Problem vedr rengjøring av Plasmaskjerm-Problem løst ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Er ikke produktrester du ser da ?

Prøvd klut fuktekt med lunkent vann ?
    Om det er produktrester vet jeg ikke. Det er utrulig vanskelig å forklare. Det er akkurat som at det er smurt på et lag med fett, som så igjen er gnikket utover skjermen. Dere tenker sikkert "det må være grønnsåpa han har gnikket utover" men det er det ikke. Flekken jeg fjernet med grønnsåpe som nevnt i første innlegg, begrenset seg på et området på ca 0,5 x 0,5 cm.

I skrivende stund er det rimelig beskjeden belysning rommet og minimalt med gjenspeiling fra vindu, og da ser jeg ikke noe unormalt her ifra stolen. Alt virker normalt. Men når det er lyst i rommet, ser jeg hvor kluten har gått i form av blå/lilla striper/områder for å si det sånn....
    Men forutenom disse klut-merkene kan jeg, dersom jeg studerer nøye, se et slags blå film over hele skjermen. Akkurat som om at skjermen skulle vært fylt med væske.. Høres sikkert helt fjernt ut, men finner ikke bedre måter å forklare på... :-D

Og ja; har prøvd med vann. Har prøvd ALT

Skal se om jeg klarer å fange opp fenomenet med kameraet mitt for å legge ut bilde, men tviler på at det går..

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å ta bilde men klarte ikke få med detaljene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det du ser ikke er et antirefleksfilter e.l. i selve skjermen? Detter er vanlig bl.a. i brilleglass og vil synes fra bestemte vinkler.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samot
    Er du sikker på at det du ser ikke er et antirefleksfilter e.l. i selve skjermen? Detter er vanlig bl.a. i brilleglass og vil synes fra bestemte vinkler.
    Hmmm, mye mulig du er inne på noe der. Men ligger dette utenpå skjermen?
    Kan dette gjøre at man får merker etter kluten?

En annen måte å forklare det på er å sammenligne med et bil vindu. Dere har sikkert opplevd å se inn i f.eks sideruta på en bil, og en ser da slike blå flekker over hele ruta...slike er det jeg ser over hele skjermen fra visse vinkler.
    Men kan ikke skjønne at dette skulle ha noe sammenheng med klut merkene jeg får...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingenting her...

Hei, har en panasonic G15, er vel samme panel som på V10, den her helt clean. (Kun tørket av med klut fuktet i vann). Så skal nok ikke være noe noe som ser ut som olje...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen forslag mot talg på LCD skjerm? Blåste ut noen lys på fylla her og blåste "litt" for mye...så kom på TV`n

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Noen som har noen forslag mot talg på LCD skjerm? Blåste ut noen lys på fylla her og blåste "litt" for mye...så kom på TV`n
    Jeg må bare le litt. Hehehe Bra promillen ikke var så ille at det tok fyr.

Pirk det av med fingeren og vask med skjermrens. Er det glassplate foran så bruk tipsene over i tråden.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på hva Panasonic sier vedr problemet mitt.
    Får ikke ro i kroppen før jeg vet alt er ok.
    Sitter nå og ser på tv og det er mørkt ute og dimmet belysning i stua.
    Ser ikke noe til problemet. Hadde det bare vært slik i dagslys og

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge det bare er voks så skulle det vel gå bra å smelte med hårføner og tørke vekk,spørsmålet blir jo da om hvor mye varme utsiden av panelet tåler før det blir skader.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem løst.....:razz:

Snakka med Panasonic. De hadde aldri hørt om lignende problem. Anbefalte meg og tørke av skjermen grundig med medfølgende klut lett fuktet med vann blandet med Jif (blandingsforhold 1:100), så bruke rent vann, for så å tørke av med tørr klut. Gjerne gjøre dette i flere omganger.
    Om ikke dette hjalp, trodde de at anti refleks middelet hadde løsnet, noe de aldri hadde opplevd før. Om det var tilfelle skulle det gå på garanti uten problemer.

Etter flere runder med kluten, der jeg tok skjermen område for område, fikk jeg vekk alt. Tror problemet hele tiden har vært at vannet har tørket før jeg har fått det tørket av.

Eneste jeg nå så var at det var et blå-skjær i skjermen. Konkluderte med at dette var inne i glasset, ikke utpå. Tok turen bort på den lokale Elprice forhandleren der de hadde samme skjerm utstilt. Til stor lettelse så jeg at denne skjermen var akkurat lik.:razz:

Så nå har jeg endelig slått meg til ro med følelsen av å ha en skjerm det ikke er noe galt med

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •