Sony KDL-46W5500 eller vente på Sony 46EX500/46EX700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-46W5500 eller vente på Sony 46EX500/46EX700

Ser at Sony har flere ny tv'er på trappene og lurer på om noen har noen formening om hvordan 46" EX500 og EX700 vil ligge kontra W5500?

Alle tre har Bravia engine 3 og 100 Hz motionflow. EX700 ser jeg får edge-LED, mens de to andre er konvensjonell LCD. Vanskelig å vurdere billedkvalitet ut fra den sparsomme info på hjemmesiden.

W5500 har fallt mye i pris og er tilsynelatende et godt kjøp om dagen, men hvis disse to nye har like bra eller bedre bilde, er ikke deres intropris så mye høyere en dagens W5500 pris og da er det kanskje verdt å vente på dem?

W5500 er ikke den lekreste på markedet, og de to nye ser litt penere ut. Mye pga at høytaleren under W5500 er fjernet.

46EX700 KDL-46EX700 (KDL46EX700) : BRAVIA-TV : Sony
    46EX500 KDL-46EX500 (KDL46EX500) : BRAVIA-TV : Sony
    46W5500 KDL-46W5500 (KDL46W5500) : BRAVIA-TV : Sony

Edit:
    Sonystyle.com linker:
    46EX700
    46EX500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også om jeg skal kjøpe 52w5500 eller 55ex500.
    Men er du sikkert på at EX500 har bravia engine 3?
    Jeg ser at på sony.no står det at ex500 har bravia 3. Men hvis du ser på de fleste andre sider så står det at ex500 har bravia 2 og ex700 har bravia 3. f.eks:
    sonystyle.com
    Er det trykkfeil på sony.no eller kan det være regionale forskjeller?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EX700 vs W5500? Verdt drøyt 2000,- ekstra?

Ser ut som du har rett og at Sony Norge har skrevet feil. EX 500 har Bravia 2 og EX700 har Bravia 3.

http://avforum.no/forum/generelle-pr...rmer-sony.html

Står også på sony.com eller sonystyle.com som du referer til.

Da vil vel ikke EX500 kunne erstatte W5500. Dette stemmer også bedre med introprisen på EX-serien. EX700 da vil ligge drøyt 2000,- høyere en dagens tilbud på W5500!

- Noen som har tanker om EX700 vs W5500?
    - Er EX700 verdt drøyt 2000,- ekstra?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du prisen fra?
    Hvordan vet du at EX700 blir 2.000,- dyrere?
    (Link?)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var meningen å linke i originalinnlegg, men noe har tydeligvis gått skeis. Retter opp nå slik at du finner linker der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    - Er EX700 verdt drøyt 2000,- ekstra?

Jeg har en 46W5500 og er veldig fornøyd med den.

Når jeg leser litt på de tekniske spesifikasjonene så ser jeg ikke mye forskjell på disse to modellene, men jeg vil anta at EX700 har mer nettverksfunksjoner og kanskje en mer moderne LCD panel som kanskje
    er 10-bit ? Og helt sikkert enda mer grønnere (mindre strøm).

Ja, jeg vil ha betalt de evt 2000 Kr EX700 koster, men husk at prisene på tv går raskt ned i pris så det kan jo være lurt å vente litt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har visst blingset litt, prisen på sony.no er uten moms. Ser også ut som den har gått opp noen hundrelapper og da blir prisen nå inkl. moms over 16000,- for 46EX700.

Plutselig er differansen atskillig større. Som du (VannMann) sier er w5500 veldig bra, og med nokså like spesifikasjoner er nok ikke EX700 verdt over 6000,- ekstra for meg i hvert fall. Men blir spennende å se hva prisen blir når den kommer i butikk og hvor fort den dropper ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere noen dato på når EX500 og EX700 kommer i butikkene? Datakjeden opplyste tidligere 16.februar på EX500, men har fjernet dette. Komplett nederland skriver 23.februar.

Er disse tallene gjetning, eller mer eller mindre sikre? Jeg vurderer også å vente med kjøp, men vil ikke vente i månedsvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VannMann1 skrev dette om prisene på tråden CES 2010 Sony 29 jan:

"Veldig ok priser må jeg si ...

KDL46EX700AEP = 12995 Kr
    KDL46EX500AEP = 9995 Kr

KDL40EX700AEP = 9995 Kr
    KDL40EX500AEP = 7995 Kr

Står desverre ingen leveringsdato."

Jeg så prisene på elkjop.no selv, men det gikk ikke an å klikke seg videre inn på linken for å se specs eller bestille. Dette er også noe jeg ikke har lagt merke til tidligere. Et par dagere senere var linkene/prisene på elkjop.no borte. Jeg besøkte Lefdal på Storo omtrent i månedsskiftet jan/feb, rett etter at prisene var fjernet på elkjop.no og lefdal.com, og selgeren jeg snakket med mente det var en tabbe at prisene ble lagt ut. Det ble også anbefalt å vente om man hadde "mulighet" da de nye modellene skulle være verdt det. Da må jeg ta et lite forbehold om at detkan ha vært "selgeren" i selgeren som snakket iom at han ikke hadde verken 46V eller W 5500 utstilt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men mulig du kan se de i allefall utstilt i butikker i midten/slutten av mars, men volum til levering kommer nok ikke før april.

Prisene til VannMann1 er nok ikke helt borti natta.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NX700 - lanseringsdato

I følge Sony Center lanseres NX700 mandag 8. mars.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bravia 3 likevel?

Sakset fra tilsvarende innlegg for 55"

Ifølge mannen i kassen på SonyCenter Bergen så har ex500 serien Bravia Enginge 3 i Europa, og 2 i USA.: )
    46EX500 er også lagt ut for salg på NetOnNet til 10 790,-.

Hvis det som ble sagt fra SonyCenter i Bergen stemmer, spørs det om det blir den fremfor 46W5500 på meg!

Newcomer BobDalton sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Sony Center i Oslo på telefon i går (torsdag) og han sa at 55ex500 kom inn enten fredag eller senest en dag neste uke.
    Får Sony Center inn Tvene lenge før de andre nettbutikkene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Sony Center i Oslo på telefon i går (torsdag) og han sa at 55ex500 kom inn enten fredag eller senest en dag neste uke.
    Får Sony Center inn Tvene lenge før de andre nettbutikkene?
    Ja, i hvert fall før en del andre fysiske butikker. Det er jo tross alt hovedbutikken(e)til Sony...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Center Stavanger får inn EX500 i 46 og 55' på man/tirsdag neste uke.
    NOK 10.990,- for 46'.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt førsteintrykk

Var på Lefdal i Trondheim og tittet på TV'n i dag. Som det er rapportert om i egen tråd om 55" var den overraskende treg. Kom faktisk opp et slags timeglass med et par sekunders forsinkelse før man kom inn i billedinstillingsmenyen. Det har i hvert fall jeg aldri opplevd på en TV tidligere.

Bilde så greit ut i forhold til 46V5500 i samme butikk etter litt instilling (mest prøve og feile metoden). I forhold til en 6- eller 7-serie Samsung LED 40" som hang rett ved siden av med samme kilde (Discovery (HD?) som gikk på alle TV'ene), så det derimot litt uskarpt ut. Særlig teksten var direkte dårlig. Samsungen så riktignok litt overinnstilt ut i forhold til skarphet og farge og var 6" mindre, men synes likevel forskjellen i Samsungs favær var litt større enn jeg hadde trodd. Mulig at det hadde jevnet seg ut med litt mer innstilling av begge. Ser heller ikke bort fra at Lefdal har foret Samsung med et bedre signal, men gjorde i allefall meg litt usikker.

Venter spent på første testen av TV'en, særlig i forhold til W5500.

Rapportene fra brukere i USA (litt annen variant av EX500 med bl.a. Bravia 2 mot 3 i Europa) sier at cloudingproblematikken fra tidligere modeller er så godt som borte samt at sortnivået er ytterligere forbedret. Disse raportene sier derimot ingenting om treghet. Kanskje tregheten skyldes Bravia3, og at at TV'en ikke takler dette? Bare en tanke. Hvorfor skulle ellers den amerikanske ha Bravia2?

Flere erfaringer med EX500 i 55" i denne tråden.
    Amerikansk tråd om EX500 (Bravia 2 utgaven).

Setter pris på alle erfaringer og info fra tester, andre forum etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv KDL-52W4500, KDL-40V5500 og mine foreldre har nå KDL-55EX500. TV'ne er plassert på forskjellige steder, men min mening om bildekvalitet er at man må være ekstremt kritisk for å kunne se forskjell på disse tre. Kanskje med et lite pluss for EX500.

Den store størrelsen på 55" gir selvsagt det beste inntrykket, men det er altså pga størrelsen.

Når det gjelder tregheten så er jeg redd for at man må venne seg til å leve med det. Når det gjelder at den låser seg på Canal Digital (DVB-C) så kommer det vel en oppdatering etterhvert, men jeg er redd tålmodigheten vår renner ut allerede om noen få dager dvs at den blir returnert. Hvis noen er interresert i å kjøpe den for rundt 13.500 kr så er det bare å melde seg (nær Oslo). Den er 100% strøken, brukt 4 dager og har embalasje. Den har jo godt opp litt i pris nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har EX500-modellene matt skjerm slik f.eks W5500 har?

Edit: Fra annen tråd, britisk: screen is not reflective like plasma type tvs, its a matte finish on the screen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at den har matt skjerm ja

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som EX500 modellene har vært på markedet i noen uker lurer jeg på om det er noen fler som har gjort seg opp erfaringer om disse? Var jo rapportert om en del treghet og hangups her tidligere (rett etter at brukere hadde fått dem hjem), men har ikke hørt noe mer hverken i den ene eller den andre retningen i etterkant.

Hadde vært fint med noen fyldige førstehåndserfaringer eller linker til tester og andre tilbakemeldinger på modellene.

W5500 modellene er på vei ut av markedet, og hvis EX500 ikke er like god kan det være en fordel å heller benytte seg av tilbudene på siste rest av W5500 før de forsvinner.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •