Sony KDL-46W5500 eller vente på Sony 46EX500/46EX700 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer BobDalton sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg og erik65 har begge meldt sak til Sony. Vi er i snakk med dem om problemene vi opplever. Virker som de tar det seriøst. De har sendt saken til sine teknikere i Barcelona og Tokyo. Vi får vente å se, regner med at dette vil ble løst med ny firmware.

Noen anmeldelser har jeg ikke sett enda.

Utenom problemene med DVB-C, så opplever jeg TVen som meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det tester av noen av de nyeste Sony TV'ne. Riktignok i amerikanske utgaver: Reviews of Televisions and Television Ratings - TelevisionInfo.com

For de som ønsker å koble denne TV'n til hjemmekino og bruke innebygget DVB-C / DVB-T så er det viktig å merke seg at den ikke gir Dolby 5.1 samtidig med lyd i TV-høyttalerne. Dette er etter min mening et stort skritt tilbake i forhold til tidligere modeller som støttet dette helt uproblematisk. (Lyden i TV-høyttalerne må kobles helt ut for å få 5.1 lyd dvs masse knappetrykking). Hvis noen i familien senere skal se Dagsrevyen uten hjemmekino blir den da uten lyd

UPRAKTISK

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Trusted Reviews lagt ut test av Sony KDL-40EX500 (40EX503):

"Verdict

The KDL-40EX503 is the most revolutionary and groundbreaking TV I’ve seen from Sony for an age - at least in terms of something that’s actually accessible to the mainstream TV buying public. "

Prisen har også steget med drøyt 1000,- i de billigste nettbutikkene i løpet av de siste dagene. Spennende å se hvordan denne utvikler seg fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BobDalton
    Vi får vente å se, regner med at dette vil ble løst med ny firmware.

Utenom problemene med DVB-C, så opplever jeg TVen som meget bra.
    Ser at det er kommet en ny firmware oppdatering (versjon PKG1.104EUL-0103). Kan du teste og se om den løser dine problemer ?

TV og projeksjon Â*|Â* KDL-40EX500Â*|Â*Sony Europe kundestøtteportal

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er TV’n oppgradert, men dessverre er den fremdeles ikke stabil på DVB-C.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det 46EX500 på meg. Prissteget opp til Pana G20 ble litt høyt, samt at jeg vurderte det til at jeg ville bli fornøyd med EX500.

Førsteinntrykket er meget bra. Kjører med ekstern HD-PVR fra CD, så ikke problemer med treghet i intern EPG. Ikke opplevd låsing ennå og selv om menyene har et par sekunders loading tid, oppleves ikke TV som treg. Bildet er meget bra, Fremstår for meg litt mer naturlig enn Samsung LED 2009. Sortnivået er virkelig imponerende for LCD og selv om jeg i går mener jeg så antydning til clouding når jeg åpnet intern youtube meny på tv, var dette veldig minimalt, og har ikke merket noe ved film eller TV-titting. Alt i alt meget fornøyd og vil anbefale TV som et meget fra kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv Er Nå Helt I Orden

Sony har nå løst problemet med DVB-C.

Jeg har fått tilsendt en splitter ny FW og problemene ser ut til å være løst.
    Tv'n fungerer nå utmerket på DVB-C (Canal Digital).

Programvare-versjonen er: PKG4.001EUL-0103.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at de har jobbet spesifikt mot problemet og lansert fikser raskt . Kunne jo hende de tok en "grundig" og lanserte fiksen om ca et år...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kdl-46ex500

Skal kjøpe ny tv, den skal koste ca 10-11 tusen... er kdl46ex500 ett bra valg? brukes til ps3, bluray,tv og film! sitter ca 3 meter unna tvn:razz: :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Sony har nå løst problemet med DVB-C.

Programvare-versjonen er: PKG4.001EUL-0103.
    Ser at det er kommet en ny firmware versjon som heter PKG4.020EUL-0101, er det noen som kan teste og se om denne inneholder Canal Digital (DVB-C) fix'en ?

TV og projeksjon Â*|Â* KDL-40EX500Â*|Â*Sony Europe kundestøtteportal

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Nå som EX500 modellene har vært på markedet i noen uker lurer jeg på om det er noen fler som har gjort seg opp erfaringer om disse? Var jo rapportert om en del treghet og hangups her tidligere (rett etter at brukere hadde fått dem hjem), men har ikke hørt noe mer hverken i den ene eller den andre retningen i etterkant.
    Betalte 11 995,- for en KDL46EX501 på Elkjøp, så de hadde den til 9 339,- på Lefdal, selv om det da var en KDL46EX500, og denne har ikke medfølgende WIFI-dongle. Snakket med Ekljøp, og fikk mellomlegget igjen på prisgaranti. Jeg er superfornøyd med Elkjøp, og kjøper alt jeg har av hvitevarer og slikt grunnet returret og prisgaranti!

Har brukt den noen dager nå, og jeg er strålende fornøyd! Jeg returnerte TX-P50G20 rett før jeg fikk Sonyen, grunnet flimmer i lyse partier, noe som absolutt ikke er uvanlig på en plasmaskjerm.

Jeg har Altibox fra Lyse, med noen HD-kanaler. Ellers kjører jeg mye Blueray og .mkv-filer generelt via WDHDTV-Live i ulike oppløsninger. Har og testet ut 24p.

Dette er det beste TV jeg har hatt til denne prisen - uten tvil! Har lest at LED-utgavene sliter med clouding og dårlig svartnivå. Denne finnes det ikke clouding på, og jeg syns den har et veldig bra svartnivå. Har ikke prøvd den på spill. Ved panorering og lignende, så mukker den ikke engang på 1080p. Så langt ingen hakking eller halo-effekt. Har ennå ikke testet ut de ulike innstillingene, men det finnes veldig gode muligheter for å fininnstille på det meste her. Skjermflaten er av den matte utførselen, så det er veldig lite gjenskinn/refleksjoner.

Jeg er veldig pirkete, men her finner jeg ennå ikke noe som helst å pirke på, men finner jeg noe, skal jeg skrive det inn her med en gang! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer EX600 og EX700

Hei!

Mitt første innlegg her! Jeg vurderer sterkt å kjøpe kdl-40ex600 eller kdl-40ex700. Ser både elkjøp og lefdal har veldig greie priser på de. Gjør jeg noe dumt da, eller er dette bra TV'er? Er 700 verdt prisforskjellen, og hva er de store forskjellene? Jeg er ingen TV-fantast, jeg skal ha en TV med bra bilde og full HD som funker fint til vanlig TV (innebygd riks-tv, har CA modul), film og PS3. Forsøkte meg på den billigste Philips'en, 42" 3605H, men den var svært skuffende. Den slet voldsomt med HD sendinger via innebygd dekoder. På forhånd tusen takk for all hjelp!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX600 og 700 er edge-LED i den billigste enden av skalaen med med ujevnt baklys og har fått middels skåre på tester. Gå heller for EX500. Litt tykkere, men ellers en meget god konvensjonell LCD som også skal være litt rimeligere.

Ellers ville jeg sett på Panasonig G20 plasma som peker seg ut som årets beste TV i prisklassen. Står masse om denne her inne og på flere tester som den har kommet svært godt ut av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ex500

Så et modellnummer lavere er "bedre" enn høyere modellnummer, fordi den ikke har LED? Nettopp pga at LED teknologien i 600 og 700 ikke er helt god? Riktig forstått? Jeg klarer meg fint uten LED, så EX500 høres absolutt bra ut, problemet er at jeg ikke finner den i fysiske butikker som elkjøp, lefdal og lignende.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenliknet de to opp mot hverandre selv, men lest innlegg på andre forum om brukere som har byttet ut EX700 mot EX500 grunnet utslipp av baklys. EX700 har skåret middels/dårlig på tester, men EX500 har skåret meget bra, så er rimelig sikker på at den faktisk er bedre ja.

Har selv EX500 og er meget fornøyd. Er en LCD med sine styrker og svakheter, men for min del leverer den utmerket. Kjøpt på Lefdal, så skal være mulig å finne. Ring litt rundt, kanskje de kan bestille for deg? Alternativt kan du jo bestille på nett med pickup i butikk...

Lefdal

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar og tips! Har bestilt TV, henter den i morgen. Det ble en EX501 hvor visstnok eneste forskjell fra 500 var at den kom med wifi-dongle og svart list nederst istedet for sølv. Det var den de hadde inne, så da ble det den. Tror og håper jeg blir veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som evt måtte lure...EX500 (eller 501 i mitt tilfelle) er noe av det råeste jeg har sett. Sykt bra bilde, selv på vanlige sendinger i 576i. Veldig fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TubaPer
    Til dere som evt måtte lure...EX500 (eller 501 i mitt tilfelle) er noe av det råeste jeg har sett. Sykt bra bilde, selv på vanlige sendinger i 576i. Veldig fornøyd!
    Signerer! Jeg blir mer og mer fornøyd. Har du sett noen former for clouding, eller har annet å utsette på sortnivået? Jeg er vanvittig imponert!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så vannvittig peiling at det gjør noe, hehe, men har ikke oppdaget noe spesielt nei. Skal eventuelt komme tilbake når jeg har hatt den en stund...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TubaPer
    Jeg har ikke så vannvittig peiling at det gjør noe, hehe, men har ikke oppdaget noe spesielt nei. Skal eventuelt komme tilbake når jeg har hatt den en stund...
    Pytt, clouding er når du ser lysere flekker/felter - nesten som skyer (derav navnet) når skjermen er mørk. Dette skyldes ujevnt baklys. EX700, som er en LED-utgave, skal visstnok ha en del clouding etter har jeg ha lest, men aldri sett selv. Ser ikke noe vits i LED når en kan få en "vanlig" LCD som er så knallgod som denne. Jeg har sett mange TVer, og hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Philips 46PFL9704, som koster det doble og vel så det, allikevel så syns jeg at denne Sonyen er så absolutt på høyde med Philipsen - noe kanskje ikke alle vil være enig i ... 8)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •