Sony xxW5500 vs Samsung xxB7070?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony xxW5500 vs Samsung xxB7070?

Skal kjøpe ny tv (46'') og valget står egentlig mellom W5500 og B7070.

Har tidligere Sony 40W4500 er er fornøyd bortsett fra en irriterende dårlig innsynsvinkel med pastellfarger så snart en ser litt fra siden.

Har også hatt en Samsung flat tv (husker ikke modell i farten) og den hadde endel tekniske "skavanker" som at lyden kom og gikk, tv slo seg av og på av seg selv!! og det var ikke hovedbryter på apparatet (trodde det var pålagt i Norge?).

De flest tester har Samsung som en (suveren?) ener når det gjelder bilde. Men jeg har altså litt dårlig erfaring mht teknisk kvalitet.

Prisen har selvsagt litt og si, men bare litt...og er ikke avgjørende.
    Lyden er heller ikke av avgjørende betydning siden det vil bli koblet til forsterker.

Det er litt rart med tester. Man vurderer utelukkende øyeblikksverdier (bilde/lyd), men driftsmessige kvaliteter er aldrig et moment. Naturlig kanskje siden man tester nye produkter. Men man får jo etterhvert erfaring med de forskjellige merkene og det burde vel være mulig å trekke tekniske kvaliteter med i testene etterhvert.
    Som feks at "W"-serien har hatt slike eller slike problemer ...?

Er det noen som har noen gode råd så mottas de med takk.

Takk!

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par kommentarer på disse modellene fra en som tenker på Sonyen: Samsungen har blank front og kan gi en del reflekser. Sony'en har matt overflate og dermed mer egnet i lokaler med mye lys, vinduer. Ellers har begge fått mye skryt i tester, og begge har også fått sin del av bemerkninger rundt clouding-problematikk. Om jeg selv sitter særlig lenger på gjerdet kan jeg komme i fare for å gro fast. Heldigvis er det ny serie fra Sony på vei. Den venter nok jeg på. Håper også de får matt front. Skal jeg speile meg kan jeg jo alltids gå ut i entreen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kikket en del på disse i tester har jeg funnet ut:
    Sonyen har bedre kontrast og svartnivå. (LED oppskrytt på dette kanskje?)
    Samsungen har bedre skarphet.

Som ble nevnt over her så er matt vs blank også viktig og merke seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentarer.
    Regner med at de blir en Sony. Skal man vurdre pris i forhold til hva man får, så må vel xxW5500 være det som gir mest igjen. I tillegg er det uten tvil en god tv.
    Det med clouding var et stort tema husker jeg da W4500 kom på markede. Og mange teorier om at noen serier med apparat var produsert andre steder osv.
    Mitt apparat har ikke hatt noe clouding, i alle fall ikke som merkes. Det eneste jeg har som innvending mot Sony W er som sagt irriterende pastellfarger når innsynsvinkelen økes noe.
    Eller har jeg tilbrakt snart en uke sammen med en Philips ambilight og har forandret mening mht til ambilight. Før mente jeg at dette bare var en gimmick, men nå har jeg totalt forandret mening til fordel for Philips.
    Så hadde jeg vært villig til å bruke MYE penger på tv, så hadde jeg nok kjøpt en 9704.
    Men med 3D like rund hjørne, for ikke å si allerede annkommet, så kan det kanskje være lurt å gjemme noen reserver......bare i tilfelle. Skal avgårde å se Avatar 3D i morgen.

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •