kone fikk nesten hakeslepp når vi så kvaliteten på vanlig SD-materiale.
    Vi testet noen blu-ray, så litt HD-kanaler, og tv-en var super den.
    SD-materialet, og vi ble skuffet skuffet skuffet. Særlig på tv-signaler.
    Brukte hele kvelden på å tune, justere og teste tven. Det endte med at den ble pent pakket ned i esken igjen.
    Så nå blir hele pakken hentet innenfor de neste 2 timene.

Men hva "kommer jeg fra"?
    Jo. For 3.5 år siden spanderte jeg på meg en 42" Panasonic Plasma HD-Ready.
    (TH-42PV60)
    Har vært VELDIG, (og er fortsatt VELDIG), fornøyd med den tv-en.
    HD-materiale gnistrer på skjermen. SD-sendinger og materialet er veldig godt på den skjermen.
    Kjøpte LG-en for at nå skulle vi opp til full-HD, og gode greier.
    Men nei, så lett var det ikke.

For oss virker det nærmest som om LG har tenkt:
    Vi satster alle kortene på HD, for SD er jo bare så ut.
    Men som du beskriver, så ser vi HD og film kanskje 2 ganger i uken. En HD-kanal i ny og ne (vi har kun 2 HD-kanaler).
    Så hovedbruken at fjernsynet er vanlig tv og dvd-er for barna.

Dermed var vi ikke villig til å spandere pengene på LG-en og gå ned i SD-kvalitet. Vi hadde jo håpet den skulle holde stand.
    Samtidig er vi fornøyd med at våres HD-Ready holder seg godt. Og jeg må ærlig si. Kunne knapt se forskjellen fra HD-Ready og Full-HD på Blu-Ray.

Men den nedgraderingen det var i kvalitet fra Panasonic til LG, var rett og slett skuffende.

LG-apparatet har fått gode testresultater.
    Se bare på linken her hvor mange "utmerkelser" det har fått.
    Det er jo på Full HD. Men på SD er jo tv-en rimelig dårlig.

Om det ikke nå var for at det var pakket ned, ville jeg tatt noen bilder og vist forskjellen.

Hva er fremtiden min så?
    Vårt Panasonic blir stående i stuen til vi kjøper et godt Panasonic 3D-tv.
    Det vil si. Vi har nå våres tillit til Panasonic og deres skjermer.
    Vi sparer opp litt mere penger og kjøper en kvalitetsmodell fra Panasonic.

Vi ser nå gevinsten i å ha brukt mange penger på våres Panasonic for 3.5 år siden. Og når vi så skal investere igjen, vil vi følge samme løype. Kvalitet og opp i pris, for å få noe som duge.

Så en konklusjon må bli noe slikt som at man bør ligge en del penger i apparatet for at det skal tilfredsstille på alle områder.
    Det har vi lært nå.

Hvor blir det budfirmaet av?
    Jeg er litt uenig... Kjøpte en PQ3000 fra LG og bildene var skarpere på den enn Panasonic x-10 som jeg byttet inn i. Grunnen til bytte var at jeg ikke likte fargene på LGn. Denne LGn var jo ikke full HD men leverte mye skarpere bilde enn Panasonic. Synes ikke denne Panasonic HD-klare tvn er noe særlig men er summert er jeg mest fornøyd med den til tross for heng i bildene, nesten tilsvarende LCD.

Utover dette må jeg nesten tilføye at jeg ikke vet om det finnes noen bedre tv til samme pris på markedet. Ville kanskje lukte litt på Samsung sine plasmaer som jeg har hørt skal være bra på SD-materialet.

Ville vært gøy og hørt om noen har sammenlignet Samsung PS42B435 med feks LG og Panasonic.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at noen tver har "dårligere" bilde på SD signaler har ikke noe med om et tv klarer 720p eller 1080p. Det er bildebehandlings programmvaren i tv som bestemmer hvordan resultatet blir mer eller mindre...

Skal du ha et tv i 50" eller større og ser på HD matriale så er et tv med full HD altså 1080p en klar fordel...ville aldri valgt 720p på en så stor skjerm.

Plasma skjermer er generelt snillere på SD bilder, mye pga at plasma grøter til bildet mer en en LCD gjør hvor bildet blir somregel mye skarpere..både på godt og ondt.

Har hatt LCD i alle år men etter å ha lest bla i denne tråden http://avforum.no/forum/tv-apparater...1-satse-8.html
    så ble det klart at dette er et tv som er så billig og har det en trenger til å få et bra bilde.

Har RiksTv og jeg er MEGET overasket hvor bra bildet er på SD, noen ganger så tror jeg det er i HD til tider...MEGET bra! Men selvf om det sendes noe gammelt møl i dårlig kvalitet uansett hvor bra tv du har så vil jo bildet bli så som så....spesielt om du har en stor skjerm.

Tver som er på utstilling i butikker skal du være mildt sakt jævlig kritisk til...spesielt på mange Elkjøp butikker hvor dem stiller og manipulerer bilder for å lede deg til kjøp av tver Elkjøp er best tjent med at du kjøper.

Mange tver er også stilt til såkalt "butikkmodus" hvor kontrast osv er stillt helt på tryne....så obs obs!

Tv som jeg kjøpte og som jeg linket til tråden om over her slik heter Samsung B551 og er en 50" plasma til 8000kr...koster nærmere 13.000kr på Elkjøp....

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg er strålende fornøyd med alle mine bilder på alle mine platformer...alt avhengig av hva slags opprinnelse de har. såklart...gamle serier ala Derrick lader jo noget tilbake at ønske...
    Har plasma og sitter også bare 2 meter fra tv'en...
    Men det er jo fordi du har en strålende Panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Grunnen til at noen tver har "dårligere" bilde på SD signaler har ikke noe med om et tv klarer 720p eller 1080p. Det er bildebehandlings programmvaren i tv som bestemmer hvordan resultatet blir mer eller mindre...

[...]

Mange tver er også stilt til såkalt "butikkmodus" hvor kontrast osv er stillt helt på tryne....så obs obs!
    Programvaren i TVen og dekoderboksen er helt sikkert viktig når det skal skaleres. Men betyr det ikke også noe hvor mye noe skaleres – man må jo skalere mer når man skal omgjøre 576i til 1080p enn når man skal omgjøre 576i til 720p.

Med den lille erfaringen jeg har med skaleringsproblemet, virker det som dette er det viktigste. Sammen med butikkmannen stilte vi inn kontrast og lysstyrke på TVene, begge 42 tommer, slik at de så identiske ut. Full HD TVen var dobbelt så dyr som HD Ready TVen (og burde dermed ha like bra eller bedre prosessering), men gav i praksis et mer grøtete bilde enn HD Ready TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om noen HD TVer kan vise bare et normalt lite TV-bilde midt på den store skjermen slik det er beskrevet over?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvor du har sett på tv og hvilket system de bruker for å få bilde på alle tv'ene, men jeg tipper på at det blir vesentlig bedre hjemme hos deg.
    Sitter selv og ser på en Samsung 46" og Canal digital hd-pvr og synes vanlig sd signal er mye bedre enn det var i butikken og mer en godt nok.
    Vi hadde før dette en 32" phillips crt som i sin tid kostet over 20 laken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om noen HD TVer kan vise bare et normalt lite TV-bilde midt på den store skjermen slik det er beskrevet over?
    Tror det er svært få tver du kan få lite bilde midt på skjermen på. Har faktisk ikke sett en slik funksjon på noen tver.

Når det er sagt tror jeg det er hipp som happ om du velger hdtv eller ikke. Det er ikke stor forskjell på dagens tv'er. Bruk heller med tid på å finne ut hvilken teknologi du liker best (plasma, lcd, led).

Tror du blir generelt mest fornøyd med plasma. Om du ser lite sport og ikke trenger sylskarpe bilder ved bevegelse kan lcd/led være tingen. Synes lcd/led gir skarpere bilde dersom bildene ikke er i bevegelse som nyhetsopplesere osv. Selv er jeg plasmafans men synes de nye led-tvene også ser bra ut. Man må "gi og ta" på forskjellige steder.

Selv synes jeg hd-tv er oppskrytt og siden de fleste sendinger går i sd er jeg ikke i tvil om hva jeg ville brukt penger på. Hd-sendinger på hd-readytv gir vanligvis veldig bra bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Samsung PS50B551 blir SD sendinger på f.eks vanlig Discovery smalere en selve tv`èn er, dette fører til IR hvis man ser lenge på en slik kanal siden siste biten av tv bildet altid er svart, noen måte og fikse dette på?

På f.eks TV2 er bildet også slik på visse programmer mens når det er reklamepause går bildet over hele tv`en igjen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhengig av hvilken dekoder du har så trykker du på en knapp på fjernkontrollen og velger TV-bilde. På vanlig HD så er den nederst til høyre og heter HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Avhengig av hvilken dekoder du har så trykker du på en knapp på fjernkontrollen og velger TV-bilde. På vanlig HD så er den nederst til høyre og heter HD.
    Har canal digital hd-pvr dekoder, har prøvd diverse instillinger på den men det er fremdeles ikke fullt bilde på noen SD sendinger f.eks på Discovery er det smalt bilde hele tiden.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av xx-treme
    Har canal digital hd-pvr dekoder, har prøvd diverse instillinger på den men det er fremdeles ikke fullt bilde på noen SD sendinger f.eks på Discovery er det smalt bilde hele tiden.
    Det er fordi de er spilt inn i 4:3....avhenhig av hva du setter din TV og dekoder på, så kan du på noen kanaler få dratt ut bildet, men proporsjoner blir jo helt ko-ko...Hvis jeg setter min TV på 4:3 så blir bildet bredt når det sendes i 16:9....min har valg som Auto og eller 16:9....Min Viasat HDPVR kan stilles slik at den gir ordentlig 4:3 når det sendes....men tror at f. eks Viasat 4 drar ut alt ved snding....dvs ikke noe system i galskapen :-)))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programvaren i TVen og dekoderboksen er helt sikkert viktig når det skal skaleres. Men betyr det ikke også noe hvor mye noe skaleres – man må jo skalere mer når man skal omgjøre 576i til 1080p enn når man skal omgjøre 576i til 720p.
    Det burde ikke gjøre det. For veldig mange konstruksjoner (kanskje ikke de dyreste og mest eksotiske) så er det bare snakk om et filter som multipliserer nabopixler med en tabell, summerer dem og produserer en og en pixel ut.

Det beste rådet mot dårlig bilde fra SD-innhold på HD-tv er nok å:
    1. Kjøpe en god tv
    2. Kjøpe en liten tv og/eller øke avstanden

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg burde ta en tur til i butikken og heller sammenligne en bra Full HD TV og en dårlig HD Ready TV (bra/dårlig når det gjelder det å vise SD altså). Det kan jo være det var tilfeldig at det var HD Ready TVen som "vant" når jeg sjekket dette forrige gang.

Er det noen tips til hvilke modeller jeg i såfall burde kikke på? Bor i Oslo og kan gå i hvilken som helst butikk, egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xx-treme
    Discovery kjører et temmelig sært bildeformat. Programbildet er videre enn 16:9 og de plasserer logoen utenfor bildet, så selve sendingen er riktig 16:9.

Mulig dette er gjort for å gi reklamene mer punsj, for den går ut i normal 16:9 hvor bildet dekker hele flaten, når reklamepausene kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du en skikkelig tv og har en digital dekoder er det ingen problem med SD sendinger. Der er med TV som med mange andre ting, kvalitet koster.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg burde ta en tur til i butikken og heller sammenligne en bra Full HD TV og en dårlig HD Ready TV (bra/dårlig når det gjelder det å vise SD altså). Det kan jo være det var tilfeldig at det var HD Ready TVen som "vant" når jeg sjekket dette forrige gang.

Er det noen tips til hvilke modeller jeg i såfall burde kikke på? Bor i Oslo og kan gå i hvilken som helst butikk, egentlig.
    Godt mulig du vil slite med å finne et TV som viser SD-kilder bedre enn ditt PV-60!
    Men ta en titt på Panasonic X10 (HD-Ready) og G10 (Full HD). G10 har rykte på seg for å være ett av Full HD TVene som klarer å oppskalere SD relativt bra. Begge disse er 2009-modeller.
    Vær OBS på at 2010-modellene snart er ute i butikkene. Da heter de oppgraderte modellene X20 og G20.
    Lykke til!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •