Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61
Viser resultater 1,201 til 1,215 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjører du DVI eller HDMI? Hvis du bruker VGA heter det nok "analog" eller "vga" istedenfor "digital".

Newcomer Jonas2k sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker HDMI-kabel

Newcomer Konge Odin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

versjon?

Hei igjen. Jeg ville prøvd å oppdatere driverne for skjermkortet dersom du ikke finner fanen. Det kan godt hende fanene har andre navn i andre versjoner (Språk eller versjon).

Jeg er temmelig sikker på at tven fungerer bra. Håper du får det til for tven gir supert bilde fra dataen tilnærmet uten etterslep eller input lag så langt jeg kan bedømme. I denne fanen har catalyst driveren satt som standard at den kjører med litt underscan som er grunnen til at det er svarte linjer rundt bildet ditt. Dersom du kjører bildet i slideren til 100% blir også oppløsningen og bildekvaliteten optimal.

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-42X20 vs dagens X30

Har en par generasjoners 42x20. Hva er nytt på dagens X serie? Så vidt jeg kan se er det et oppgardert panel samt 600 hz teknologien. Jeg sliter med refleksjoner på min, hvor mye bedre er dette blitt? De har vitterlig tatt bort en HDMI inngang på de lave modellene? Merkelig valg.

Panasonic.com - TX-P42CX3E

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulKemp
    Har en par generasjoners 42x20. Hva er nytt på dagens X serie? Så vidt jeg kan se er det et oppgardert panel samt 600 hz teknologien. Jeg sliter med refleksjoner på min, hvor mye bedre er dette blitt? De har vitterlig tatt bort en HDMI inngang på de lave modellene? Merkelig valg.

Panasonic.com - TX-P42CX3E
    42x20 høres vel egentlig ut som en 2010-modell? Skal du først oppgradere igjen så ville det vel vært mer naturlig å ta steget opp til G30 vil jeg tro. Har neppe skjedd veldig mye revolusjonerende på noen av 2011-modellene i forhold til 2010-modellene, men de har jo fått løst mesteparten av problemer med floating blacks og fluctuating brightness. "600Hz-teknologien" er oppskrytt og bare en fancy måte å markedsføre en (etter min mening) ubrukelig feature (Intelligent Frame Creation).

Just my two cents

Newcomer Jonas2k sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge Odin
    Hei igjen. Jeg ville prøvd å oppdatere driverne for skjermkortet dersom du ikke finner fanen. Det kan godt hende fanene har andre navn i andre versjoner (Språk eller versjon).

Jeg er temmelig sikker på at tven fungerer bra. Håper du får det til for tven gir supert bilde fra dataen tilnærmet uten etterslep eller input lag så langt jeg kan bedømme. I denne fanen har catalyst driveren satt som standard at den kjører med litt underscan som er grunnen til at det er svarte linjer rundt bildet ditt. Dersom du kjører bildet i slideren til 100% blir også oppløsningen og bildekvaliteten optimal.
    Oppdatert driveren. Oppløsningen står fortsatt på 1920x1080 og den lille svarte boksen synes enda.

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    42x20 høres vel egentlig ut som en 2010-modell? Skal du først oppgradere igjen så ville det vel vært mer naturlig å ta steget opp til G30 vil jeg tro. Har neppe skjedd veldig mye revolusjonerende på noen av 2011-modellene i forhold til 2010-modellene, men de har jo fått løst mesteparten av problemer med floating blacks og fluctuating brightness. "600Hz-teknologien" er oppskrytt og bare en fancy måte å markedsføre en (etter min mening) ubrukelig feature (Intelligent Frame Creation).

Just my two cents
    En av fordelene med 2011 Viera er fjernkontroll app.

Har ingen bevis som understøttes av målinger - og har heller ikke fulgt nøye med på hva andre har rapportert om VT20 - men min VT20 har som tidligere Panasonic TV-er "floating black". Det er faktisk så markant at det irriterer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen bevis som understøttes av målinger - og har heller ikke fulgt nøye med på hva andre har rapportert om VT20 - men min VT20 har som tidligere Panasonic TV-er "floating black". Det er faktisk så markant at det irriterer.
    Har du oppdatert softwaren? Før jeg gjorde det, var det et sant hel.... å se på denne skjermen. Etter software-oppdateringen forsvant problemet helt og jeg er blitt veldig fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42x20 høres vel egentlig ut som en 2010-modell?
    Det høres ikke bare slik ut, det er faktisk en 2010-modell X20 og etterfølgeren har begge lite anti-refleksbelegg på frontglasset og er således ganske refleksive.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har holdt på i et par timer i dag for å redigere kanallisten på min VT20. Har kanal digital og bruker den integrerte tuneren. Jeg synes det er ekstremt tungvindt å endre listen når man har får fram over 750 kanaler når man søker etter nye, er det noen mulighet for å gjøre dette via PC?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Har holdt på i et par timer i dag for å redigere kanallisten på min VT20. Har kanal digital og bruker den integrerte tuneren. Jeg synes det er ekstremt tungvindt å endre listen når man har får fram over 750 kanaler når man søker etter nye, er det noen mulighet for å gjøre dette via PC?
    Nei, de har vært snille nok til å lage et eget custom-format for dette, og det er trolig hash-sjekking på det også sånn at om du klarer å delvis redigere fila vil du likevel ikke få tv-en til å lese den. Men, på VT30 kan du velge "Canal Digital" som alternativ ved kanalsøk og da får du de i rekkefølgen de ligger på dekoderen til Canal Digital, du kan ikke det på VT20 også? Eller er dette kanskje en av forskjellene mellom E og Y-seriene? (VT20Y finnes vel ikke såvidt jeg vet)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere på AV forumet. Har følgt med åver noen år nå og det er voldsomt mye hva er best hvorfor er min tv heller den skjermen son og son. Veldig mye flisespikkeri, klaging!
    En flat skjerm har ikke perfekt bilde og kommer ikke til å få det heller! Man må fine den skjermen med di ulempene og di fordelene man kan leve med. Det er et kompromiss. Skjermene blir mest testa med film og minst med SD tv kanaler!
    Tv kanalene er også veldig komprimerte! Alså lav bittratt. NRK1 har høy bittratt og tv3 discovery channel. disney channel Har ganske lav bittratt! På di kanalene hvil man serli på en lcd skjerm oppleve sone svake firkanter i bilde akkurat som at det er en data film som er komprimert formye.
    Dorli bilde inn gir dorli bilde ut! Ale LCD skjermer er veldig følsom der og du ser svakheter i bilde godt.
    Di nye plasma skjermene er di skjermene som er best på ale områder som gir best bilde punktum. men da må du ikke kjøpe di aler bilikste plasma skjermene! Man må bli fornøyd selv å ikke prøve å få det beste bilde og gå run å ergre sei over at det fins noen som har bedre skjerm. En anen ting! Skjermene ser mye mere perfekte ut i butikken en hjemme når du kommer hjem med den!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    Hei dere på AV forumet. Har følgt med åver noen år nå og det er voldsomt mye hva er best hvorfor er min tv heller den skjermen son og son. Veldig mye flisespikkeri, klaging!
    En flat skjerm har ikke perfekt bilde og kommer ikke til å få det heller! Man må fine den skjermen med di ulempene og di fordelene man kan leve med. Det er et kompromiss. Skjermene blir mest testa med film og minst med SD tv kanaler!
    Tv kanalene er også veldig komprimerte! Alså lav bittratt. NRK1 har høy bittratt og tv3 discovery channel. disney channel Har ganske lav bittratt! På di kanalene hvil man serli på en lcd skjerm oppleve sone svake firkanter i bilde akkurat som at det er en data film som er komprimert formye.
    Dorli bilde inn gir dorli bilde ut! Ale LCD skjermer er veldig følsom der og du ser svakheter i bilde godt.
    Di nye plasma skjermene er di skjermene som er best på ale områder som gir best bilde punktum. men da må du ikke kjøpe di aler bilikste plasma skjermene! Man må bli fornøyd selv å ikke prøve å få det beste bilde og gå run å ergre sei over at det fins noen som har bedre skjerm. En anen ting! Skjermene ser mye mere perfekte ut i butikken en hjemme når du kommer hjem med den!
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du drar inn LCD her når vår "pirking" skyldes totalt unødvendige feil på plasma-skjermer, og ikke i hovedsak de billigste. Vil man få et perfekt bilde? Trolig ikke, men det finnes ting man burde forvente at de får til ordentlig nå. Jeg tror svært få av oss har klaget på kompresjonsartefakter som du også nevner, for vi er smertelig klar over at de er kjipe med båndbredden på en god del av SD-kanalene, og over Riks-TV er kanalene også helt elendig på HD. Dette har ingenting med dårlig kvalitet på skjerm å gjøre, og det tror jeg fint få i det hele tatt har forsøkt å påstå her...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software update for VT20 - min er på vei ned nå, vet ikke hva som er endret enda. Sjekket etter å ha lest dette Panasonic: Viktig Panasonic-oppdatering - DinSide Bolig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Håper noen på forum kan hjelpe meg med følgende. Kanalene på cd har fungert bra, men for 2 uker siden fikk jeg beskjed om at kanalene på dvb-c var kryptert. Har prøvd å få oppdatert cam og kort gjennom G20 men måtte bruke en sony for å få dette oppdatert. På oppsett - felles grensesnitt på menyen til G20 får jeg beskjed om at ingen modul er satt inn. Tar cam ut og setter den inn og får beskjed om at den er satt inn...... men intet skjer. Er det et programkort i tv som er ødelagt eller er det noen annen innstilling som må gjøres. På forhånd takk.

Side 61 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •