Dårlig signal fra kabelanlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig signal fra kabelanlegget

Er litt små deppa - kjøpet meg en pris gunstig TV fra Philips, 9308 med Pixel Plus.

Selgeren på El-kjøp spurte ganske så riktig hvor jeg hentet signal i fra - og jeg sa som sant var Nesodden kabel TV. Han påpekte at kabel TV anlegg i noen tilfeller ikke støtter bildeprosesseringen i TV med bra nok inn-signal, og at man kan få et dårlig bilde til resultat.

Boy hadde han rett. Er det virkelig slik at produsentene i sin søken etter stadig bedre bilde også forutsetter bedre signal inn? Jeg hadde bedre bilde på min 10 år gamle TV på samme kabelanlegg. Utviklingen går kanskje framover, men tydelig at man må ta visse forbehold.

Er det noe jeg kan gjøre?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital eller Parabol blir vel løsningen.
    Det er vel gjerne slik at vi i nordboland har litt vel dårligt kabelsignal også.
    Noe vi nok må leve med i mange år enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, jeg ser nå at det er mye nyttig info rundt PP både her og inne på tilsvarende skandinaviske forum. For jobbe en del med innstillingene. Det går seg vel til på et vis :-)

Hva er Natural Motion har 9308 det?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du digitaltuner hjemme eller får du inn kanalene analogt fra Nesodden kabel TV?
    Hvis det er snakk om analoge signaler er det ingen grunn til at signalet skal være dårlig. Da er det bare å kontakte kabelTV leverandøren og be dem utbedre signalkvaliteten inn til deg.

Har du digitaldekoder er det begrensningen i oppløsningen på bildet som er problemet. Dette som følge at at signalet er kraftig komprimert for at kabelen skal bære stort antall kanaler og datatrafikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •