Plasma/LCD 47"-50" (maks 8000,-) budsjett-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma/LCD 47"-50" (maks 8000,-) budsjett-TV

Ser etter en brukbar Plasma eller LCD TV som helst kan kjøre 1080p.
    Interessert i 47" - 50".

Noen som vet om "en slik TV", som samtidig har akseptabel bildekvalitet og "ok" sortnivå?

Er på et stramt budsjett, men vet det er en god del 50" som bl.a ligger på under 8000 nå for tiden. Og det er vel kanskje en eller annen kandidat som skiller seg litt mer ut enn andre? Ikke vet jeg, håper noen her kan hjelpe meg.

Skal også bruke TV'en for det meste i sammengheng med media-PC jeg skal sette sammen, så det blir sånn sett lite titting på vanlige kanaler.

Håper noen kunne hjulpet meg litt

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok anbefale og finne en LCD om den skal brukes mye på pc..
    Dette grunnet IR hos plasma..

Newcomer victorystone sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 46V5500k er et alternativ, mener å ha sett at elkjøp har hatt den til 8000.. har kommmet veldig bra ut i tester, jeg har selv w5500, som er veldig lik, men med 100hz, og er veldig fornøyd

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk netonnet.no. De har bra priser på 50"
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp driver og kikker litt på netonnet. De aller fleste TV'ene der på 50" er Plasma da.. er det forskjell på Plasma og LCD når det kommer til media-pc bruk altså?

Jeg er ikke utrolig kresen sånn sett.

Fått øye på LG 50PS2000: http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...00(124993,3115)

Men energy saving? Går det an å skru av denne funksjonen manuelt?
    Eller MÅ energy saving stå på hele tiden mens TV'en er på?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fint skru av den funksjonen.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niccen
    Jepp driver og kikker litt på netonnet. De aller fleste TV'ene der på 50" er Plasma da.. er det forskjell på Plasma og LCD når det kommer til media-pc bruk altså?
    Om du bare skal bruke skjermen til og se film og slikt på fra pcn går det jo bra med en plasma.. men vil absolutt ikke anbefale noen surfing på nett og annet arbeid, slik at tv'n kan bli stående med samme bildet "over lengere tid" ... Da setter det fort sine sport på en plasma...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. og dette skjer ikke like lett med LCD-TV?

Jeg kommer ikke til å bruke TV'en som pc-skjerm, annet enn når jeg spiller av filmer eller lignende. Så LCD er egentlig bedre enn Plasma?

Er ikke kult om bildet brenner seg liksom..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. og dette skjer ikke like lett med LCD-TV?

Jeg kommer ikke til å bruke TV'en som pc-skjerm, annet enn når jeg spiller av filmer eller lignende. Så LCD er egentlig bedre enn Plasma?

Er ikke kult om bildet brenner seg liksom..
    Plasma har generelt sett bedre bildekvaliten enn LCD og du får mer for pengene av en plasma skjerm enn en LCD skjerm, LCD egner seg godt med skjermstørrelser på 40 og under, mens plasma ruler over...

Plasma egner seg godt til film....ville sagt BEST til film
    Mens LCd egner seg bra til pc bruk....
    Når det kommer til SPILL så er det delte meninger, i og med at plasma har tilnærmet 0 i responstid mens LCD har alt fra 3-10 ms, noe som bidrar til etterslep og hakk i spillet.
    På en annen side kan plasma fort få IR under spilling, men noen mener at det skal gå bort hvis man "inspiller" tven riktig...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, skjønner.

Så all-in-all er Plasma generelt sett like bra eller hakket bedre til filmbruk?
    Skal stort sett bare se filmer, og bruke TV'en sammen med media-PC.
    Kan hende jeg spiller av noe musikk og slikt også fra den da..
    IR = at deler av bildet brenner seg, eller?

Kan det forekomme lett om jeg f.eks spiller av sanger, og browser litt i menyer og slikt på media-PC'en?

Eller skal det som regel litt mer til?

Har jo ikke lyst til å ødelegge TV'en akuratt hehe

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, skjønner.

Så all-in-all er Plasma generelt sett like bra eller hakket bedre til filmbruk?
    Skal stort sett bare se filmer, og bruke TV'en sammen med media-PC.
    Kan hende jeg spiller av noe musikk og slikt også fra den da..
    IR = at deler av bildet brenner seg, eller?

Kan det forekomme lett om jeg f.eks spiller av sanger, og browser litt i menyer og slikt på media-PC'en?

Eller skal det som regel litt mer til?

Har jo ikke lyst til å ødelegge TV'en akuratt hehe
    Ikke bare hakket bedre, plasma er vesentlig bedre til filmbruk, men til pc bruk ville førstevalget mitt vært LCD.
    IR er at deler av bildet fester seg igjen fra en kort til en lenger periode, og ja "brenner" seg inn i skjermen, kan ta litt tid før det går bort.

i 8000kr klassen finnes det ikke en plasma skjerm som ikke får IR, men det er litt fra skjerm til skjerm hvor mye og hvor fort IR forekommer, av erfaring så forekommer IR fortere når du bruker tven til pc enn spill, i og med at du skal ha så stor skjerm ville jeg sett på LG 47 LH4000, en lcd tv med veldig mye for pengene, full hd, 100 hz, 24p real cinema osv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker or tips.

Så en LCD-TV som LG 47 LH4000 vil ikke plage meg med IR?
    Den virker jo veldig grei, tatt prisen i betraktning

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...bare testet noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og forresten, om jeg går for Plasma.. er det noen DVD'er eller noe man kan få tak i som kan hjelpe med å "brenne inn" skjermen? For å eliminere mest mulig IR?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og forresten, om jeg går for Plasma.. er det noen DVD'er eller noe man kan få tak i som kan hjelpe med å "brenne inn" skjermen? For å eliminere mest mulig IR?
    Har du tengt og brenne inn skjermen, så bare ha den stående på ett bilde hele tiden, trenger ingen spesiel dvd til det
    Du burde ikke bekymre deg slik for IR, det kommer sjeldent, og svinner fort på dagens tv'er...Du får også taki skjerm-vask dvd om det ikke allerede ligger et program inni tv'n... Som skal settes på for og "vaske" skjermen om det blir for ille...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Så om jeg sitter og ser på film hver kveld så er det ikke nødvendigvis så ille at bildet henger seg så å si hver bidige dag liksom?

Og det går bort igjen?

Har aldri hatt en Plasma eller LCD-TV skjønner du, så er litt blank med dette med IR. Forstår jo til en viss grad hva det innebærer da.

Og vet du om det kan lønne seg å "brenne inn" TV'en, med et bilde?
    Googla kjappt på IR, og så noe på et forum om en DVD en fyr hadde lagd, med masse forskjellige farger i full-screen size, som angiveligvis skulle hjelpe godt mot å få problemer med IR i etterkant.

Har fortsatt lyst på Plasma egentlig, siden jeg omtrent hele tiden skal kjøre kun film fra enten pc, dvd eller blu-ray.

Men siden jeg vet pent lite om IR og i snitt hvor ofte det forekommer så er jeg litt usikker hehe

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et noenlunde samme bruk som deg. Masse film, fra både dvdspiller og pc, samt jeg bruker tv'en når jeg spiller musikk fra pc'en ved sosiale sammenkomster, og da blir det statisk bilde over lengre tid. Bruker den også til spill (xbox360), der deler av skjermen ofte er statisk over lang lang tid.

Har pr idag INGEN form eller spor av permanent innbrenning. IR forsvinner etter noen sekunder når et statisk bilde har fått stått over lengre tid.

Har en Panasonic px80, plasma. Kan kanskje nevnes at jeg kjørte gjennom en "innbrenningsperiode" på rundt 100++ timer når tv'en var ny, da den stod på natt og dag i en uke, med ulike innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det skal noe til for å forårsake permanent innbrenning? Hvis det er mulig?

Men når du ser på film og slikt (vet dette kanskje er varierende fra TV til TV), er det noe IR da? Som er merkbart mener jeg?

Kjøper jeg meg en Plasma skal jeg nok "kjøre" den litt inn selv, men vet ikke hva som er anbefalt å gjøre.

Så IR er ikke noe man plages av når man ser på film i ny og ne, enten det er fra DVD eller PC? Og når du har spilt musikk en stund og bildet har holdt seg statisk en stund, går IR'en bort etter noen få sekunder da altså?

Med andre ord ikke så veldig irriterende?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det skal noe til for å forårsake permanent innbrenning? Hvis det er mulig?

Men når du ser på film og slikt (vet dette kanskje er varierende fra TV til TV), er det noe IR da? Som er merkbart mener jeg?

Kjøper jeg meg en Plasma skal jeg nok "kjøre" den litt inn selv, men vet ikke hva som er anbefalt å gjøre.

Så IR er ikke noe man plages av når man ser på film i ny og ne, enten det er fra DVD eller PC? Og når du har spilt musikk en stund og bildet har holdt seg statisk en stund, går IR'en bort etter noen få sekunder da altså?

Med andre ord ikke så veldig irriterende?
    Det er ikke noe IR under film, da det ikke forekommer stillbilder, spesielt med 100HZ funksjonen skal jo bidra til å fjerne IR da det er en bevegelsesforbedrer. IR eksisterer ikke pÅ LCD skjermer så det trenger du ikke å bry deg om, hvis du kjøper en lcd tv vild u ikke ha noe som helst problem å tenke over og tven vil funke som den skal fra første gang du kobler den til. MEN i denne prisklassen vil du ikke kunne få så veldig bra bildekvalitet som du kan få på en plasma.

Jeg har ENDA ikke kjøpt tv bare fordi jeg ikke klarer å bestemme meg, skjermen skal brukes til 80% SPILL og 20% film, og jeg har sett på en samsung plasma til 8k hos komplett, samt LG lcden....det står mellom de to, tekniske specsa er de like på, bildekvalitene er noe bedre på samsungen, men som trådstarter er jeg redd for IR under spilling. 10 personer minst har kjøpt denne skjermen i løpet av de siste 2 ukene her på forumet, og mange opplever IR på starten, men mener at det er borte etter inspilling av skjermen, kontakt gjerne LarZen eller Adelphia om dette, de har den samsung plasmaen som jeg tenker å kjøpe

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Så om jeg sitter og ser på film hver kveld så er det ikke nødvendigvis så ille at bildet henger seg så å si hver bidige dag liksom?

Og det går bort igjen?

Har aldri hatt en Plasma eller LCD-TV skjønner du, så er litt blank med dette med IR. Forstår jo til en viss grad hva det innebærer da.

Og vet du om det kan lønne seg å "brenne inn" TV'en, med et bilde?
    Googla kjappt på IR, og så noe på et forum om en DVD en fyr hadde lagd, med masse forskjellige farger i full-screen size, som angiveligvis skulle hjelpe godt mot å få problemer med IR i etterkant.

Har fortsatt lyst på Plasma egentlig, siden jeg omtrent hele tiden skal kjøre kun film fra enten pc, dvd eller blu-ray.

Men siden jeg vet pent lite om IR og i snitt hvor ofte det forekommer så er jeg litt usikker hehe
    Jeg vil anbefale deg disse to skjermene her, da jeg leter etter skjerm i samme prisklasse som deg, jeg har vært på skjermhunt i 3 uker nå og har kommet til 2 av de beste skjermene til prisen!:

LCD:
    Komplett.no - LG 47" LCD-TV 47LH4000

PLASMA:
    Komplett.no - Samsung 50" Plasma TV PS50B551

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •