Hjelp, kjøpte plasma demo tv med innbrenning lx5090

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Hjelp, kjøpte plasma demo tv med innbrenning lx5090

Hallo

Her er saken: jeg (som mangen andre) har lenge gått å siklet etter pioneer sin siste toppmodell lx 5090. men så gikk tiden og de sluttet å produsere og markedet ble etter hvert tomt. men her for ca 2 mnd siden spaserte eg inn i en av de lokale elektronikk kjedene og der hang det en på veggen. tv var slått av og hang for seg selv, altså ikke tilkoblet det felles tv systemet som de har i butikkene sine. rev fått i en selger og spurte om det skulle selges, det skulle nok gå bra sa han. det var en blueray spiller tilkoblet og fikk sett et par min av max manus for eg sa, eg tar det med full garanti og bytte rett.

Kom meg hjem og fikk hengt det på veggen og det var da jeg så det for første gang, tv har hadde to vertikale strekker ca 1.5 cm tykke ned over skjermen på venstre side(se bilder) som kom frem i lyse/grå bilder:cry:

Søkte meg litt rundt på nettet om mulige løsninger og fant ut at la bilde stå med snø over natten med høy kontrast skulle hjelpe og gjorde det et par ganger, og det kom seg gjerne litt.
    kontaktet så selger og han igjen pioneer og fikk tilsendt en dvd som skulle hjelpe. den har jeg nå kjørt i en ca 14 dager, på det lengste 6 døgn sammenhengende, og på natten utenom. det og hjalp vel gjerne litt, men innbrenningen er der forsatt. gjerne ikke så tydelig som den en gang var men forsatt ganske tydelig i rette omgivelser som f.eks vinter OL der det er mye lyse bilder. men kan ta et annet eksempel, min samboer og noen kompiser la ikke merke til de før jeg gikk bort å pekte på de.

snakket med selger igjen i dag ang da pris, jeg betalt 18000 for tv med vegg feste i butikken da jeg trodde alt var flott og fint. jeg gav han et bud i dag på 5000, men han skulle ha 15000. aldri i livet sa jeg, ikke mer en 10000. da kom han med et motbud på 12000. og der stoppet det for i dag iallefall, jeg sa jeg fikk tenke på det. det er her jeg trenger hjelp, se på bildene og skriv gjerne hva ville du gitt? jeg har også mulighet til å retunere tven og få pengene tilbake. men er ganske pioneer fan og at tv har nå stått der i ca 2 mnd så har litt lyst til å beholde det. men ikke for en hver pris. da tar eg de 18000 og kjøper et annet tv.
    Vedlegg 61958
    Vedlegg 61959

bildene er tatt i dag, det er fra rense cden til pioneer. her er innbrenningene på sitt mest tydligste. en fra topp tilbunn og en liten stripe nesten helt til venstre. bare legge med her på slutten at jeg så en blue ray på tven for en uke siden og la vel merke til innbrennigen ca 3 ganger i løpet av hele filmen.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde returnert tv'n og fått tilbake de 18.000,-
    Panasonic kommer med nye modeller nå som skal være vel så bra som pioneer sine toppmodeller.
    (panasonic har kjøpt opp plasma-teknologien til pioneer etter at de la ned sin plasmaproduksjon.)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...es-mandag.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer mest sansynelig alltid til å irritere deg over det der. Jeg villa iallfall kjøpt en annen tv. Hvis det ikke går vekk vil jeg gå så langt som å si at tv en er ødlagt. Tror du får en vell så bra opplevelse med en "dårligere" tv..
    Det er ialfall min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Jeg hadde returnert tv'n og fått tilbake de 18.000,-
    Panasonic kommer med nye modeller nå som skal være vel så bra som pioneer sine toppmodeller.
    (panasonic har kjøpt opp plasma-teknologien til pioneer etter at de la ned sin plasmaproduksjon.)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...es-mandag.html
    oki, høres spennede ut får lese meg opp litt opp the world wide web

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Syns du allerede i utgangspunktet ga en temmelig drøy pris for en demo-TV!
    Men var jo gunstig at du fikk full garanti og returett i det minste.
    Kjenner meg litt igjen i deg og da er jeg redd for at innbrenningen kommer til å plage deg så lenge du ser (antydning til) den!?
    Tror imidlertid at Pioneer sin PDP+ garanti skal strekke seg langt for å utbedre problemet!
    Så om du klarer å presse prisen et lite knepp til ender du muligens opp med en deal som er til å leve med / holde ut...
    En annen side er jo at du har lagt en bra sum i potten til TV og spranget opp til andre kanonbra TV-er ikke er så enormt! Muligens klarer du å forhandle deg til en ok pris på et annet merke der du har kjøpt Pioneeren, som et slags plaster på såret?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Du kommer mest sansynelig alltid til å irritere deg over det der. Jeg villa iallfall kjøpt en annen tv. Hvis det ikke går vekk vil jeg gå så langt som å si at tv en er ødlagt. Tror du får en vell så bra opplevelse med en "dårligere" tv..
    Det er ialfall min mening.
    sier meg enig med den, har nå prøvd et par uker nå fjerne det men, det forsvinner ikke, blir sikkert bedre med tiden. men frister å levere det tilbake. noen som har noen tips til tv i denne pris klassen, har sikkert mulighet til å spytte i et par tusen til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Hei!
    Syns du allerede i utgangspunktet ga en temmelig drøy pris for en demo-TV!
    Men var jo gunstig at du fikk full garanti og returett i det minste.
    Kjenner meg litt igjen i deg og da er jeg redd for at innbrenningen kommer til å plage deg så lenge du ser (antydning til) den!?
    Tror imidlertid at Pioneer sin PDP+ garanti skal strekke seg langt for å utbedre problemet!
    Så om du klarer å presse prisen et lite knepp til ender du muligens opp med en deal som er til å leve med / holde ut...
    En annen side er jo at du har lagt en bra sum i potten til TV og spranget opp til andre kanonbra TV-er ikke er så enormt! Muligens klarer du å forhandle deg til en ok pris på et annet merke der du har kjøpt Pioneeren, som et slags plaster på såret?

tenker litt det samme som deg, for eg en god deal, så er jeg "fornøyd". men det å kjøpe nytt tv der tror jeg utgår, sett litt på samsung sin 55" 7050 tror jeg den heter. den er 4000 dyrere der en på billigste nettbutikk.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, 12k er vell en ok pris.. Som regel så forsvinner jo IR litt og litt på nyere tv'er.. Er det ikke renseprogram i den? ... Vet ikke om det er så mye bedre tv'er på markede, selv om du legger i både 5 og 10 tusen til... Jeg hadde samme problem på min 427xa ... og ingen andre la merke til det før jeg pekte på det..og det kom fram på lys bakgrunn og når jeg så fotball...
    (sola på banen, da vistes det) ...men jeg glemte det av... For de er jo ikke så synlig under vanlig tv titting som det er på bildene du har lagt inn...og om 1mnd eller 2 så har du det IKKE i hodet lengere når du ser tv Men si til selger, du tar den for 10k. Ditt høyeste bud, ellers kan han komme og hente tv'n ... så bestiller du deg heller bare en ny krp-500m fra statene, med frakt og moms for ca. 15.000,- ..levert på døra di av dhl.. I will guide you om det er et altærnativ...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du burde gå for en annen tv eller evt. stå fast for dine 10k. Om du så bestemmer deg for å selge det og det enda er der. Så vil det / har det sunket godt i verdi.. Jeg ville aldri kjøpt en TV med noen som helst form for innbrening på..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RETUR er det eneste rette i dette tilfellet!! BASTA

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

retur

Takker for alles menninger og alle virker ganske bestemte på at retur er det beste, da tror jeg at jeg stoler på dere og leverer det tilbake8)
    får hente ut gamle pio 407xa fra soverommet til en verdig erstatter er funnet.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg stått i dine sko ville disse innbrenningene plaget meg så lenge tven har vært påslått. Ville byttet den inn og tatt pengene tilbake, så enkelt er det.

Så finner du deg en ny Philips 9000 modell og henger på veggen din

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg og ville byttet tv'en... :?

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en demo Pioneer 5080XA på elkjøp med innbrenning. Den fikk jeg byttet i en splitter ny TV av samme modell. Du kan jo høre om de ikke kan oppdrive en ny TV til deg. De har sikkert en stående en eller annen plass hvis det er en stor kjede du handlet fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question ordner seg (håper jeg)

tven er nå retunert og kjøpet er hevet. surfet litt på nettet i går og fant et demo tv(5090) på en av våres store internett forhandelere. samme pris, så får håpe den er i god stand. den er nå iallefall bestilt, håper det løser seg nå8)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andre84
    tven er nå retunert og kjøpet er hevet. surfet litt på nettet i går og fant et demo tv(5090) på en av våres store internett forhandelere. samme pris, så får håpe den er i god stand. den er nå iallefall bestilt, håper det løser seg nå8)
    Den fra komplett til 17,990,- ...er ikke det mye og betale for en demo tv egentlig, disse kostet da bare rundt 20k når de ble solgt på slutten?cvMen det er klart, de kan jo holde prisen oppe på demo modell, med tanke på at de er umulige
    og få taki, og de som vil ha en slik, ja, de tar den...
    Selv måtte jeg bestille en krp-600m fra statene, umulig og oppdrive, men dog noe bedre pris da.. betalte i underkant av 25.000,- ferdig levert på dør, og momset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Den fra komplett til 17,990,- ...er ikke det mye og betale for en demo tv egentlig, disse kostet da bare rundt 20k når de ble solgt på slutten?cvMen det er klart, de kan jo holde prisen oppe på demo modell, med tanke på at de er umulige
    og få taki, og de som vil ha en slik, ja, de tar den...
    Selv måtte jeg bestille en krp-600m fra statene, umulig og oppdrive, men dog noe bedre pris da.. betalte i underkant av 25.000,- ferdig levert på dør, og momset...
    fant den på komplett ja. det er nok litt i det meste laget, men det er ikke sikkert at det har hvert "demo" tv, kan være reparert, skadet embalasje, retunert osv. ikke vet jeg og ikke han eg snakket med på komplett heller. men er det i dårlig stand går det i retur. men uansett er det tomt så er det tomt. får bli min "straff" siden jeg var for seint ute:? satser på at det er i god stand. har hatt lyst på 5090 siden den kom omtrent, så er nok litt overivrig, pluss at den passer rett inn med tanke på vegg feste, kabling osv. ikke at det ikke er noen heksekunst å fikse, men men.
    høres ikke dumt med import da, hvordan stiller du med tanke på garanti osv. da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et sitat hentet fra trustedreviews vedrørende de nye Panasonic plasmaene:
    "One improvement is a completely new filter that replaces the toughened glass filter used on previous Panasonic TVs. The new filter, while less able to resist hammer blows, eliminates distracting internal reflections (as there are fewer layers of glass) and incorporates a horizontal light filter that absorbs ambient light, helping to make the surface of the panel look truly black rather than grey. New phosphors, discharge gases, and a redesigned cell structure also help things along but again details were thin. Suffice to say, though, that these are exceptional TVs that could well prove to be the new gold standard, even surpassing the Kuro range."

og disse koster mindre enn Kuro også...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp Kongsberg har en 50" 5090 hengene på veggen sin. Mulig de har fler på lager. Den stod å viste vanlige tv signaler. (NRK HD). Tittet litt på den å la ikke merke til noen umiddelbare feil ved bilde. Men kan selvfølgelig tenkes at det er en innbrenning bak NRK logo'en. Avhengig av hvor lenge den har stått på den kanalen. De andre gangene jeg har vært innom har de somregel vist Discovery HD osv.

Edit : Ser jo du bor et stykke unna dog. Så da er det kanskje ett fett

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andre84
    fant den på komplett ja. det er nok litt i det meste laget, men det er ikke sikkert at det har hvert "demo" tv, kan være reparert, skadet embalasje, retunert osv. ikke vet jeg og ikke han eg snakket med på komplett heller. men er det i dårlig stand går det i retur. men uansett er det tomt så er det tomt. får bli min "straff" siden jeg var for seint ute:? satser på at det er i god stand. har hatt lyst på 5090 siden den kom omtrent, så er nok litt overivrig, pluss at den passer rett inn med tanke på vegg feste, kabling osv. ikke at det ikke er noen heksekunst å fikse, men men.
    høres ikke dumt med import da, hvordan stiller du med tanke på garanti osv. da?
    Vell, det er jo 1års garanti fra statene da.. Og under frakt så er den forsikret..
    Og om noen skulle skje, så, jeg for min del, får bestille deler og fikse selv... Og det er forsåvidt billig, så lenge det ikke er panelet som plutselig sprekker..
    Men uansett, når du får en krp-600m til UNDER 25.000,- ny, så tenker du ikke så mye på garantien, bare krysser fingrene heller ... Du får håpe denne tv'n er i bra stand da

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •