Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 61 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flatpanels.dk har testet X20:

Panasonic X20 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels.dk har testet X20:

Panasonic X20 test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    Det var en bra test av FlatpanelsDK. Det eneste som savnes nå, er at testeren kunne brukt en software som viser litt tydligere hvordan de ulike skjermene treffer på det tredimensjonale fargerommet. Ellers så synes jeg dette var en klar forbedring i forhold til tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en 42S20 før helgen. Jeg er dessverre ikke 100% fornøyd med denne foreløbig. Jeg synes SD-gjengivelsen fra CD kabeltv er litt for soft, ja litt uskarpt som om bildet er en anelse ute av fokus. Problemet er ikke så stort på NRKs sendinger, men på TV2 f.eks. synes jeg det kommer veldig tydelig fram. Dette gjelder både digitalt og analogt. Når jeg ser på testbildene av X20 på Flatpanels sin test så synes jeg det kommer tydelig fram der også (vet at X20 har lavere oppløsning).

Jeg ser mye på SD opptak fra PVR'en så dette er viktig for meg. Panasonic fikk jo tidligere veldig mye skryt for SD-gjengivelsen sin, men de var kanskje bedre på dette for noen år siden enn de er idag?

Jeg synes dessuten lysstyrken er litt for lav, selvom den visstnok skal være bedre enn på tidligere års modeller. Jeg har ikke reagert på lysstyrken til familiens PX80, men det er mulig jeg ikke har vært like kristisk når jeg har sett på den.

Jeg leste et sted her at bildet på endel tv'er trenger 120-200 timer for å stabilisere seg. Er det slik med denne tv'en og hvilke forandringer eller forbedringer kan jeg håpe på iløpet av denne innkjøringen?

Innstillingene mine nå:
    Mode:Cinema
    Contrast: 40 (standard var 36)
    Brightness: Uendret (synes bildet bare ble blasst ved å øke noe her)
    Skarphet 5 (Uendret, syntes ikke det hjalp å øke denne)
    PNR: Av
    IFC: På
    Eco: Av
    Overscan: Av

Har Canal Digital kabelTV og deres HD-PVR tilkoblet med HDMI.
    Håper på tips eller råd hvis det er noe jeg kan justere annerledes!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en 42S20 før helgen. Jeg er dessverre ikke 100% fornøyd med denne foreløbig. Jeg synes SD-gjengivelsen fra CD kabeltv er litt for soft, ja litt uskarpt som om bildet er en anelse ute av fokus. Problemet er ikke så stort på NRKs sendinger, men på TV2 f.eks. synes jeg det kommer veldig tydelig fram. Dette gjelder både digitalt og analogt. Når jeg ser på testbildene av X20 på Flatpanels sin test så synes jeg det kommer tydelig fram der også (vet at X20 har lavere oppløsning).

Jeg ser mye på SD opptak fra PVR'en så dette er viktig for meg. Panasonic fikk jo tidligere veldig mye skryt for SD-gjengivelsen sin, men de var kanskje bedre på dette for noen år siden enn de er idag?

Jeg synes dessuten lysstyrken er litt for lav, selvom den visstnok skal være bedre enn på tidligere års modeller. Jeg har ikke reagert på lysstyrken til familiens PX80, men det er mulig jeg ikke har vært like kristisk når jeg har sett på den.

Jeg leste et sted her at bildet på endel tv'er trenger 120-200 timer for å stabilisere seg. Er det slik med denne tv'en og hvilke forandringer eller forbedringer kan jeg håpe på iløpet av denne innkjøringen?

Innstillingene mine nå:
    Mode:Cinema
    Contrast: 40 (standard var 36)
    Brightness: Uendret (synes bildet bare ble blasst ved å øke noe her)
    Skarphet 5 (Uendret, syntes ikke det hjalp å øke denne)
    PNR: Av
    IFC: På
    Eco: Av
    Overscan: Av

Har Canal Digital kabelTV og deres HD-PVR tilkoblet med HDMI.
    Håper på tips eller råd hvis det er noe jeg kan justere annerledes!
    Har ikke denne True Cinema? True Cinema-modusen er faktisk en del bedre enn Cinema (mindre støy, riktigere gammakurve, mer korrekte farger). Dessverre så har du rett angående lysstyrken og SD-gjengivelsen. Personlig (altså subjektivt fra min side) så synes jeg X10 var skuffende dårlig på dette området (kanskje spesielt 37-tommeren); lavt lysutbytte og dårlig på SD-kilder. De gamle skjermene PA60, PA/PV60 og endog PV/PX70 var bedre på både SD og lysutbytte. Men så var de også svindyre målt mot dagens priser....

Har du muligheten til å oppgradere til G20? Elkjøp har i hvertfall 30 dagers åpent kjøp....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Har ikke denne True Cinema? True Cinema-modusen er faktisk en del bedre enn Cinema (mindre støy, riktigere gammakurve, mer korrekte farger). Dessverre så har du rett angående lysstyrken og SD-gjengivelsen. Personlig (altså subjektivt fra min side) så synes jeg X10 var skuffende dårlig på dette området (kanskje spesielt 37-tommeren); lavt lysutbytte og dårlig på SD-kilder. De gamle skjermene PA60, PA/PV60 og endog PV/PX70 var bedre på både SD og lysutbytte. Men så var de også svindyre målt mot dagens priser....

Har du muligheten til å oppgradere til G20? Elkjøp har i hvertfall 30 dagers åpent kjøp....

Hei

Har en 42" PX80. Tror du en 50" G20 er bedre enn den eller i alle fall like bra selv om det blir en større skjerm?

Takker for svar

Edit: Blir VELDIG takknemlig for svar da mitt problem er att eg ikke har mulighet til å se 50" G20 i noen butikker. Må bare stole på tester og dere her inne som har litt peiling på dette

Noen som kann berolige meg med att en 50" G20 blir bedre eller like bra som min 42" PX80 Er jo dumt å bytte ut tv viss det blir dårligere bilde

Som dere sikkert har forstått så ønsker eg rett og slett en større skjerm og blir fornøyd så lenge bildekvalitet på 50" G20 er like god som 42" PX80 Tar det bare som en bonus viss det blir bedre bilde også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter å ha lest testen til Flatpanels igår kveld testet jeg kjapt True Cinema modusen, men bildet ble mye mørkere (?) Får teste igjen ikveld.

Har du sammenlignet SD på PX80 og X10/X20?

Jeg har kjøpt TV'en på Amentio, så jeg har vel egentlig 14 dagers åpnet kjøp eller noe ifølge forbrukerkjøpsloven? Vil jo helst beholde TV'en, men hvis jeg blir mye mer fornøyd med en G20 så er det verdt litt kroner. Jeg gav 6470,- ink frakt for S20'en så det blir vel nesten 50% dyrere å kjøpe en G20.

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa
    Dette lurer jeg også på, noen som vet?
    Fikk denne idag:

Man kan endast använda Panasonics eget wifi-dongle,
    DY-WL10E-K.

Med vennlig hilsen
    Kristiina
    Panasonic Support

Telefon Sentralbord: 67 91 78 00
    Telefon Support: 67 91 78 60

Litt rart, leste på et amerikansk forum at de hadde fått svar på samme spm at en hvilken som helst dongle kunne brukes? Noen som vet/prøvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du sett G20 på Elkjøp ? Hvor ? Og hva koster den der ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sammenlignet SD på PX80 og X10/X20?
    Ja, SD på PX80 mot X10. PX80 hadde høyere lysutbytte og fungerte best hos min gamle mor (som trenger litt lys - eldre trenger mye mer lys enn dere unge her på forumet ). Panasonic X20 fikk jeg prøvd sist uke, men har ennå ikke fått sammenliknet den direkte med PX80 under kontrollerte forhold. Så noe klart svar har jeg ikke, selv om den virket lovende.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest testen til Flatpanels igår kveld testet jeg kjapt True Cinema modusen, men bildet ble mye mørkere (?) Får teste igjen ikveld.
    Joda, det er ikke det minste rart. True Cinema er nemlig beregnet på en moderat opplyst stue der (noenlunde) korrekte farger, gammakurve +++ skal oppnås. Men sitter du i sterkt dagslys, så har jeg ingen problem med å forstå at den kan bli litt mørk. Hva med å skru opp kontrasten og/eller lysstyrken?

Du må nesten velge det du selv liker, men legg merke til hvor mye mindre støy det er i bildet ved bruk av True Cinema.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har en 42" PX80. Tror du en 50" G20 er bedre enn den eller i alle fall like bra selv om det blir en større skjerm?

Takker for svar
    Det er et godt spørsmål! Det er gjerne slik at et større TV-bilde setter større krav til bildeprosessor for å oppnå samme eller bedre bilde som en mindre/liten skjerm.

G20 ser veldig lovende ut, så det kan faktisk hende at du får bedre bilde med den enn med PX80. Jeg kjører for tiden en Panasonic TH-50PH11EK (proff-skjerm), som "gruser" PX80 selv på SD-kilder. Nå hjelper det sikkert at skjermen min "kun" er HD-ready. Men de nye G20-skjermene skal være gode også på SD-kilder, dels mye bedre enn forgjengeren G10. Dersom du tar i bruk THX-modusen eller kalibrerer G20 i Professional1/2 moduset, så er det mye som taler for at du vil få bedre bilde på G20. Og ikke minst; Du slipper grønnstikket på PX80!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et godt spørsmål! Det er gjerne slik at et større TV-bilde setter større krav til bildeprosessor for å oppnå samme eller bedre bilde som en mindre/liten skjerm.

G20 ser veldig lovende ut, så det kan faktisk hende at du får bedre bilde med den enn med PX80. Jeg kjører for tiden en Panasonic TH-50PH11EK (proff-skjerm), som "gruser" PX80 selv på SD-kilder. Nå hjelper det sikkert at skjermen min "kun" er HD-ready. Men de nye G20-skjermene skal være gode også på SD-kilder, dels mye bedre enn forgjengeren G10. Dersom du tar i bruk THX-modusen eller kalibrerer G20 i Professional1/2 moduset, så er det mye som taler for at du vil få bedre bilde på G20. Og ikke minst; Du slipper grønnstikket på PX80!

Dette høres jo veldig bra ut Takker for svar

Har stor tro på G20 selv også etter det lille eg har fått med meg av tester

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tx-p42s20

Skiftet til True Cinema igår. Øyeblikkelig ble farger og spesielt ansikter litt grå og bildet mørkt. Kontrasten var som default veldig lavt på denne modusen (30 tror jeg) Justerte opp til Flatpanels kalibreringsvalg på 42 og det hjalp betydelig. Enda mindre støy i bildet nå som du sa Haugen, men jeg syntes ikke det var mye støy på Cinema modusen heller (men litt mer ja).

Madammen så på Frustrerte fruer på TV2 igår og nå syntes jeg ikke bildet var så verst lenger. Bra skarphet selv på TV2 også. Kvaliteten på hva som blir sendt har tydeligvis mye å si. Men underteksting er fortsatt en anelse tåkete, men vi snakker marginalt pirk, sikkert noe de fleste ikke hadde tenkt på engang. Uansett så sitter jeg fortsatt med en litt usikker følelse. Føler at jeg blir litt sliten i øya av å se på TV'en. Sitter litt nærmere denne 42" enn jeg gjorde med den gamle 32" CRT'en, så det kan jo være snakk om noe tilvenning her. Men lurer også på om det kommer av relativt høy kontrast/sterke farger i bildet e.l.

Jeg prøvde Eco/Økonomimodus PÅ igår og syntes egentlig at dette var veldig behagelig på sen kveldstid. Lysstyrken ble senket og bildet ble snillere mot øynene. Denne funksjonen vil vel omvent skru opp lysstyrke og kontrast i dagslys? Har alikevel følelsen av at "alle" slår denne funksjonen av, hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at jeg blir litt sliten i øya av å se på TV'en. Sitter litt nærmere denne 42" enn jeg gjorde med den gamle 32" CRT'en, så det kan jo være snakk om noe tilvenning her. Men lurer også på om det kommer av relativt høy kontrast/sterke farger i bildet e.l.
    Det er et kjent problem. Det skyldes som regel: 1) Kontrasten er satt for høyt, 2) lysstyrken er for høy og 3) Skarpheten er for høy eller alle tre er for høye Hvor høyt du kan sette disse tre parametrene er avhengig av lysforholdene i rommet. Det er uansett viktig å finne balansen mellom dem, ellers kan de som sitter foran skjermen (i verste fall) få vondt i hodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ihvertfall ikke skarpheten er for høy på tv'en. (Ikke hjelper det stort på tv sendinger å skru den på fullt heller syns jeg)

Man kan vel bli sliten av å fokusere/få vondt i hodet hvis bildet er en anelse uskarpt også?

Det skal nevnes at når tv'en var helt ny åpnet jeg servicemenyen uten at jeg kom noe videre her. Fikk opp en rekke med kategorier øverst på skjermen, men når jeg ikke så ut til å komme inn på dem gikk jeg ut igjen. Jeg kan vel ikke ha kommet til å justere noe uten å være klar over det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Jeg tenkte ikke å ta med noe om problemene med endringer i Service-menyen, men det er klart at justeringer der kan rote bildet til. Nå vet du kanskje at det skal en del til for å endre verdiene på bl.a. cut and gain (må lagres) og dersom du trakk deg ut før noe ble lagret, så trenger du ikke å være bekymret.

Dersom du har problemer med å sette verdien på kontrast og lysstyrke, så sett alt til default/fabrikkinnstilling igjen, og prøv deg forsiktig fram. Det er sjelden at de helt store justeringene må til før at bildet sitter (ett par trinn den ene eller andre veien kan ofte være nok).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på VT 20 HD 3D, når kommer den tro? Noen som vet når Samsung C8000 kommer?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge har vel release i mai måned, mener jeg.

Jeg forsøker å finne ut av hva forskjellene mellom VT20 og V20 er. Er de to tvene like, med unntak av 3D (VT20) og ISFccc (V20)? V20 ser uansett ut til å bli en sinnsyk bra plasma til en svært overkommelig pris. Det er ikke mange årene siden fattern kjøpte sin Pioneer 507-plasma med HD-Ready til 30k
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Begge har vel release i mai måned, mener jeg.

Jeg forsøker å finne ut av hva forskjellene mellom VT20 og V20 er. Er de to tvene like, med unntak av 3D (VT20) og ISFccc (V20)? V20 ser uansett ut til å bli en sinnsyk bra plasma til en svært overkommelig pris. Det er ikke mange årene siden fattern kjøpte sin Pioneer 507-plasma med HD-Ready til 30k
    Tror VT20 og V20 er identiske utenom 3D.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TEST
    Da er altså en test av G20 å finne i aprilnummeret til Hjemmekino.For de som er Insider-medlem så ligger artikkelen tilgjengelig på nettet.

Side 7 av 61 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •