Lg 47" Led-tv 47sl9000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg 47" Led-tv 47sl9000

Noen som har erfaringer med denne 47tommeren?
    Designmessig er den helt sjef... men så var det dette med bildekvalitet og lyd da... skjønner jo at lyden ikke er sinnsyk på en så small skjerm men hørbart bør det jo være :???:
    litt info om tv her: Komplett.no - LG 47" LED-TV 47SL9000
    13k...

Ser LG 47" LCD-TV 47SL8000 koster like mye... :neutral:
    Komplett.no - LG 47" LCD-TV 47SL8000

Noen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Noen som har erfaringer med denne 47tommeren?
    Designmessig er den helt sjef... men så var det dette med bildekvalitet og lyd da... skjønner jo at lyden ikke er sinnsyk på en så small skjerm men hørbart bør det jo være :???:
    litt info om tv her: Komplett.no - LG 47" LED-TV 47SL9000
    13k...

Ser LG 47" LCD-TV 47SL8000 koster like mye... :neutral:
    Komplett.no - LG 47" LCD-TV 47SL8000

Noen?
    Har bare sett den i butikk. Kjempedesign som du sier og flott bilde etter det jeg kunne se,men den sliter veldig med blank skjerm og refleksjoner.Ok,det er mange lamper i en expert-butikk,men den er nok hakket verre enn en del andre skjermer. Som tv i et rom uten for mye vinduer og lamper så tipper jeg den er meget bra,men det må jo prøves ut selvsagt. den er testet i Hjemmekino....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner tester på 47SL8000, lite om 9000, kanskje en ny modell dette uten særlig med tester ennå..?
    Refleksjoner er kjedelige greier ja... kort sagt om vår lille stue så sitter vi ca 2,8m fra der skjermen vil stå. Har verandadør ca 1 meter rett til høyre for TVn.... hvordan vil refleksjoner bli her tro? har stort sett persienne forran det andre vinduet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Refleksjonene er ille på SL9000 ja mere som en plasma++. Men lekte litt med å kalibrere SL9000 igår via ISF meny og bildene blir MEGET gode etter kalibrering kommer meget tett på D65 standard. Sortnivået er OK men ikke på 9704 nivå men bra men var sterkt begrenset hva en får til i butikk av målinger!
    LItt bedre på innsysvinkel enn f.eks 6000 og 7000 serien til Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en tv å gå for? har lyst på ny tv (kan godt vente litt, men dama puster meg i nakken og sier med sinna tonen:
    "kjøp ny tv nå, jeg kan ikke se hva som står på OL resultatlista" :-D

TVnn får ganske god omtale og jeg tviler ikke på at bildet er sykt bra, men har LG virkelig laga en super bra tv som ødelegges pga en idiotisk bagatell som refleksjoner :|

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur på hifiklubben og så på lg 47sl9000 og jeg må si at den har et utrolig realistisk og pent bilde. Jeg så ikke noe til det med refleksjonene. Selv skrur jeg av lyset når jeg ser på film.
    Jeg bruker en imac nå frem til jeg stikker å kjøper lgen og den har glossy skjerm, dette plager meg ikke i det heletatt. Glasset gjør den lettere å holde ren og det er "kontrastglass" som skal gi en mer naturlig kontrast.
    Jeg gikk så bort og så på SAMSUNG UE46B7070WW og jeg må si at jeg likte bildet på LGen bedre. Begge tvene er satt opp med samme kalibreringcd på hifiklubben. Det som er "bedre" på samsungen er dette sortnivået alle ser ut til å henge seg opp i, jeg syntes foldene i klærne på pirates of the karabien ser bedre ut når man kan se konturene og at ikke alt blir helt sort og "borte".
    Lgen var helt klart mer naturlig i bildet, krystallklar men uten å fjerne filmfilteret som ofte skjer. Fargene er også mindre prangene, men alikevel fyldige og igjen med mange nøyanser. Den blå fløyelsjakken til en av skuespillerne så ekte ut og fargene forandret seg som man regner med de burde.
    Og til de som har barn, party etc, glass er jo hardere enn plastfilm .
    Jeg har hatt Samsung i et år og er kjempefornøyd, men nå er det LG sin tur så får vi se om jeg blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Expert butikken i går. Snakka med en trivelig selger.
    Han hadde kun en LG 42SL9500 LED og han hatet bilde kvaliteten.
    Han sa det var et rosa skjær på hvitfargen. Refleksjonene såg jeg selv og det var helt utrolig tragisk. Nå stod jo denne tv slik at alle tvene på storveggen bak oss viste seg i speilbildet.... var kanskje litt vel mye speil det her...synd!

Selger forstod nok jeg var en krevende kunde og anbefalte meg faktisk ikke noen tv, han anbefalte meg å vente til 15 april, da nye modeller kommer.
    Dette synes jeg var strålende fantastisk at han sa til meg.
    Synes omtrent hver og en av tvene der virka som fullstendig utdatert RÆL.
    Det var noen store LEDs der men de er nok basert på gammel LED teknologi.

Venter 2 mnd. til og ser hva som kommer. Gleder meg som en UNGE
    Tipper jeg sprenger budsjettet som egentlig hadde et tak på 10k (LGen var jeg klar klar for og den kosta 13k) tipper det blir over 15k nærmere 20k :smile:
    Dama kommer til å svime av men dette er guttas marked

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobtrude
    Jeg var en tur på hifiklubben og så på lg 47sl9000 og jeg må si at den har et utrolig realistisk og pent bilde. Jeg så ikke noe til det med refleksjonene. Selv skrur jeg av lyset når jeg ser på film.
    Det gjør jeg også,men mesteparten av tiden brukes den til vanlig tv-titting og da er det alltid lys på et eller annet sted. Gidder ikke se på alle program i stummende mørke heller. Sommerstid er det de færreste som blender ned stua for å se dagsrevyen eller hotel cæsar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tv utgår helt. Blir sinna bare jeg tenker på det.
    Kjøpte speil på ikea til 200,- betaler ikke 13k for et speil som denne latterlige LG tv'n :evil:
    Det kommer en NY LG modell snart som skal erstatte denne fiasko tv'n.

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonys Led skjermer..?

Nå kommer jo snart Sony med sine led skjermer.. Tror ikke de er såå fryktelig mye dyrere... (2-3000kr dyrere?) De er jeg litt spent på...

Men har 47sl9000 selv, og syns det er ett kjempetv Men ja, refleksen i tv ødelegger litt, men det er ikke værre enn at jeg passer på å ikke ha noen lys på rundt meg som jeg kan se refleksen av i skjermen, samt at vi har så store vinduer, at der må jeg uansett bruke persienere.

Ser nå på NRK HD, og bildet er rett og slett bra! Skal du vurdere andre skjermer, så ville jeg evt. gådd for samsung sin led eller vente til sonys nye led skjermer.

Når det kommer til lyden så er den akseptabel når kjetil andre aamodt snakker, men langt i fra bra hvis du skal se film. Kjøp hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    Nå kommer jo snart Sony med sine led skjermer.. Tror ikke de er såå fryktelig mye dyrere... (2-3000kr dyrere?) De er jeg litt spent på...

Men har 47sl9000 selv, og syns det er ett kjempetv Men ja, refleksen i tv ødelegger litt, men det er ikke værre enn at jeg passer på å ikke ha noen lys på rundt meg som jeg kan se refleksen av i skjermen, samt at vi har så store vinduer, at der må jeg uansett bruke persienere.

Ser nå på NRK HD, og bildet er rett og slett bra! Skal du vurdere andre skjermer, så ville jeg evt. gådd for samsung sin led eller vente til sonys nye led skjermer.

Når det kommer til lyden så er den akseptabel når kjetil andre aamodt snakker, men langt i fra bra hvis du skal se film. Kjøp hjemmekino

Har du lagt merke til et svakt rosa skjær på LGen din stone cold?
    Expert selgeren viste meg det på 42SL9500, var ikke veldig rosa spør du meg, men litt rosaskjær der det skulle være hvitt...
    Jeg skal i hvertfall vente til april

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har aldri sett eller lagt merke til noe rosaskjær.. har aldri hørt om det heller...?
    Men går du inn for det så finner du helt sikkert ett rosaskjær i bildet Hvis en selger prøvde å vise deg det, så prøvde han vel å selge deg opp på ett annet tv tenker jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    har aldri sett eller lagt merke til noe rosaskjær.. har aldri hørt om det heller...?
    Men går du inn for det så finner du helt sikkert ett rosaskjær i bildet Hvis en selger prøvde å vise deg det, så prøvde han vel å selge deg opp på ett annet tv tenker jeg?

Jeg såg på en 42" men var egentlig ute etter 47SL9000.
    Han forsøkte egentlig ikke selge meg tv, han forstod nok jeg var krevende så det endte opp med at han fortalte meg at det kommer nye tver 15 april.
    Han sa at for 13k så anbefalte han en 46"LCD fra Samsung som de ikke hadde på lager... uaktuelt seff...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel da har jeg kjøpt meg lg 47sl9000. Har kalibrert den etter disse settingene LG 47 SL 9000 LCD TV Review | Televisions.com | LG 47 SL 9000 Review | LG LCD TV Reviews (helt nederst på siden)

Hadde en samsung Samsung PS50B656, men måtte levere den tilbake pga regnbue effekt (er sykt plaget av dette) Viste ikke at plasma hadde dette jeg, men ble samme som med min DLP prosjektor (rett tilbake til butikken.

Tilbake til LGen: Jeg er MEGET fornøyd med bildet, det er en utrolig dybde i bildet og fargene er knall. Sortnivået er også bra (ikke vilt bra, men holder for meg ).
    Satte på I am Legend bluray og den har aldri sett så bra ut, virkelig bra. Skarpheten er utrolig bra uten å virke "fake". Glassplaten gjør det veldig lett å vaske skjermen også.
    Det man må gjøre er å koble hdmi til den i siden (eller få tak i et vinkelstykke) samme med coax og optisk. Her er faktisk samsungen MYE smartere. De neste LG modellene kommer sikkert med det samme!?

Ser bra ut med en b&w cm1 på hver side også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •