Hjelp, kjøpte plasma demo tv med innbrenning lx5090 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Her er et sitat hentet fra trustedreviews vedrørende de nye Panasonic plasmaene:
    "One improvement is a completely new filter that replaces the toughened glass filter used on previous Panasonic TVs. The new filter, while less able to resist hammer blows, eliminates distracting internal reflections (as there are fewer layers of glass) and incorporates a horizontal light filter that absorbs ambient light, helping to make the surface of the panel look truly black rather than grey. New phosphors, discharge gases, and a redesigned cell structure also help things along but again details were thin. Suffice to say, though, that these are exceptional TVs that could well prove to be the new gold standard, even surpassing the Kuro range."

og disse koster mindre enn Kuro også...
    Det er vell ennå ikke bekreftet på noen hold at noen av årests modeller, fra uansett merke, faktisk er bedre en kuroen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andre84
    fant den på komplett ja. det er nok litt i det meste laget, men det er ikke sikkert at det har hvert "demo" tv, kan være reparert, skadet embalasje, retunert osv. ikke vet jeg og ikke han eg snakket med på komplett heller. men er det i dårlig stand går det i retur. men uansett er det tomt så er det tomt. får bli min "straff" siden jeg var for seint ute:? satser på at det er i god stand. har hatt lyst på 5090 siden den kom omtrent, så er nok litt overivrig, pluss at den passer rett inn med tanke på vegg feste, kabling osv. ikke at det ikke er noen heksekunst å fikse, men men.
    høres ikke dumt med import da, hvordan stiller du med tanke på garanti osv. da?

Har nettopp kjøpt denne LX5090'n fra Komplett.no som det her snakkes om... 8-) Skulle bare inn å sjekke noen mål på tv'en for jeg driver å skal lage eget TV møbel. Planen var jo å kjøpe brukt verson via finn.no ..i fremtiden, men skvatt som f... når jeg så "Kjøp" knappen var aktiv på siden. 2 minutter etterpå var det gjort. Blir levert før helgen men sånn nå litt i ettertid, når jeg har fått tid til å tenke litt. Må si jeg er GANSKE skeptisk til det hele, mht "demo" så time will show. Jeg skal være dritnøye med testing før jeg bestemmer meg for å beholde den. Jeg har vel "full retur rett" og full garanti, selv om den er solgt som en demo(over internett) ? Er ikke hver dag man kan kjøpe en LX5090 fra forhandler akkurat, så jeg følte det var 1000 ganger tryggere enn å finne en eller annen dodgy 17.000 kroners verson på finn.no uten noe garanti, eller noe. Krysser fingra for at jeg ikke får en "mandagslevering" med fastsvidde flekker, og alt det der...

Wish me luck! Jeg kommer tilbake med "status" på TV'en over helgen.

Noen tips til bra test DVD jeg brude kjøre?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at dere snakker om Pioneer Kuro 50" LX5090H og ikke LX5090?

Førstnevnte vil se si har sin verdi opp mot 20'000kr brukt eller demo da den er nesten umulig å få tak i splitter ny, forutsatt at den ikke er alt for gammel og har blitt behandlet fint, ingen inn-brenninger osv.. Da kan det jo faktisk være fordelaktig, du slipper jo faktisk å kjøre TV-en inn selv om den er brukt i mer enn noen få måneder!

LX5090 har jo ingen tuner som fungerer i Norge, samt dekkes vell ikke under den norske PDP-garantien, samt har et hakket dårligere panel enn hva H-modellen ha mener jeg å ha lest på AVSForum.com (H-modellen skal ha samme panel som KRP-500M) så denne ville jeg ikke si på noen måte har samme verdien som LX5090H.

Uansett er jeg svært skeptisk til demovarer fra Norek / Komplett, vi bruker Norek som leverandør på jobb og har opplevd mye rart fra de kantene..

Hadde mye heller kjøpt brukt til samme pris, da kan du jo gjerne dra hjem til vedkommende å sjekke hvordan skjermen ser ut før du eventuelt kjøper.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at dere snakker om Pioneer Kuro 50" LX5090H og ikke LX5090?

Førstnevnte vil se si har sin verdi opp mot 20'000kr brukt eller demo da den er nesten umulig å få tak i splitter ny, forutsatt at den ikke er alt for gammel og har blitt behandlet fint, ingen inn-brenninger osv.. Da kan det jo faktisk være fordelaktig, du slipper jo faktisk å kjøre TV-en inn selv om den er brukt i mer enn noen få måneder!

LX5090 har jo ingen tuner som fungerer i Norge, samt dekkes vell ikke under den norske PDP-garantien, samt har et hakket dårligere panel enn hva H-modellen ha mener jeg å ha lest på AVSForum.com (H-modellen skal ha samme panel som KRP-500M) så denne ville jeg ikke si på noen måte har samme verdien som LX5090H.

Uansett er jeg svært skeptisk til demovarer fra Norek / Komplett, vi bruker Norek som leverandør på jobb og har opplevd mye rart fra de kantene..

Hadde mye heller kjøpt brukt til samme pris, da kan du jo gjerne dra hjem til vedkommende å sjekke hvordan skjermen ser ut før du eventuelt kjøper.
    Kalibrert Pioneer Kuro LX5090H 50" Plasma - FINN Torget

Det må vel kalles en indirekte salgsannonse?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX5090H og KRPxxxM samme panel?

Dette kan jeg ikke forestille meg, KRP'en kostet jo mye mere en LX5090H,
    eneste som skal være forskjell på 5090 og 5090H er jo den innebygde tuneren...og den skal vell ikke ha noe med panelet og gjøre...

Om KRP'en og H-modellen har samme panel så har jo Pioneer lurt de kundene som har kjøpt KRP'en, da kunne de jo like greit kjøp H-modellen istede, som å var mye billigere...

Men jeg har vanskelig for og tro dette, da LX5090H / LX6090H er en "vanlig forbruker" tv.. Mens KRP-500M / KRP-600M er en profesjonell monitor, designet for og være i en HIGH-END hjemmekino!...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kalibrert Pioneer Kuro LX5090H 50" Plasma - FINN Torget

Det må vel kalles en indirekte salgsannonse?
    Nice try. Virker noe snodig å kreve 20.000 kr for en TV som for lengst er gått ut på dato, men det er en annen sak.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Panasonic-tråden!

Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Jeg er i en litt tøff situasjon når jeg skal finne en erstatter til min Pioneer LX5090H som har tatt kvelden.
    Pussig at dette er lagt inn samme dag som TV legges ut på finn.no uten noen info om problemer eller feil. Riktignok en lang beskrivelse av hvor god service Pioneer har ved eventuelle feil...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vell aldri 20 lapper for den tv'n, selv om den er ISF kalibrert
    Men hvordan skal han selge den om den har tatt kvelden, og kjøper vil komme og se på tv'n? ...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX5090H og KRPxxxM samme panel?
    Nei. KRP= Kuro Reference plasmapanel. Utplukkede paneler fra produksjonen. De har naturlig nok en del fellestrekk med LX-serien, men de er ikke identiske. Annonsen taler ikke sant.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei. KRP= Kuro Reference plasmapanel. Utplukkede paneler fra produksjonen. De har naturlig nok en del fellestrekk med LX-serien, men de er ikke identiske. Annonsen taler ikke sant.
    Kan bekrefte den og dessuten har KRP serien PURE modus som går runder rundt de andre modus når det gjelder billedkvalitet og støyfritt bilde.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Nice try. Virker noe snodig å kreve 20.000 kr for en TV som for lengst er gått ut på dato, men det er en annen sak.
    Noen produkter stiger i verdi med årene - om noen år kan jeg selge min KRP med god fortjeneste :-P
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp 500a

Tilsynelatende bra tilbud i Arendal, for dem som holder til i vettig avstand...
    PIONEER KRP-500A - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikret meg en demobrukt KRP-500A inkl bordstativ/sving for drøye 13.000 fra forhandler med full garanti her for leden, så jeg ville sagt at det er høyst urimelig å skulle betale noe mer enn 10.000 for en skjerm med innbrenning, stå på kravene eller lever skjermen tilbake...

Av erfaring vet jeg at forhandlere er svært lite interesserte i å få tilbake utstillingsvarer som først er blitt solgt ut av butikken, så det er sannsynligvis noe å gå på...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikret meg en demobrukt KRP-500A inkl bordstativ/sving for drøye 13.000 fra forhandler med full garanti her for leden, så jeg ville sagt at det er høyst urimelig å skulle betale noe mer enn 10.000 for en skjerm med innbrenning, stå på kravene eller lever skjermen tilbake...
    Det var et bra kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo solgt min KRP500 for ganske lenge siden da den gjorde stua glovarm. Nå vil en kamerat av meg sette en 5090H i garasjen og få seg en LCD-tv på TV-rommet sitt da varmen blir uutholdelig for han...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg har jo solgt min KRP500 for ganske lenge siden da den gjorde stua glovarm. Nå vil en kamerat av meg sette en 5090H i garasjen og få seg en LCD-tv på TV-rommet sitt da varmen blir uutholdelig for han...
    ...kjøp større hus eller se mindre TV...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ...kjøp større hus eller se mindre TV...
    Nå er det vel ikke selve størrelsen på huset og skjermen som avgjør temperatur og opplevd varme i et rom, men skjermens strømforbruk som omsettes til varme, og hvordan rommet kan absorbere og lede bort den uønskede tilførte varmeenergien. Ville kanskje vært bedre med å installere ventilasjon og/eller en varmepumpe som kan virke som varmetransport og kjøling i det rommet som skjermen skal stå også....

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Noen produkter stiger i verdi med årene - om noen år kan jeg selge min KRP med god fortjeneste :-P
    Ellers til det at disse Pioneer skjermene nermest vil være investerings objekter som holder seg godt i verdi, er jeg ikke like optimistisk som deg desverre. dvs etter å ha sett på hva som rører seg i LCD med soneindelt led baklys leiren, samt at Pioneer plasma skjermer blir mindre lyssterke og har fare for inbrenninger, jo flere timer de har vært i bruk osv....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •