Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 61 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter ca 2,5-3 meter ifra skjermen og hører duringen ved lysterke/hvite bilder. Dere andre har "kun" den lave duren?

Når den ikke viser noen lysterke bilder må jeg legge øret helt inntil skjermen for å høre noe

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har fått tak i G20 - hvor har dere kjøpt de? Det er jo ingen som er på lager noe sted, eller leter jeg på feil sted? ops:

Og ikke minst - hva var prisen? Jeg er forresten på jakt etter 46" utgaven. Noen som vet noen andre steder enn Lefdal og Elkjøp?

Forresten... noe å utsette på skjerm, bilde og kvalitet, eller er den så bra som hjemmekino skal ha det til?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Dere som har fått tak i G20 - hvor har dere kjøpt de? Det er jo ingen som er på lager noe sted, eller leter jeg på feil sted? ops:

Og ikke minst - hva var prisen? Jeg er forresten på jakt etter 46" utgaven. Noen som vet noen andre steder enn Lefdal og Elkjøp?

Forresten... noe å utsette på skjerm, bilde og kvalitet, eller er den så bra som hjemmekino skal ha det til?
    PANASONIC TX-P42G20E Plasma TV | Hi-Fi Klubben

PANASONIC TX-P50G20E Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Panasonic TX-P46G20E 46" Plasma Full-HD - Panasonic - Plasma - Panasonic TX-P46G20E 46" Plasma Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Denne skal komme om en ukes tid eller noe, det er bare å passe på så dukker de nok opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min på Hifiklubben for noen uker siden. HFK tar kun inn 42 og 50", så at Netshop skulle ta inn 46" men de har enda ingen på lager. HFK matcher Elkjøp på pris og vel så det.

Er veldig fornøyd med min TV bortsett ifra en relativt høy dure lyd ifra TVen. Usikker på om jeg er følsom for den støyen, eller om duringen er ekstra høy ifra akkurat min TV. Utifra det jeg har lest på nettet er noen TVer verre enn andre...

Når jeg hadde en titterunde på ny TV var det ingen som var i nærheten av G20 i den prisklassen (hvertfall etter min smak)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den durelyden skal garantert ikke være der. Hadde jeg vært deg, hadde jeg reklamert med en gang.

Noen som har hørt om det også er Hifi Klubben som vil ta inn VT20?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Leste i siste Hjemmekino at de nye Sony TV'ene kan spille av mediefiler rett fra en NAS, men fikk ikke helt tak i om dette også gjelder Panasonic. Noen som vet? Og hva med BD85 kan den det? Ser vi slutten på dedikerte mediesentere?
    Slik jeg har forstått det (og i følge bruksanvisningen), kan enkelte filformater avspilles direkte fra NAS så lenge den er DLNA kompatibel (ved bruk av WMP 11, MediaMonkey e.l). Det samme gjelder ved for BD85 slik jeg har forstått det (arrester meg om jeg tar feil...)

Tja...slutten på mediasentere? Har egentlig aldri sett nytten med det i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Tja...slutten på mediasentere? Har egentlig aldri sett nytten med det i det hele tatt...
    Dedikerte mediasenterboksen som ikke kan gjøre noe annet enn å spille av media? Ikke jeg heller. På den annen side ser jeg STOR nytteverdi i å bruke den store flatskjermen som likevel står der sentralt i stua som PC-skjerm.

Håper for øvrig disse TV-ene snart kommer med innebygget Opera nettleser og mulighet for å koble til tastatur. På den måten kan en ta i bruk de nye operativsystemene som kan kjøres direkte fra nettleseren og hvor dokumenter, bilder ol. lagres i "nettskyen".

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Den durelyden skal garantert ikke være der. Hadde jeg vært deg, hadde jeg reklamert med en gang.

Noen som har hørt om det også er Hifi Klubben som vil ta inn VT20?
    HiFi Klubben her i Danmark bekreftet for meg i dag at de vil føre VT20 også.
    Men så langt har de ingen pris utover veiledende som er 19.995,- DKK her nede.
    Har likevel troen på at de vil selge den til en billigere pris.
    De regner med å få den inn i mai.

Så ja, de vil føre VT20, men intet nytt vedrørende pris og dato annet en hva Panasonic har sagt for lenge siden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en meget god pris. Får bare håpe at det gode sortnivået på VT20 holder seg over tid. EllerS, kikket jeg litt på Avsforum. En hadde nettopp byttet sin splitter nye G20 til en VT20. Forskjellen var temmelig stor, både i sortnivå, skarphet og farger. Sett i lys av den gode omtalen av G20 i siste Hjemmekino, så må jo VT20 være en ny referanse!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med V20? Samme innmaten, bare ikke 3D?
    Dvs: Enn kan få en fantastisk tv til 18.000 kr?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest at panelet i V20 ikke er identisk med panelet i VT20. Altså at det var mer enn kun 3D som skilte de to. Uansett er nok V20 også en meget god plasma. Håper at VT20 er å se på messen til helgen.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle panasonic tilhengere!
    er det noen her som vet noe om at sortnivået blir dårligere etter tid? og i hvilken stor grad? sikter spessielt de nye modellene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener bestemt at i intervjuet til Panasonic teknisk sjef Europa (eller noe lign.) som det er linket til tidligere i tråden, så sier han at det er filterteknologi og noen andre elektronikk features samt 3D som er forskjellen på skjermene V20 og VT20. Dermed tolker jeg det til å ikke være forskjellige paneler. Men når en ser på forskjellen på Pio 5090 og KRP så kan jo samme panel yte enda bedre med bedre elektronikk.

Sitat Opprinnelig postet av cnet side
    The VT20 series also offers a native contrast ratio of 5,000,000:1. Another impressive number is the 600Hz sub-field drive, aimed at smoothing motion to baby-bottom levels. The VT20 series also boasts Freeview HD and freesat HD, which means you'll be getting plenty of free hi-def for your lovely new telly.

The V20 range has both plasma and LCD variants. The plasma range comes in 50- and 42-inch screen sizes and has the same 600Hz and full-motion 1080p system as the VT20 range. It lacks the 3D support however, but adds THX certification and has a slim, 50mm profile with a titanium colour bezel

link
    I forhold til sortnivådegradering så har jeg ikke sett at noen har dokumentert det på annet enn 9. gen. Panasonic. Mye likt innbrenningsproblematikken som Pio kvittet seg med.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte kanskje denne burde stått i tråden

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg mener bestemt at i intervjuet til Panasonic teknisk sjef Europa (eller noe lign.) som det er linket til tidligere i tråden, så sier han at det er filterteknologi og noen andre elektronikk features samt 3D som er forskjellen på skjermene V20 og VT20. Dermed tolker jeg det til å ikke være forskjellige paneler. Men når en ser på forskjellen på Pio 5090 og KRP så kan jo samme panel yte enda bedre med bedre elektronikk.
    Her snakkes det jo litt om forskjellene mellom de forskjellige modellene. Her høres det ut som mer avansert fosforteknologi og plasmapanel er de to hovedforskjellen mellom V20 og VT20. Og selvfølgelig 3D, da. Panelteknologien måtte gjøres noe anderledes nettopp pga 3D...

YouTube - Panasonic Plasma TV range for 2010 including the 3D models
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ennå ingen som har hørt noe om 65 tommeren blir å få kjøpt i norge? Og isåfall ca pris?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Her snakkes det jo litt om forskjellene mellom de forskjellige modellene. Her høres det ut som mer avansert fosforteknologi og plasmapanel er de to hovedforskjellen mellom V20 og VT20. Og selvfølgelig 3D, da. Panelteknologien måtte gjøres noe anderledes nettopp pga 3D...

YouTube - Panasonic Plasma TV range for 2010 including the 3D models
    Får ikke sett den videoen nå da jobbnettverket ikke tillater flash:neutral:

Kan godt hende at du har rett. Det burde i så fall love for at VT20 dunker alle pio skjermene (inkl KRP) ned av tronen de foreløpig står på. Dette forutsatt at VT20 da er vesentlig bedre enn G20 (som er bedre enn 5090 på alt unntatt sortnivå iflg Hjemmekino)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke sett den videoen nå da jobbnettverket ikke tillater flash:neutral:
    YouTube - Broadcast Yourself.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydløs plasma må man nok lete lenge etter,på g10 var det viftestøy og på g20 er det trafostøy,noen har mer enn andre så det gjelder å ha litt flaks ved kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte kanskje denne burde stått i tråden

Også G20 har 4 HDMI (3 bak,1 på siden) så stemmer ikke helt denne tabellen...

Side 9 av 61 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •